تظاهرات روز بازگشت پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی


تظاهرات روز بازگشت پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی

فشار های ارتش رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان برای متوقف کردن راهپیمایی بازگشت کارگر نیافتاده و عزم فلسطینیان را برای ادامه اعتراضات جزم تر کرده است.

تظاهرات روز بازگشت پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی

واکنش خشن و سراسیمه رژیم صهیونیستی به تظاهرات روز بازگشت نشان دهنده میزان تاثیرگذاری و موفقیت این شیوه اعتراضی مردم فلسطین است.
به گزارش شبکه های خبری، ارتش صهیونیستی شلیک گاز اشک آور به طرف تظاهرکنندگان فلسطینی که در پنجمین جمعه راهپیماییهای بازگشت موسوم به جمعه جوانان انقلابی در طول نوار شرقی غزه شرکت کرده اند را افزایش داده است. این گازهای اشک آور معمولا توسط نظامیان اسرائیلی یا خودروهای ویژه و حتی از طریق پهپادها شلیک می شود. وزارت بهداشت اعلام کرده است این گازها جدید است و برخی از مجروحانی که در هفته نخست راهپیمایی بازگشت دچار خفگی شده اند تا این لحظه در کما به سر می برند. خاطر نشان میشود دهها کودک و زنانی که در این منطقه حضور دارند نیز در معرض تهدید این گاز قرار دارند.»
گفته میشود جوانان فلسطینی صدها لاستیک خودرو را به این منطقه منتقل کرده اند تا آنها را نزدیک مناطق مرزی آتش بزنند. جوانان فلسطینی توانستند به سیمهای خاردار برسند و آن را تخریب کنند و بخش هایی از آن را به طرف نوار غزه بکشانند. در روز های اخیر نیروهای اسرائیلی اقدام به تیراندازی با گلوله های انفجاری کرده اند. استفاده از گلوله های انفجاری به معنای معلولیت و از کار افتادگی مجروحان است.
بر اساس برخی گزارش های شمار زخمی ها و مصدومان فلسطینی بر اثر حملات رژیم اشغالگر به راهپیمایی های بازگشت، به 168 تن افزایش یافته است. برخی گزارش های خبری نیز حاکی است در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به طرف فلسطینیها در نوار غزه تاکنون 50 نفر مجروح و دچار خفگی شده اند که 10 نفر از آنها کادر پزشکی و خبرنگار هستند.
وحشی گری نظامیان رژیم صهیونیستی به همین جا محدود نمی شود. جنگنده های رژیم صهیونیستی جمعه شب با سه فروند موشک دو قایق را در بندر نوار غزه هدف قرار دادند. این دو قایق از سوی هیئت شکستن محاصره نوار غزه آماده شده بودند تا از کشتی هایی که قرار است به منظور شکستن محاصره نوار غزه از اروپا عازم منطقه شوند استقبال کنند. طبق اظهارات مسئولان وزارت کشور فلسطین این دو قایق به طور کامل منهدم شدند و یک فروند موشک دیگر که منفجر نشده بود از سوی تیم خنثی سازی خنثی شدند.
کمتر از نیم ساعت پس از این حادثه، بالگردها و قایق های جنگی رژیم اسرائیل مقر «التل» وابسته به گردان های عزالدین قسام را در غرب منطقه الوسطی (دیر البلح) در ساحل نوار غزه با شش یا هفت فروند موشک که از سوی قایق های جنگی رژیم اسرائیل شلیک شد هدف قرار دادند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد این دو حمله هیچ تلفاتی در پی نداشته است.
اما ظاهرا فشار های ارتش رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان برای متوقف کردن راهپیمایی بازگشت کارگر نیافتاده است و عزم فلسطینیان را برای ادامه اعتراضات جزم تر کرده است.
جنبش حماس اعلام کرد جنایات رژیم اشغالگر علیه تظاهرکنندگان، بر پافشاری جوانان انقلابی برای مقابله با دشمن و شکستن محاصره افزوده است. حتی می توان گفت شدت عمل نظامیان رژیم صهیونیستی گواه آن است که راهپیمایی بازگشت پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی است.

---------------------------
عبدالرضا خلیلی

­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی