30درصد حوادث فاجعه انگیز تحت پوشش بیمه خارجی


30درصد حوادث فاجعه انگیز تحت پوشش بیمه خارجی

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: 30 درصد حوادث فاجعه آمیز کشور به شرکت های بیمه اتکایی خارجی واسپاری شده که امید است در آینده ریسک های بیشتری به شرکت های غیر ایرانی سپرده شود.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،«عبدالناصر همتی» روز شنبه در ششمین همایش تجاری ایران و اروپا در تهران افزود: صنعت بیمه ایران ظرفیت بالایی برای همکاری با طرف های اروپایی دارد و در 2 سال گذشته مذاکراتی نیز با شرکت های معتبر اروپایی داشته ایم.
وی ادامه داد: صنعت بیمه ایران در 2 دهه گذشته رشد خوبی داشته به گونه ای که 4.5 برابر تولید ناخالص داخلی، صنعت بیمه رشد کرده است.
همتی به ظرفیت های صنعت بیمه در ایران اشاره کرد و گفت: در رشته های بیمه اجباری، ظرفیت صنعت بیمه کامل است اما در حوزه بیمه اختیاری نزدیک به 20 درصد از ظرفیت ها پر شده است.
وی افزود: در حوزه بیمه عمر، کمتر از 20 درصد و در بخش آتش سوزی کمتر از 15 درصد واحدهای تجاری ایران تحت پوشش بیمه قرار دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: مذاکره های خوبی در اروپا داشته ایم تا پس از برجام، بتوانیم از ظرفیت شرکت های آنها برای توسعه پوشش های بیمه استفاده کنیم.
وی بیان اینکه درصد بالایی از کشتی ها و نفتکش های ایرانی تحت پوشش بین المللی قرار گرفته اند و مشکلی نداریم، گفت: در دوران تحریم، دولت حساب ویژه اتکایی شکل گرفت؛ با اینکه پوشش اتکایی در ایران به زیر یک درصد رسید اما همه صنعت ایران را تحت پوشش اتکایی قرار داد و اکنون نیز آمادگی داریم دوباره با آن ساختار، پوشش را ادامه دهیم.
وی در عین حال از بیمه به عنوان یک صنعت بین المللی یاد کرد و گفت: از واسپاری اتکایی به شرکت های خارجی و قبول اتکایی از خارج استقبال می کنیم.
همتی ارایه پوشش اتکایی در حوزه بیمه عمر با همکاری شرکت های آلمانی را نیز یادآورشد و افزود: هدف از این کار وارد کردن محصولات جدید بیمه عمر به کشور است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی کارهای خوبی شروع شده است، ادامه داد: بیمه فاز 11 پارس جنوبی که توتال در دست اجرا دارد، توسط شرکت های اروپایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور زلزله خیز جهان است، افزود: به پوشش های اتکایی نیاز داریم و اقدام های مقدماتی آن در حال آن انجام است.
همتی گفت: در سال اول اجرای برجام، اوضاع بسیار مطلوب بود؛ حتی پیشنهادهایی برای سرمایه گذاری و خرید سهام بیمه های ایران ارایه می شد اما موضع گیری های خصمانه ترامپ سبب شده تا شرکت های بیمه اروپایی برای همکاری دست نگه دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در کنار توسعه روابط با اروپا، با روسیه، چین و هند نیز مذاکراتی آغاز شده است، گفت: به طور سنتی صنعت بیمه ایران با اروپا روابط گسترده ای داشته است و دوست داریم که این روابط ادامه یابد.
به نوشته ایرنا، ششمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا امروز و فردا(هشتم و نهم اردیبهشت) در هتل اسپیناس پلاس تهران برپاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!