ژئوپارک جهانی قشم به عنوان الگویی برای ژئوپارک‌های جهان تبدیل شود


ژئوپارک جهانی قشم به عنوان الگویی برای ژئوپارک‌های جهان تبدیل شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: موفقیت های به دست آمده در ژئوپارک قشم با همکاری و تلاش‌های همه کارشناسان و مسئولان در جزیره قشم حاصل شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا مومنی در نخستین نشست بین‌المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم، بیان کرد: در یک اقدام جسورانه و حساب شده موفق شدیم به کمک همراهی متخصصین و مردم همراه جزیره قشم ژئوپارک جهانی قشم را به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که ارتقای سطح فعالیت ها و حفظ کیفیت از اصول عمده نگهداری ژئوپارک جهانی قشم در جایگاه اصلی خود خواهد بود.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرد با پشتوانه و عظم ملی و همراهی مردم و مسولان جزیره ژئوپارک جهانی قشم به عنوان الگویی برای ژئوپارک ها ی جهان تبدیل شود.

نشست بین المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم از امروز و با حضور پروفسور نیکولاس زوروس، رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها و پروفسور مک کی ور، دبیرکل برنامه بین المللی علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو به همراه دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و رییس دفتر منطقه یونسکو در تهران آغاز شد.

این نشست در راستای تایید نقش منطقه ای ژئوپارک قشم در توسعه ژئوپارک ها و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دستیابی به کارت سبز شبکه جهانی ژئوپارک ها به عنوان الگویی موفق برای سایر مناطق و کشورهایی که خواهان ثبت جهانی تحت عنوان ژئوپارک هستند، برگزار شد.

در این نشست، مقامات کشوری همچون مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور و استانداران حضور دارند.

همچنین نمایندگانی از 22 کشور جهان و بیش از 250 شرکت کننده داخلی در این نشست آموزشی- تخصصی به همراه مهمانان خارجی از کشورهایی اروپای غربی، آسیای میانه، خاورمیانه و شرق آسیا حضور دارند.

به گفته وی، کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی در تاریخ هشتم و نهم اردیبهشت ماه، با حضور سخنرانانی از اعضای شورای جهانی یونسکو برگزار شده و روز سوم به بازدید مهمانان از ژئوسایت های ژئوپارک قشم اختصاص خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه نخستین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم، شنبه هشتم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم آغاز به کار کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق