ارزهای دیجیتال و بیت کوین یا اصطلاحا کریپتو کارنسی


ارزهای دیجیتال و بیت کوین یا اصطلاحا کریپتو کارنسی

در این ایام شاهد هستیم که دنیا با سرعت خیره کننده رو به جلو در حال حرکت است و به صورت لحظه ای تکنولوژی های جدید و نوظهور پا به عرصه ظهور می گذارند.... فعالیت ها و تکنولوژی هایی که گاها ما چندین سال بعد با ان ها اشنا می شویم .

ارزهای دیجیتال و بیت کوین یا اصطلاحا کریپتو کارنسی

در این ایام شاهد هستیم که دنیا با سرعت خیره کننده رو به جلو در حال حرکت است و به صورت لحظه ای تکنولوژی های جدید و نوظهور پا به عرصه ظهور می گذارند .... فعالیت ها و تکنولوژی هایی که گاها ما چندین سال بعد با ان ها اشنا می شویم .

ایلنا؛ ارزهای دیجیتال یا ارزهای مجازی که امروز در کشور گهگاهی مطرح می‌شوند چه پشتوانه‌ای دارند و چه کاربردی دارند ؟

ارزهای دیجیتال و بیت کوین یا اصطلاحا کریپتو کارنسی

این ارزها که یک سکه یا کوین مجازی هستند و هیچ وجود فیزیکی نداشته و نخواهند داشت در واقع یک کد یا یک رمز هستند که از طرف کیف پول یا ولت شما در اختیارتان قرار می گیرد.

ارزهای دیجیتال را با معروف‌ترین آنها یعنی بیت کوین می شناسیم و بیت کوین نقش شاخص را برای بازار این ارزها بازی می کند . بیت کوین که به عنوان اولین سکه دیجیتالی در سال 2009 توسط فردی ناشناس ایجاد گردیده است و اولین معامله ان توسط فردی که با تعداد ده هزار بیت کوین دو عدد پیتزا خریده است انجام گردیده است.

بیت کوین که بر پایه سیستم بلاک چین طرح ریزی شده است به صورت غیر متمرکز کنترل می شود و به صورت یک دفتر کل که تراکنش های ان باید توسط تعداد زیادی از افراد در جامعه که در حال استخراج ان هستند که اصطلاحا به ان ها ماینر گفته می شود صورت پذیرد .

بلاک چین چیست ؟ به جرات می توان گفت که بزرگترین اختراع بشریت پس از اینترنت بلاک چین هست . بلاک چین در واقع یک مفهوم هست که با برنامه ی خود این امکان را فراهم ساخته که اطلاعات اینترنت به جای ذخیره شدن بر روی سرور مرکزی بر روی سرورهای کوچکتر یا همان گره ها ذخیره گردد که این قابلیت امکانات گسترده ای را فراهم می کند.زیرا با این سیستم می توان از افراد مختلف در جامعه که بی طرف هم هستند برای صحت اطلاعات تاییدیه گرفت.

از این رو بیت کوین و دفتر کل غیر متمرکز ان که برای تراکنش های خود از مردم عادی تاییدیه می گیرد نقش نهادهای نظارتی را کمرنگ می کند . زیرا قدرت کنترل و نظارت بر این تراکنش ها را ندارند و به زودی شاهد وضع قوانین جدیدی برای امورات مختلف از جمله مالیات از سوی دولت ها خواهیم بود. ناگفته نماند که هم اکنون این بازار ارز پایه ای هم تحت عنوان تتر دلار دارد که همواره قیمت ان برابر یک دلار است.

از دیگر کاربردهای بلاک چین که این روزها بسیار مطرح است برگزاری انتخابات ها هست ... هم چنین شاهد هستیم که بسیاری از شرکت های هواپیمایی و حمل و نقلی و بانکی و ارتباطی و .... در حال بهره گیری از سیستم بلاک چین برای نیازهایشان هستند .

دومین ارزی که نام ان را هم زیاد می شنویم البته نه به اندازه بیت کوین اتریوم هست . از اتریوم به عنوان نسل دوم ارزهای دیجیتال یاد می کنند . اتریوم نیز همانند بیت کوین بر سیستم بلاک چین پایه ریزی گردیده است و باید توسط ماینرها استخراج گردد .

پارامتر اصلی اتریوم قابلیت قرارداد هوشمند این ارز هست که این ارز را از بیت کوین متمایز می کند . قرار داد هوشمند قرار دادی هست که دو نفر بدون حضور یک ناظر یا نفر سوم معاله ای را تحت امنیت کامل انجام می دهند . بزرگترین کاربرد قرارداد هوشمند در حال حاضر برگزاری آی سی او ها هست . آی سی او ها نحوه ی جدیدی از جذب سرمایه می باشند که یک تیم با بیان ایده و طرح خود و براورد هزینه اقدام به جذب سرمایه می کنند و مردم با سرمایه گذاری در آی سی او ها می‌توانند از توسعه این طرح و رشد سهام آن منتفع گردند .

بسیاری از شرکت ها معتبر نیز برای جذب سرمایه به این سمت حرکت کرده اند و توکن های خود را که در واقع همان برگه های سهام هست به فروش رسانده‌اند . هم چنین بسیاری از شرکت ها و نهادها نیز کوین یا سکه مخصوص به خود را ایجاد کرده اند .

یکی از توکن هایی که این روزها بحث پیرامون آن بسیار است گرام است . این توکن که می تواند نقش یک ارز را بازی کند وابسته به شرکت تلگرام است که گمان می رود اقبال بسیار زیادی از سوی بازار برای ان شکل بگیرد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)