واکنش ایران به احیای روابط دو کره


واکنش ایران به احیای روابط دو کره

سخنگوی وزارت خارجه ایران با استقبال از اقدامات رهبران کره شمالی و جنوبی در مسیر تنش زدایی و عادی سازی روابط، دیدار اخیر آنها را گامی مسئولانه و در مسیر درست خواند که می تواند به صلح و امنیت کمک کند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تنش زدایی در شبه جزیره کره بوده و از تلاش ها و اقدامات رهبران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در مسیر تنش زدایی و عادی سازی روابط بین دو کشور استقبال می کند و دیدار اخیر آنها را گامی مسئولانه و در مسیر درست می داند که می تواند به صلح و امنیت پایدار منطقه ای و جهانی کمک موثری نماید.

بیشتر بخوانید

سران دو کره چه توافقاتی کردند؟

قاسمی افزود: سیاست اصولی و همیشگی ایران مخالفت با هرگونه تولید، برخورداری، نگهداری و استفاده از تسلیحات کشتارجمعی بوده و از هر گونه تلاشی که به عاری شدن جهان از این گونه تسلیحات بینجامد، حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که فصل جدید و تاریخی تنش زدایی در شبه جزیره کره، باید هوشیارانه، بصورت دوجانبه و بدون دخالت و تحریک کشورهای فرامنطقه ای تداوم یابد.

قاسمی با اشاره به سیاست و رویکرد رئیس جمهور آمریکا در سالهای اخیر و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی خود، افزود: تجربه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران بویژه تجربه اخیر در موضوع برجام، نشان می دهد دولت آمریکا، بازیگری قابل اعتماد نیست و التزامی به تعهدات بین المللی خود ندارد و در نتیجه، از صلاحیت لازم برای مشارکت در تعیین معادلات و ترتیبات بین کشورها برخوردار نیست؛ این موضوع در سالهای اخیر و در دولت آقای ترامپ نسبت به گذشته، تشدید شده است. بنابراین عمیقا بر این باوریم که تنش زدایی در شبه جزیره کره باید بدون ارتباط دادن ترتیبات آن به دخالت و تحریکات احتمالی آمریکا، به مسیری که رهبران دو کره در پیش گرفته اند، ادامه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج