ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین!


ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین!

زنان جوان با بالا بودن فشار خون قبل از بارداری در معرض خطر بالای سقط جنین قرار دارند. مطالعات جدید نشان می دهند که حتی اگر این افزایش فشار خون دائمی هم نباشد، خطر سقط جنین بالاست. برای آگاهی بیشتر، در ادامه با نت نوشت همراه شوید. نوشته ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین! اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

زنان جوان با بالا بودن فشار خون قبل از بارداری در معرض خطر بالای سقط جنین قرار دارند. مطالعات جدید نشان می دهند که حتی اگر بالا بودن فشار خون قبل از بارداری دائمی هم نباشد، خطر سقط جنین بالاست. برای آگاهی بیشتر، در ادامه با نت نوشت همراه شوید.

ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین!

ارتباط بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین

محققان دریافتند که خطر مرگ و میر حاملگی که در حدود ۱۸ درصد است، با افزایش ۱۰ درصدی فشار خون دیاستولیک در زنان (که نشان می دهد چه مقدار فشار خون به شریان ها در زمان استراحت قلب فشار وارد می کند) در ارتباط است.

این خطر نیز برای هر ۱۰ درجه افزایش فشار متوسط در شریان ها یا میانگین فشار خون فرد در طول کل دوره ضربان قلب، حدود ۱۷ درصد افزایش می یابد.

ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین!

انریکه شیزسترمان، می گوید: “این مطالعه بسیار بسیار منحصر به فرد است، به این معنی که برای اولین بار است ما قادر به نشان دادن این موضوع هستیم که نه تنها فشار خون در طول بارداری با حاملگی نامناسب و سقط در تعامل است، بلکه بالا بودن فشار خون قبل از بارداری نیز خطر سقط را افزایش می دهد.”

با این حال این مطالعه تایید نکرد که که بالا بودن فشار خون قبل از بارداری دلیل سقط جنین است، بلکه فقط یک ارتباط را نشان داد. دکتر جوآن استون مدیر بخش جنین شناسی معتقد است که احتمال دارد فشار خون، شاخصی برای سایر مشکلات سلامتی باشد.

جوآن استون در مورد این مطالعه جدید گفت: “آن ها واقعاً ارتباطی بین فشار خون و توانایی باردار شدن پس از تنظیم BMI (شاخص توده بدنی: اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن) پیدا نمی کنند، بنابراین من فکر می کنم BMI نقش کلیدی دارد و با توجه به آن چه که ما می دانیم این موضوع بسیار معنی پیدا می کند.”

برای انجام این مطالعه، محققان، ۱۲۲۸ زن را که یک یا دو بار دچار سقط جنین شده و در تلاش برای باردار شدن دوباره بودند، بررسی کردند. آن ها بخشی از یک کارآزمایی بالینی بودند تا محققان ببینند که آیا مصرف آسپرین می تواند از سقط جلوگیری کند یا خیر. زنان مورد آزمایش، فشار خونشان را دوبار (اولین بار در طی تلاش برای بارداری و دومین بار در طول بارداری) اندازه گیری کردند.

حدود یک چهارم از ۷۹۷ زنی که آبستن شده بودند، بعد از مدت ۶ ماه دچار سقط جنین شدند. با نگاه به اعداد، محققان دریافتند که بالا بودن فشار خون قبل از بارداری ارتباط مستقیم با خطر سقط جنین دارد.

شیسترمان گفت: “فشار خون بالاتر خطر بالاتری را ایجاد می کند، فشار خون در هر سطحی بر بارداری تاثیر دارد اما در سطوح بالاتر خطر بیشتری را به وجود می آورد.” به گفته کری نوبلز، پژوهشگر و یکی از همکاران NICHHD: “فشار خون دیاستولیک همانند فشار خون سیتسولیک در طی ضربان قلب، همراه با خطر است.”

فشار خون دیاستولیک در جوانان با سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی به نظر می رسد پیش بینی بهتری از بیماری های قلبی عروقی در اختیار می گذارد که این امر در سالخوردگی متفاوت است.

شیسترمان اشاره دارد که کاملاً روشن نیست بالا بودن فشار خون قبل از بارداری به تنهایی خطر سقط جنین را افزایش می دهد یا نشانه ای برای بیماری های مزمن دیگر مانند چاقی یا دیابت است. همچنین اشاره دارد که ما هنوز نمی توانیم دقیقاً مشخص کنیم که علت چیست، اما همه این فاکتورها با هم خطر ابتلا به سقط جنین را افزایش می دهند.

دکتر سوزان استینبوم، مدیر سلامت قلب زنان گفت: “این احتمال وجود دارد که فشار خون به تنهایی بتواند تاثیر منفی روی بارداری داشته باشد. فشار خون بالا شدیداً برای شریان ها سمی است و در واقع می تواند منجر به سقط جنین شود.”

استینبوم و سایر محققان اظهار داشتند زنانی که در تلاش برای باردار شدن هستند، باید به فشار خون خود توجه خاصی داشته باشند و آن را کنترل کنند و سعی کنند از طریق مصرف رژیم غذایی سالم و انجام ورزش به طور منظم، فشار خونشان را در حد نرمال نگه دارند.

استینبوم می گوید: “این کار واقعاً می تواند تاثیری عمیق داشته باشد، برای من وحشت آور است که بدانید فردی به خود می گوید مهم نیست که الان چه چیزی بخورم، چون من ۳۰ سال دارم و با بزرگتر شدن به این موضوع توجه خواهم کرد، در صورتی که توجه به این موارد حتی در دوران جوانی واقعاً مهم هستند و می توانند در روند تولید مثل تاثیر بگذارند.”

نویسنده: عبدالرئوف صابری

منبع: www.webmd.com

ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین! ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین!
ارتباط تنگاتنگ بالا بودن فشار خون قبل از بارداری و سقط جنین!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !