منبع :‌ آی تی ایران نسخه چاپی

فیدیبو و دیجی کالا امروز در در شهر کتاب مرکزی از اولین کتابخوان الکترونیکی فارسی رونمایی کردند. این کتابخوان 549هزارتومان قیمت دارد و چیزی شبیه کیندل آمازون است.

فیدیبو که به گفته مدیرانش حالا 50 هزار کاربر دارد بیش از 24 هزا کتاب صوتی و الکترونیک روی پلتفرم خود قرار داده است.

این شرکت پیش ازاین اپلیکیشن‌هایی برای سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز طراحی کرده بود اما حالا با این کتابخوان میتواند تغییری در فضای کتابخوانی ایران ایجاد کند به خصوص که به دلیل تحریم‌ها کتابخوان محبوبی چون آمازون به رغم داشتن تعدادی از کتابهای فارسی عملا از بازار کتاب ایران پشتیبانی نمی‌کند. قیمت این کتاب 590 هزارتومان و با اعتبار 100 هزارتومان خرید کتاب است.

کتابخوان فیدیبوک رونمایی شد

فدیبوک نام کتابخوان فیدیبوست که از زبان فارسی به طور کامل پشتیبانی میکند و به پلتفرم خود فیدیبو متصل است به این معنی که با داشتن اکانت فیدیبو و خرید کتاب از آن میتوانید کتابها را روی فیدیبوک دانلود کرده و بخوانید. فناوری فیدیبوک درست مانند کتابخوان مشهور کیندل از جوهر الکترونیکی (E-Ink) پشتیبانی می‌کند که در آن صفحه نمایشبدون استفاده از الکتریسیته به مدت نامحدود می‌تواند تصاویر و متن را ثابت نشان دهد به همین دلیل استفاده از باتری دستگاه بسیار کم بوده و زمان شارژ آن بسیار دیر به دیر خواهد بود از طرف دیگر این فناوری باعث خوانش بهتر و راحت‌تر متن می‌شود. در این نوع مطالعه به دلیل آنکه اشعه‌ای از صفحه نمایش ساتع نمی‌شود چشم کمتر تحت فشار قرار گرفته و مطالعه شبیه به کتاب است. به همین دلیل هم هست که فناوری نسبتا قدیمی جوهر الکترونیکی به رغم پیشرفتهای زیاد در صنعت صفحه نمایش هنوز یکی از محبوب‌ترین فناوری‌ها برای محصولات مشابه است.

کتابخوان فیدیبوک رونمایی شد

کتابخوان فیدیبوک رونمایی شد

این مطلب به روز می‌شود

موارد موضوعی مرتبط

فیدیبوک
فیدیبو
دیجی کالا