سوله استارت آپ در دانشگاه تهران ایجاد می شود


سوله استارت آپ در دانشگاه تهران ایجاد می شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به ایجاد سوله استارت آپ در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: درواقع با ایجاد این سوله، نوآوری و فرصت مناسبی در اختیار جوانان کارآفرین شکل می گیرد و می توان از این طریق ایجاد ثروت کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ، عباس زارعی هنزکی در همایش سوم جشنواره صنعتی رسم با موضوع «راه اندازی استارت آپ های لوازم خانگی» که ظهر امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: امروز دانشگاه های نسل سوم به طوری برنامه ریزی شده اند که در مسیر کسب و کار و تبدیل آن به ثروت حرکت می کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه تهران هم با برنامه ریزی های انجام شده توانسته است در این مسیر حرکت و گام بردارد تا بتواند دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه پارک های علم و فناوری در ایران ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند، اظهار کرد: این پارک ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان هستند و در اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می شود.
زارعی درخصوص اینکه ما باید به دنبال تولید علم نافع و علمی که در پی حل مشکلات جامعه است، باشیم، گفت: دانشجویان در دانشگاه ها باید به گونه ای تربیت شوند که اقدام به کسب وکار کنند به همین علت یکی از برنامه های ما تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه کارآفرینی است.
وی تصریح کرد:براین اساس کارهایی اتخاذ شده و آن هم پارک علم و فناوری است که می تواند در مسیر صنعت و توسعه کشور حرکت کند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: دانشگاه نسل اول، دانشگاه‌های آموزش محور هستند که تا دهه اول انقلاب ادامه داشته و به نام دانشگاه‌های آموزش‌محور یا دانشگاه‌های آموزشی شناخته می‌شود که هدف و وظیفه آن دانشگاه ، ارائه آموزش و صدور مدرک تحصیلی از ویژگی‌های آن بوده و برای توسعه کشور فقط به تربیت نیرو‌های مجرب آموزش‌دیده پرداخته که این از محور‌های اصلی دانشگاه نسل اول بوده است و فارغ‌التحصیلان آن برای امر تدریس در دانشگاه‌ها یا مراکز علمی و برای پر کردن پست‌های مدیریتی در صنعت کشور آماده می‌شوند و آموزش نیرو‌های انسانی جامعه جهت آگاهی‌بخشی و افزایش سطح آگاهی جامعه و تربیت نیروی انسانی برای انجام دادن امور صنعتی و مدیریتی کشور صرف می‌شد.
زارعی بر ضرورت توجه به نقش کسب و کارهای نو ( استارت آپ ها) اشاره کرد وگفت: برگزاری استارت آپ‌ها می‌تواند در توسعه فناوری های جدید که یادگیری الکترونیکی است، تاثیرگذار باشد.
وی افزود: توسعه قطب های علمی دانشگاه و رشد شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های آتی ما به شمار می رود.

پیشرفت و توسعه پایدار در گروی تلاش دانشجویان ؛
در ادامه این مراسم کارن ابری نیا رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران گفت: در واقع هدف از برگزاری این همایش نیاز واقعی دانشگاه و جامعه است تا از این طریق این نیاز ها برطرف شوند.
وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران باید فعالیت هایمان را به طوری عملیاتی کنیم که در جهت نیازهای کشور صورت گیرند.
رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران افزود : صنعت و دانشگاه باید درجهت یکدیگر باشند تا جوانان ما بتوانند از این طریق در اقتصاد کشور و ایجاد ثروت قدم بردارند.
ابری نیا گفت : برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار نیاز به اراده جهت پیشرفت و برنامه‌ریزی جامع درازمدت و تقسیم کار ملی داریم و این مهم حاصل نمی‌شود مگر با تلاش دانشجویان.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !