تعیین خط فرمول یک آذربایجان؛ پول پوزیشن برای فتل


تعیین خط فرمول یک آذربایجان؛ پول پوزیشن برای فتل

پیش نمایش چهارمین مرحله از فصل 2018 فرمول یک جهانی، با سومین قهرمانی پیاپی سباستین فتل در زمان‌گیری همراه بود.

دورهای تمرینی، قبل از مسابقه‌ی اصلی در جایزه بزرگ باکو نشان داد که راننده‌ی اصلی تیم فراری، عزمی جدی برای حفظ سکوی اول جهان دارد. البته نباید فراموش کرد که در تعیین خط، اختلاف ناچیزی میان سباستین فتل از تیم فراری و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز وجود داشت.

در پایان پیش نمایش فرمول یک آذربایجان، فتل توانست با یک دقیقه و ۴۱.۴۹۸ ثانیه، بهترین زمان‌گیری را داشته باشد. همیلتون با ۱۷۹ هزار ثانیه زمان بیشتر نسبت به فتل دوم شد. از سویی دیگر، والتری بوتاس همتیمی لوئیس همیلتون در تیم مرسدس هم ۳۳۹ هزارم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول داشت تا امروز در مسابقه‌ی اصلی، از خط سوم استارت بزند. خطوط چهارم تا ششم جایزه بزرگ باکو، به ترتیب در اختیار دنیل ریکیاردو، مکس ورشتاپن رانندگان تیم ردبول و کیمی رایکونن از تیم فراری قرار گرفت.

تعیین خط فرمول یک آذربایجان؛ پول پوزیشن برای فتل

حساسیت فرمول یک در آذربایجان، شباهت زیادی به مونت کارلو دارد. رقابت فرمول یک در موناکو و شهر بسیار زیبای مونت کارلو با سابقه‌ی عالی و شهرت جهانی، نمی‌تواند هم‌ردیف باکو در جمهوری آذربایجان باشد؛ اما به دلیل برگزاری مسابقه در خیابان‌های شهری، جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان دارد. پیست باکو به طول ۶ کیلومتر در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و امسال دومین تجربه‌ی میزبانی از فرمول یک را جشن خواهد گرفت. رقابت آذربایجان در ۵۱ دور و مسیر نهایی ۳۰۶ کیلومتر برگزار می‌شود. سال گذشته دنیل ریکیاردو به مقام قهرمانی در جایزه بزرگ باکو رسید؛ درحالی‌که والتری بوتاس و لنس استرول، دوم و سوم شدند. این نتیجه می‌تواند نشان دهد که مسیر باریک و پرچالش در خیابان‌های پایتخت آذربایجان، قابل پیش‌بینی نیست.

رقابت اصلی در فرمول یک باکو ۲۰۱۸، امروز یک‌شنبه ساعت ۱۶:۴۰ به وقت تهران انجام خواهد شد؛ اما به دلیل هم‌زمانی با مسابقات فوتبال دست یک کشور، به احتمال فراوان توسط شبکه ورزش سیما پخش مستقیم نمی‌‌شود. در انتهای مطلب، جدول مربوط به رده‌بندی رانندگان فصل جاری فرمول یک جهانی، پیش از رقابت در جایزه بزرگ آذربایجان قابل مشاهده است.

تعیین خط فرمول یک آذربایجان؛ پول پوزیشن برای فتل

بیشتر بخوانید:
جنجال فرمان، در خودروی فرمول یک سباستین فتل
قوانین فرمول یک برای مسابقات فصل ۲۰۱۹ اعلام شد
پیت استاپ فرمول یک چیست؟
فرمول یک چین با شاهکار ریکیاردو به پایان رسید
دلایل حادثه در پیت استاپ ناموفق فراری مشخص شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی