ذلت برخی کشورهای منطقه نتیجه بی توجهی به آموزه های قرآنی است


ذلت برخی کشورهای منطقه نتیجه بی توجهی به آموزه های قرآنی است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: ذلت برخی از کشورهای منطقه در مقابل آمریکا نتیجه بی توجهی سران این کشورها به آموزه های عزتمندانه قرآنی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: پیروی از آموزه های قرآنی مایه عزت و سربلندی مسلمانان در مقابل کفار می شود ولی برخی از کشورهای منطقه از این امر غافل هستند و تحت سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.
وی با یادآوری این موضوع که رئیس جمهوری آمریکا، آل سعود را به گاو شیرده تشبیه کرده است، اظهار کرد: این امر کمال ذلت این کشور را نشان می دهد و مایه ننگ مسلمانان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ایمان آل سعود و سران برخی کشورهای منطقه به خدا، قرآن و پیامبر اعظم (ص) دروغین است و آنان به هیچ وجه به فرمایشات الهی پایبند نیستند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه قاریان و حافظان قرآن کریم در عمل به آیات وحی، بیان کرد: طبق فرمایش معظم له باید قرائت و حفظ قرآن، مقدمه ای در راستای عمل به کلام الهی باشد و فعالان قرآنی از این طریق الگوی مردم قرار گیرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت های پیش رو نیز اشاره کرد و ادامه داد: روز جهانی کارگر که مصادف با 11 اردیبهشت ماه است، فرصتی مغتنم برای تجلیل از کارگران به عنوان یکی از اقشار زحمتکش در جامعه اسلامی به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: طبق آموزه های اسلامی کار کردن عبادت است و به همین دلیل همه ما باید برای توسعه کشور و بهبود وضعیت جامعه قدردان کارگران باشیم.
وی نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی را یادآوری کرد و افزود: مسوولان و مردم باید قدردان زحمت های کارگران باشند و با خرید کالای ایرانی زمینه افزایش رفاه آنان را فراهم کنند.
وی روز جوان را از دیگر مناسبت های هفته پیش رو عنوان کرد و ادامه داد: مسوولان باید به این قشر اعتماد داشته باشند و جوانان را در عرصه های مدیریتی به کار گیرند.
امام جمعه ارومیه همچنین با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمی شغل خدایی و پیامبرگونه است و باید احترام این قشر را مورد توجه جدی قرار دهیم.
به گزارش ایرنا با وجود هوای بارانی ارومیه، هزاران نفر از مردم این شهر در مصلای امام خمینی (ره) برای برپایی نمازجمعه حضور یافتند.
3072/8137

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد