سامانه بارشی فعالی وارد کشور می‌شود، آخر هفته بارانی برای تهران


 سامانه بارشی فعالی وارد کشور می‌شود، آخر هفته بارانی برای تهران

به گزارش بهداشت نیوز: طی ساعاات آینده و در اواخر وقت روز چهارشنبه دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس واقع در استان‌های چهارمحال بختیاری، اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان ، یزد و خراسان رضوی با افزایش ابر و بارش پراکنده باران مواجه...

به گزارش بهداشت نیوز: طی ساعاات آینده و در اواخر وقت روز چهارشنبه دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس واقع در استان‌های چهارمحال بختیاری، اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان ، یزد و خراسان رضوی با افزایش ابر و بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند.

وی افزود: همچنین طی ساعت‌های آینده وزش شدید باد در شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد که به همین دلیل بخش‌هایی از استان‌های شرقی با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از عصر روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: ابتدا این سامانه بارشی بر روی بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی و کرمان اثر می‌گذارد که پیامد آن بارش باران و رگبار در مناطق ذکر شده است.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه برای استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و بخش‌هایی از لرستان به‌وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: طی روز جمعه فعالیت این سامانه بارشی در غرب کشور تشدید می‌شود و گستره آن افزون تر خواهد شد؛ شدت بارش در این روز به صورت رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق به صورت تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در این روز بارش‌ها به همراه احتمال تگرگ در آذربایجان‌ها، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، زنجان، خوزستان،بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد،چهارمحال بختیاری، فارس و مناطقی از اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه وزش باد شدید روز جمعه در بخشهایی از جنوب غرب کشور رخ می‌دهد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی روز جمعه وزش باد شدید و احتمال پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در غرب و جنوب غرب رخ دهد.

وی، شهرکرد با دو درجه بالای صفر را سردترین و بندرعباس با 33 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 21 درجه بالای صفر رسید که در روزهای جمعه و شنبه احتمال بارش باران در پایتخت نیز وجود دارد.

منبع: خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق