سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد


سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد

بدون شک اکثرعلاقمندان به موتورسیکلت خواهان انواع بزرگ‌تر و قوی‌تر این نوع وسایل نقلیه‌اند. این به معنی علاقه به‌سرعت و قدرت بیشتر و همچنین فناوری‌های پیشرفته‌تر است؛ اما درواقع همه نمی‌توانند این غول‌های بزرگ خارق‌العاده را تهیه کنند. به همین دلیل بسیاری از خرید موتورسیکلت رؤیایی خود ناامید می‌گردند. از سال گذشته تمایل به طراحی انواع...

بدون شک اکثرعلاقمندان به موتورسیکلت خواهان انواع بزرگ‌تر و قوی‌تر این نوع وسایل نقلیه‌اند. این به معنی علاقه به‌سرعت و قدرت بیشتر و همچنین فناوری‌های پیشرفته‌تر است؛ اما درواقع همه نمی‌توانند این غول‌های بزرگ خارق‌العاده را تهیه کنند. به همین دلیل بسیاری از خرید موتورسیکلت رؤیایی خود ناامید می‌گردند. از سال گذشته تمایل به طراحی انواع موتورسیکلت‌های کوچک بر اساس موتورسیکلت‌های بزرگ‌تر در بین تولیدکنندگان مطرح موتورسیکلت دنیا بیشتر شده است. انواعی که از روی مدل‌های گران‌قیمت این تولیدکنندگان جهت افزایش تقاضا برای موتورسیکلت‌های کوچک طراحی‌شده است. این رویکرد به افراد اجازه می‌دهد تا موتورسیکلت‌های موردعلاقه‌شان را به‌صورت کوچک‌تر و ارزان‌تر به دست بیاورند.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد
طراحی بدنه این مدل‌ها همان سیر طراحی انواع بزرگ‌تر را دنبال می‌کند، به‌طوری‌که شکل بدنه، رنگ بدنه، چراغ جلو و عقب و حتی شکل زین شبیه انواع بزرگ‌تر و گران‌تر است اما تجهیزات الکترونیکی پیشرفته که برای کمک به راننده استفاده می‌شود در این نوع وجود نخواهد داشت.

طراحی

این مدل جمع‌وجور خیابانی طراحی خود را وامدار Suzuki GSX-R1000 است. با طراحی زیبای بدنه و شیشه جلو بزرگی شبیه به GSX-R1000 جیکسر را می‌توان به‌عنوان مدل کوچک‌تری از این موتورسیکلت سوپر اسپرت قبول کرد.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد
رنگ آبی مخصوص مدل مسابقه‌ای GSX-R1000 در این مدل نیز عرضه می‌گردد همچنین رینگ‌ها و آینه‌های جانبی به رنگ مشکی مات بیشتر آن را بیشتر شبیه برادر بزرگ‌تر خود می‌کند.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد
با قیمت ۱۷۰۰ دلاری جیکسر موتورسیکلتی برای انجام سفرهای درون‌شهری است زین این موتورسیکلت برای سفرهای درون‌شهری و مسافت‌های طولانی راحت است. ارتفاع زین از سطح زمین ۷۷۹ میلی‌متر است که برای افرادی با قد متوسط مناسب است و همین مورد باعث خستگی کمتر عضلات پا می‌گردد.

مشخصات

تعلیق جلو Gixxer تلسکوپی و همچنین تک کمک‌فنر عقب این موتورسیکلت دارای قابلیت تنظیم ۷ مرحله‌ای است. دسته‌فرمان در ارتفاع بالایی قرار دارد که این مورد نیز باعث راحتی استفاده آن در ترافیک شهری می‌شود.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد
موتور تک سیلندر این موتورسیکلت به حجم ۱۵۵ سی‌سی چهارزمانه دو سوپاپ و تک میل‌سوپاپ توانایی تولید ۱۴.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. بااین‌حال شتاب گیری این موتورسیکلت کند احساس می‌شود. در دورهای بالا لرزش موتور احساس می‌شود اما قابل‌تحمل است.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد
جیکسر کوچک اما سرگرم‌کننده است. فاصله محوری ۱۳۳۰ میلی‌متری راندن این موتورسیکلت را در محیط کوچک شهری آسان می‌کند.
شاسی قوی و الماسی شکل این موتورسیکلت از روی مدل GSX-R1000 هایابوسا طراحی‌شده است به همین دلیل در پیچ‌ها عملکرد خوبی دارد.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد
‏جیکسر زیر شیشه جلوی خود صفحه کیلومتر شمار کاملاً دیجیتالی را پنهان کرده است که باقابلیت نشان دادن شماره دنده کارآمد خواهد بود. کلید چراغ و بوق همچنین دکمه استارت با دقت عمل می‌کنند و این نشان‌دهنده کیفیت کار مهندسان ژاپنی است.همچنین طراحی اگزوز دوقلو این موتورسیکلت نمایی منحصربه‌فرد به آن می‌دهد.

جمع بندی

جیکسر ممکن است فاصله زیادی ازلحاظ فنّاوری با برادر بزرگ‌تر خود داشته باشد اما درعین‌حال برای استفاده روزمره قابل‌اطمینان و سرگرم‌کننده است. به‌طورکلی این موتورسیکلت دارای ویژگی‌های شایسته و خوبی به‌عنوان موتورسیکلت درون‌شهری است و همین داشتن آن را توجیه می‌کند؛ اما لازم به ذکر است این موتورسیکلت در بازار داخلی بیش از 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، چشم اسفندیاری که فروش آن را شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد

منبع: topgear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق