هدست واقعیت افزوده اپل با نمایشگرهای 8K و پشتیبانی از واقعیت مجازی از راه می‌رسد


هدست واقعیت افزوده اپل با نمایشگرهای 8K و پشتیبانی از واقعیت مجازی از راه می‌رسد

گفته می‌شود که اپل در حال کار روی هدست واقعیت افزوده‌ای است که از دو نمایشگر با رزولوشن 8K بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی را نیز دارد.

شایعات مربوط به برنامه‌ی اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده در حال قوت گرفتن هستند. یکی از منابع وب‌سایت CNET مدعی است که هدست مستقل کوپرتینونشین‌ها با کد نام T288 از محتوای واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد و از نمایشگرهای 8K بهره خواهد برد؛ خاطرنشان می‌کنیم که حتی در هدست اچ‌تی‌سی وایو پرو، رزولوشن هرکدام از نمایشگرها به ۱۶۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل محدود است.

چنانچه ادعای منابع صحت داشته باشد، اپل می‌تواند با هدست خود، تأثیر Screen Door را به‌طور کامل از میان خواهد برد؛ اثر Screen Door گاهی اوقات هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی رخ می‌دهد و به‌موجب آن، کاربر می‌تواند فاصله‌ی بین پیکسل‌ها را تشخیص دهد. مرتفع‌شدن اثر یادشده به همراه نزدیک‌‌تر شدن تجربه به واقعیت ممکن است در بهبود بیماری حرکت (Motion Sickness) نیز در برخی از کاربران سودمند باشد.

گفته می‌شود که باکس موجود به همراه هدست اپل، از پردازنده‌های سفارشی‌شده‌ای بهره خواهد برد که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ در کامپیوترهای مک به کار رود. اگرچه چندان نمی‌توان از صحت این موضوع مطمئن بود؛ اما درستی آن چندان دور از ذهن نیست. هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده‌ی مستقل به توان پردازش گرافیکی بالایی نیاز دارند تا بتوانند از پس دو نمایشگر با رزولوشن بالا برآیند؛ اما استفاده از سخت‌افزار مشابه کامپیوترهای شخصی، ایده‌ی مناسبی نیست، به‌خصوص اگر هدف اپل، قابل حمل کردن هدست باشد. پردازنده‌های کم‌مصرف فعلی اینتل، قادر به تامین توان پردازشی مورد نیاز دو نمایشگر 8K نیستند.

احتمالا اپل برای انتقال داده بین هدست و باکس همراه آن از WiGig بهره ببرد که ایده‌ی مشابهی با آداپتور وایرلس اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود و دلیل اتخاذ این تصمیم نیز حذف سیم‌هایی موجود در مسیر ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در حال حاضر مشخص نیست که قابلیت‌های یادشده در این گزارش با آنچه قرار است در سال ۲۰۲۰ از راه برسد، یکسان باشد. کوپرتینونشین‌ها تاکنون در خصوص شایعات منتشر شده اظهار نظری نکرده‌اند. علاقه‌ی اپل به واقعیت افزوده بر کسی پوشیده نیست؛ اما این شرکت‌ در سال‌های اخیر کمپانی‌های متعددی را در زمینه‌ها‌یی مانند هدست‌های واقعیت ترکیبی و عینک‌های هوشمند تصاحب کرده است.

بی‌شک اپل در صدد ورود به دنیای سخت‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است . بهترین شانس آن برای رقابت با اچ‌تی‌سی، آکیولس و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه، ساخت دستگاهی است که عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با محصولات موجود در بازار ارائه دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل می‌تواند با ورود به بازار هدست‌های واقعیت افزوده، به موفقیت قابل توجهی دست یابد؟

بیشتر بخوانید:
آیفون ۶.۱ اینچی اپل بدون 3D تاچ عرضه خواهد شد
استقبال تیم کوک از برنامه اصلاح مالیاتی ترامپ
شارژرهای بی‌سیم در راه ورود به بازار
آیتونز به‌صورت رسمی به مایکروسافت استور اضافه شد
آیفون SE 2 از قاب پشت شیشه‌ای و جک هدفون بهره می‌گیرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد