پیگیری موضوع کودک آزاری در ماهشهر توسط موسسه خیریه مهرآفرین/  تکلیف حضانت بچه‌ها در دادگاه مشخص می‌شود 


   پیگیری موضوع کودک آزاری در ماهشهر توسط موسسه خیریه مهرآفرین/  تکلیف حضانت بچه‌ها در دادگاه مشخص می‌شود 

مدیرموسسه خیریه مهرآفرین در مورد ویدئوهایی کودک آزاری در ماهشهر که مهرآفرین موسسه تحت مدیریت او منتشر کرده است می‌گوید: در این ویدئوهای خاصنیز به دلیل نبود ساختارهای حمایتی کافی عموهای کودکان خواسته اند موضوع منتشر شود تا...

مدیرموسسه خیریه مهرآفرین در مورد ویدئوهایی کودک آزاری در ماهشهر که مهرآفرین موسسه تحت مدیریت او منتشر کرده است می‌گوید: در این ویدئوهای خاصنیز به دلیل نبود ساختارهای حمایتی کافی عموهای کودکان خواسته اند موضوع منتشر شود تا همراهی مردم را رای احقاق حقوق کودکان و در وهله اول مجازات کودک آزاران( پدر و نامادری) داشته باشند به تجربه مطمئنم این حساس زایی اجتماعی صورت نگیرد ممکن است نامادری آزاد بماند و فاجعه‌ای مشابه برای کودکان خودش رقم بزند یا مجازات اندکی بگیرد که متناسب با جرم نباشد.
فاطمه دانشور در ادامه واکنش‌های خود به حادثه دلخراش کودک آزاری توسط پدر و نامادری در ماهشهر به‌صورت زنده در اینستاگرام خود به بیان دغدغه‌های خود در این زمینه پرداخت.
دانشور در این گفتگوی زنده اینستاگرام اضافه می‌کند: پس از تماس‌های متعدد تلفنی و درخواست‌های مردمی مبنی بر پیگیری وضعیت 3 کودک آسیب دیده توسط پدر و نامادریشان آقای صمدپور از واحد مددکاری موسسه مهرآفرین را جهت پیگیری وضعیت پیگیری کودکان آسیب دیده به ماهشهر اعزام کردیم،در آنجا از آقای صمدپور می‌خواهند که مستندی را در این زمینه تهیه و منتشر کند،متعاقبا من با مسئول واحد مددکاری موسسه مهرآفرین بنام خانم خواجوی تماس می‌گیرم که سریعا کودکان را پیدا کرده و مراقبت کند. او به سختی به اطلاعاتی از این کودکان دست پیدا می‌کند، جالب است بدانید که مقامات انتظامی شهرستان ماهشهر این اتفاق ناگوار را یک اختلاف خانوادگی قلمداد کردند.پس از پیگیری‌های فراوان خانم خواجویی با عموهای این کودکان ملاقات می‌کند بر اساس گزارشات آقای صمدپور و خانم خواجویی نمایندگان موسسه مهرآفرین عموهای این کودکان انسان‌های موجه و قابل اعتمادی بودند، طبق اطلاعات ما نامادری همسر سوم پدراین کودکان بوده و عموهای این کودکان از ازدواج سوم برادر خود ناراضی بودند. به‌صورت اتفاقی زن عموی بچه‌ها متوجه شرایط بد کودکان (بستن دست و پای دختربزرگ ) می‌شود. پس از از اطلاع عمو فرزندان‌، او بچه‌ها به محل گرفتار شدن بچه‌ها می‌رود و بعد از آن به پلیس اتفاق را گزارش می‌کند. پلیس نیز پدر کودکان را بازداشت می‌کند.اما نامادری با قید وثیقه آزاد است.
خوشبختانه وضعیت عموی کودک آسیب دیده وضعیت مناسبی است و از این جهت نگرانی وجود ندارد. در این مورد نامادری بچه‌ها نیز تحصیلات در سطح دیپلم داشته است و به لحاظ فرهنگی در جایگاه پایینی نبود. به طوری که دوستان و آشنایان او انتظار چنین رفتاری را از جانب او نداشتند.
دانشور یادآور می‌شود : قوانین موجود باید به نفع کودکان اصلاح شود در مواردی مشابه پدر کودک آزار تنها به 2 یا 3 ماه حبس محکوم شده است و قطعا اینگونه مجازات نمی‌تواند این آسیب اجتماعی را در جامعه از بین ببرد. در قوانین موجود حتی اگر پدر فرزند خودش را از بین ببرد قصاص برای او در نظر گرفته نمی‌شود. در موردی که پدر به وسیله بنزین فرزند 3 ساله خودش را آتش زده بود و این حادثه بعد از 27 روز منجر به فوت کودک می‌شود تنها 10 سال حبس برای پدر در نظر گرفته شد که در این مورد پس از 2سال پدر از زندان آزاد می‌شود.
وی می‌افزاید : برای اصلاح قانون فعلی با مسئولین و تصمیم گیران نهادهای ذیربط رایزنی‌ها و مذاکراتی با مجلس شورای اسلامی و شورای اجتماعی کشور شد. ولی متاسفانه این لایحه دستخوش تغیرات فراوانی شد و این لایحه 13 سال است که در مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده است.
مدیرموسسه خیریه مهرآفرین اشاره می‌کند : در خبرها آمده بود که مسئولان محلی کفالت بچه‌ها را برعهده گرفته اند. این در حالی است که تاکنون هیچ دادگاهی به سلب حضانت پدر از فرزندانش رای نداده است و قبول کفالت از سوی فرماندار وجاهت قانونی ندارد و تنها می‌تواند جنبه حمایتی داشته باشد.
دانشور گفت: در مورد این حادثه نیز نامادری در حال حاضر آزاد است و پیش بینی می‌شود پدر کودک آزار نیز پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شود و گرفتن تعهد نیز دردی را دوا نخواهد کرد.فاطمه دانشور به ضرورت آموزش خانواده‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص کودک آزاری اشاره کرد و می‌گوید: در شرایطی که قوانین موجود نمی‌تواند از گسترش این آسیب اجتماعی جلوگیری کند خانواده‌ها رسالت سنگینی در مراقبت از فرزندان خود بر عهده دارند. باید به کودکان خود آموزش‌های خود مراقبتی را یاد دهیم. در این خصوص به رئیس جمهور و شورای اجتماعی کشور و سایر نهادهای تصمیم گیری نامه نگاری‌های بسیاری صورت گرفته است . در این زمینه صدا و سیما باید ورود کند و برنامه‌های آموزشی جهت آگاهی خانواده‌ها را تهیه و پخش کند. باید آموزش‌های خودمراقبتی به کودکان در دستور کار رسانه‌های ارتباط جمعی قرار گیرد. باید جامعه نظارت اجتماعی را برعهده گیرد باید نگذاریم قضات دادگستری احکام غیرمتناسب با جرائم کودک آزاری را صادر کنند بایدجامعه خود به این آگاهی برسد که گسترش و شیوع کودک آزاری می‌تواند روح و روان مردم را در معرض تعملات روحی و آسیب‌های جدی قراردهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس