آیت‌الله جعفری ذخیره فرهنگی و دینی استان کرمان هستند


آیت‌الله جعفری ذخیره فرهنگی و دینی استان کرمان هستند

گروه اجتماعی - امام جمعه کرمان گفت: آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان به عنوان ذخیره فرهنگی و دینی استان کرمان در خدمت ایشان هستیم و همه به خوبی از شخصیت ارزشمند این عالم وارسته بهره می‌برند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان دیروز پنجشنبه، 6 اردیبهشت در مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان گفت: به عنوان ذخیره فرهنگی و دینی استان کرمان در خدمت ایشان هستیم و همه به خوبی از شخصیت ارزشمند این عالم وارسته بهره می‌برند.
وی افزود: هرچند در دوران طلبگی و بعد از آن به دلیل حضور کم در استان، خاطرات کمی از آیت‌الله جعفری دارم، اما آنچه در مطالعه کرمان و شخصیت‌های کرمانی یافتم را در رابطه با آیت‌الله جعفری به عنوان آنچه در آموزه‌های دینی به عنوان برتری انسان و ارزش مطرح می‌شود در شخصیت ایشان وجود دارد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: در دنیای مادی و مارکسیسک، انسان را یک بازار بیشتر نمی‌دانند و تمام ارزش انسان را به تولید وی دانند، اما در نگاه توحیدی و الهی در کنار همه کارآمدی‌ها و کاردانی‌ها و فهم مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی انسان، قرآن ارزش‌های الهی و اخلاقی انسان را در سه محور عرضه می‌دارد.
وی افزود: محور اول تقوی و دیانت است که در زندگی آیت‌الله جعفری بسیار پررنگ و به عنوان ارزشی ماندگار در شخصیت ایشان وجود دارد و محور دوم ارزش‌های الهی، جهاد و مبارزه انسان است که آیت‌الله جعفری از اولین مبارزان قبل از انقلاب در خدمت امام، مبارزه را به عنوان روحانی فرهیخته و جوان آغاز کردند و در کنار صدها مبارز از علما و دانشگاهی در رکاب امام و انقلاب ایستادند و روزهای سخت را مبارزه کردند.
امام جمعه کرمان با اشاره به معیار سوم قرآنی یعنی فهم و عقل و درک تصریح کرد: انسان‌هایی که می‌دانند و به اوضاع و احوال زمان خود آگاه هستند با کسانی که نمی‌دانند، تفاوت دارند و آیت‌الله جعفری از علمایی است که در روزهایی باید درس و بحث را جدی گرفته و توانست چهار دهه به مردم و انقلاب و رهبری خدمت کند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: با توجه به اینکه به چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی می‌رسیم، دستگاه نماز جمعه چهار دهه خدمت ائمه جمعه کرمان که ستون فقرات آن آیت‌الله جعفری است، ایشان را در آینده‌ای نزدیک مورد تکریم و تجلیل قرار می‌دهد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی