لاغری، چاقی، رهایی از اضطراب، تقویت قوای جنسی تله های استعماری برای شکار جوانان


لاغری، چاقی، رهایی از اضطراب، تقویت قوای جنسی تله های استعماری برای شکار جوانان

جوانان جوامع مختلف به عنوان سرمایه‌هایی ملی آن منطقه هستند که در قرن حاضر برخلاف تصورها به دلیل توسعه طلبی برخی کشورها بیشتر از دیگر بخش‌های جامعه مورد تهاجم قرار گرفته‌اند. دراین‌باره کارشناسان و متخصصان معتقدند دوران برده‌داری نوین در جهان شکل‌گرفته و تنها هدفش غیرفعال کردن جامعه جوان یعنی آینده‌سازان نقاط موردنظر برای جلوگیری از رشد، توسعه و...

لاغری، چاقی، رهایی از اضطراب، تقویت قوای جنسی تله های استعماری برای شکار جوانان

به گزارش فانوس، حمید صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مبارزه با مواد مخدر در این زمینه گفت: نسل جوان در دنیای امروز بطور کلی در چنبره‌ای از مشکلات و آسیب‌ها گرفتارشده به این دلیل که برده‌داری نوینی شکل‌گرفته که نمی‌توان آن را انکار کرد.
صرامی در ادامه افزود: دور از واقعیت نیست اگر بگوییم شوک‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی در جوامع مختلف باعث شده تا نسل جوان کوله‌باری مملو از آسیب‌های متفاوت بردوش داشته باشند.
این استاد دانشگاه ضمن اشاره به فراگیر بودن مشکلات نسل جوان در سراسر دهکده جهانی تأکید کرد: روند غیرقابل‌باور تغییرات و شوک‌های اجتماعی و فرهنگی باعث شده تا چالش‌های جدیدی مثل انحرافات رایانه‌ای، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، تعارض‌های مختلف با والدین، بروز رفتارهای تکانشی، کاهش اعتمادبه‌نفس، هیجان‌های منفی، بحران‌های هویتی، ضعف مبانی زیستی، خلأ اوقات فراغت و سردرگمی امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش والدین و مسئولان آموزشی کشورهاست.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مبارزه با مواد مخدر معتقد است جوانان امروز جهان با نوع جدیدی از بردگی در هزاره سوم مواجه شده‌اند و پیوستن به چرخه اعتیاد از ابزارهای مهم جنگ نرم است که در عموم کشورها آغازشده و به‌نوعی آینده‌سازان کشورها را درگیر کرده است.
وی تصریح کرد: امروز استعمارگران با ترویج اعتیاد مستقیم جامعه جوان یعنی سرمایه‌های اصلی هر مملکت را هدف گرفته‌اند و باسیاست جوان گزینی و پیر گریزی دوره‌ای نوین از استعمار را آغاز کرده‌اند؛ چون اعتیاد پویا، خلاق و داینامیک در شرایط فعلی اصلی‌ترین عامل متخصصان شده است.
به گفته صرامی این شیوه استعمار با چند مؤلفه ترویج باورهای غلط، باورها و نگرش‌های غلط میان نسل موردنظر عنوان می‌شود. به‌عنوان‌مثال انگیزه‌های لاغری، چاقی، آرامش، رهایی از اضطراب، تقویت قوای جنسی، توهم‌زایی و باورهای غلط ازجمله موارد است.
این استاد دانشگاه با اشاره به انجام یک تحقیق نمونه به خبرنگار ما گفت: دریکی از تحقیقات انجام‌شده با در نظر گرفتن جامعه‌ای مشخص از جوانان مشخص شد شیوه نوین استعمار بیگانگان باعث شده تا 27 درصد از همان جامعه موردتحقیق اعتیاد را بدون عیب می‌دانند. ازاین‌رو می‌بینیم استعمارگران با ایجاد تقاضا و افزایش آن درواقع نسل سازنده ممالک مختلف را از بین می‌برند.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: روند افزایش تقاضا با استفاده از این شیوه‌ها عاملی بوده برای اینکه سودجویان دائم به دنبال ایجاد تنوع برای درگیر کردن بخش‌های مختلفی از جامعه بوده‌اند به صورتی که امروز تقریباً 700 نوع مواد روان‌گردان جدید در سراسر دنیا وجود دارد و کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
صرامی با اشاره به تولید سالانه 9 هزار تن انواع مخدرها در کشور افغانستان؛ درباره ایران به خبرنگار ما گفت: هم‌جواری یکی از مراکز عمده تولید انواع مخدر با کشورمان باعث شده تا بخش قابل‌توجهی از این مواد به هر دلیل وارد خاک کشورمان بشود تاوایی که توزیع گسترده آنها دسترسی به مواد مخدر را ساده کرده است.
این استاد دانشگاه درباره تغییر الگوی مصرف مواد مخدر کشورمان نیز معتقد است استعمارگران با ایجاد تنوع گسترده در میان انواع مواد مخدر به‌گونه‌ای در تلاش هستند بالاخره با استفاده از گروهی مخدر بخشی از جامعه را آلوده کرده و غیرفعال کنند.
وی بزرگ‌ترین تهدید نسل جوان را مصرف مواد ترکیبی دانست که اکنون تبلیغات گسترده‌ای درباره آن صورت گرفته است، به صورتی که عرضه‌کنندگان با تبلیغ اینکه این‌گونه مواد تأثیرات قابل‌توجهی خواهند داشت نه‌تنها سلامت مصرف‌کننده را به مخاطره می‌اندازند بلکه طیف گسترده‌تری را آلوده می‌کنند.
وی تأکید کرد: اولویت‌های مواد مخدر مصرفی در جامعه ایران اکنون به ترتیب عبارت است از تریاک، ماریجوانا و حشیش، شیشه و هروئین به همین دلیل باید به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که با اجرای برنامه‌های مبارزه‌ای اولویت مصرف را از گروهی به گروه دیگر منتقل نکنیم بلکه بطور کلی زنجیره را از بین ببریم.
این مقام مسئول به خبرنگار ما گفت: بر اساس تحقیقاتی که انجام‌شده مهم‌ترین مشکل آلوده شدن جوانان به اعتیاد فقر مهارت‌های مختلف زیستی است. به صورتی که جوانان درباره چگونه زیستن یا باهم زیستن دچار مشکلات عمده‌ای هستند که دستاورد بمباران اطلاعاتی گسترده در عصر ارتباطات است.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مبارزه با مواد مخدر در ادامه افزود: در عصر تبادل اطلاعات جوانان در جوامع مختلف بخصوص کشورهای درحال‌توسعه فرصت تجزیه‌وتحلیل یا پردازش این حجم از اطلاعات را ندارند به همین دلیل بسیاری از واکنش‌های این گروه غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شود.
وی درباره اثرات این اتفاق در رفتارهای جوانان به جام جم آنلاین گفت: مشکلات ایجادشده به ترتیب عبارت‌اند از 1. عدم کنترل هیجان 2. تبعیت از گروه‌های همسال 3. فقدان قدرت تصمیم‌گیری دارند. به صورتی که تمامی این موارد می‌تواند زمینه منفعل شدن این بخش سازنده جامعه را مهیا کرده و درنهایت با تصمیم‌گیری اجتنابی به خودشان بگویند «هرچه پیش آید خوش آید».
صرامی تأکید کرد: بهترین راهکار برای کنترل چنین شرایطی در میان جوانان ایجاد گریزگاه‌های منطقی جهت تخلیه مشروع هیجانات این بخش از جامعه است درحالی‌که امروز یکی از نقاط ضعف ما همین گریزگاه‌هاست. به صورتی یا اصولاً چنین مکانی نداریم یا اینکه اگر هم وجود دارد به دلیل مسائل اقتصادی در دسترس همگان نیست و نتیجه حضور جوانان در پارتی‌های شبانه، مهمانی‌های مختلف و شب‌نشینی‌های نامتعارف می‌شود.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مبارزه با مواد مخدر معتقد است باید در شرایط فعلی دائم به جوانان آشنایی بدهیم و با آموزش مهارت‌های مختلف ارتباط فردی، اجتماعی، مهارت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، مهارت‌های خودکنترلی، مهارت‌های نشاط؛ هیجان وجودی آنها را به‌جای حرکت به سمت منفی در راستای اهداف مثبت هدایت کنیم.
این استاد دانشگاه توصیه کرد: باید بارونق صنعت لذت در جامعه زمینه لذت مشروع را گسترش دهیم تا کلان جامعه در آرامش منطقی و قابل‌قبول قرار گیرد و جوانان نیز بتوانند فرصت تجزیه‌وتحلیل داشته باشند و از لذت‌های غیر مشروع فاصله بگیرند؛ بنابراین هرقدر به جامعه آرامش بدهیم زمینه امنیت روانی در خانواده، مدرسه، دانشگاه، خوابگاه نیز ایجاد می‌شود.
صرامی تأکید کرد: بهترین گزینه این است که نقشه خلقی جامعه شناخته شود و بازاریابی اجتماعی با استفاده از شیوه‌های اصولی و علمی نیازسنجی اجتماعی را انجام و اطلاعات دقیقی در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهد. به‌عنوان‌مثال رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از همان اطلاعات مطالبات اجتماعی جامعه را پاسخ گوید.
این استاد دانشگاه افزود: چنین راهکاری می‌تواند زمینه تبدیل هویت سالم در میان جوانان ایجاد شود و باورهای غلط از بین خواهد رفت تاجایی که امید، خوشبختی، شور و اشتیاق در نوجوانان و جوانان تقویت می‌شود و درنهایت تصمیم‌گیری‌های عاقلانه از سوی نسل جوان انجام خواهد شد.
وی به خبرنگار ما گفت نقش اعتقادات مذهبی برای دستیابی به موفقیت‌های مهم درباره جوانان غیرقابل‌انکار است به صورتی که حتی کشورهای خارجی با تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده‌اند. به‌عنوان‌مثال دانشگاه کلمبیا در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که جوانانی که حداقل ماهانه 4 بار از امکان مذهبی بازدید می‌کنند یا با آنها ارتباط دارند کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی بخصوص اعتیاد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر