بلوار ارم همدان؛ چشم اندازها و ضرورت ها


بلوار ارم همدان؛ چشم اندازها و ضرورت ها

همدان - ایرنا- بلوار ارم همدان به واسطه نزدیکی به دامنه الوند و قرار گرفتن در منطقه ای خوش آب و هوا، مقصد اتراق و گردشگری شهروندان در پایان هفته و روزهای تعطیل است و از همین رو مسئولان شهری به دنبال بهبود بار ترافیکی و ظرفیت گردشگری این منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، جلسه روز یکشنبه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان به بهود ارایه خدمات در این مسیر 2 کیلومتری اختصاص یافت و با ارائه طرحی از سوی 'صاحب محمدی' مجری طرح بلوار ارم آغاز شد.
وی ابتدا به فاز بندی مطالعه این طرح پرداخت و گفت: سه مرحله شامل بهینه سازی پیاده راه کنونی بلوار ارم، استفاده مناسب از کاربری مجاور مسیر پیاده راه و بهینه سازی راه سواره در مطالعه این طرح مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: برای بهینه سازی پیاده راه کنونی، می توان از 15 متر فضای خالی موجود در 2 طرف بلوار ارم شهر همدان را مدیریت کرد یا از کاربری های مجاور مسیر پیاده این بلوار برای اجرای مناسب طرح کمک گرفت.
مجری طرح بلوار ارم شهر همدان اضافه کرد: می توان خط چهارم این بلوار را برای عبور خودروهای امدادی و انتظامی و در شرایط عادی برای تردد دوچرخه پیش بینی کرد تا در زمان وقوع حوادث خودروهای امدادی و انتظامی بتوانند به موقع در محل مورد نظر حضور یابند.
محمدی افزود: هم اینک حدود 500 خودرو در لاین چهارم بلوار ارم پارک می کنند که می توان با تکمیل پارکینگ پیش بینی شده خودروها را به این محل هدایت کرد و از این فضا برای تردد خودروهای امدادی و انتظامی و دوچرخه بهره گرفت.
وی ادامه داد: در این طرح مطالعاتی، سطح لاین سوم بلوار ارم از حالت آسفالت خارج شد و به جای آهن سنگ کار می شود تا بتوان سرعت خودروها را مدیریت و کاهش داد.
وی از پیش بینی آلاچیق برای نشستن و استراحت شهروندان، شومینه هوای باز، محلی برای نقاشی بر کف زمین، بالن پرواز ثابت، سینما خودرو و محلی برای ورزش کهنسالان و جوانان، استفاده خودرو لوکس برای سرو غذا خبر داد.
مجری طرح بلوار ارم همدان اضافه کرد: همچنین پل های معلق برای رفت و آمد مردم در نظر گرفته شده تا از روی این پل طبیعت را به نظاره بنشینند.
محمدی افزود: هیچیک از طرح های پیش بینی شده نیازی به ساخت و ساز ندارد و در صورت ضرورت می توان آنها را حذف کرد.
معاون فنی و عمرانی شهردار همدان نیز در این جلسه گفت: رویکرد شهرداری در اجرای طرح بلوار ارم توجه به طرح تفصیلی و در نظر گرفتن مباحث ترافیکی است.
موسی رسولی با عنوان اینکه بلوار ارم یکی فضای تفریحی است، افزود: پیش بینی مسیری مجزا برای عبور خودروهای امدادی و خدماتی در ساعت اوج ترافیک با توجه به وجود ساختمان آتش نشانی و 2 بیمارستان در این بلوار دسترسی به این نقاط را آسان می کند.
وی ادامه داد: بخشی از خطوط مسیر امدادی برای تردد دوچرخه سواران اختصاص یافته و هنگام ورود خودروهای امداد و نجات دوچرخه سواران به حاشیه این لاین هدایت می شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز در این نشست گفت: برای اجرای طرح بلوار ارم باید حجم بار این قسمت در اوج ترافیک در نظر گرفته شود.
سرهنگ نعمت الله زنگنه اضافه کرد: رغبت مردم به استفاده از پارکینگ کم است بنابراین اجرای این طرح خوب و زیبا نمی تواند در کاهش ترافیک موثر واقع شود.
وی ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد جمعیت خودرو سوار و ایجاد جذابیت حضور در بلوار ارم شاهد افزایش ترافیک در این نقطه خواهیم بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: یکی از نتایج اجرای طرح پیاده راه اکبتان و بوعلی هدایت ترافیک به راه های جایگزین است که با اجرای طرح بلوار ارم نیز شاهد ترافیک در مسیرهای جنبی خواهیم بود.
شهردار منطقه یک همدان نیز در این جلسه بیان کرد: برای اجرای طرح های عمرانی در این شهر باید بدانیم که برای ما انسان یا خودرو در اولویت است.
امیر فتحیان نسب افزود: در برخی نقاط کشورمان یا خارج از ایران، خودرو را محور طرح های عمرانی قرار داده و برای توسعه راه ها تلاش دارند.
وی اضافه کرد: این در حالیست که برخی نقاط نیز انسان را بر خودرو مقدم دانسته و در اجرای طرح ها امکانات مورد نیاز برای رفاه مردم را پیش بینی می کنند.
شهردار منطقه یک همدان وعده داد: یک پارکینگ با ظرفیت یک هزار خودرو در مجاورت بلوار ارم احداث می شود تا شاهد ترافیک در این محور نباشیم.
فتحیان نسب ادامه داد: تمامی طرح ها مد نظر بلوار ارم در 48 هکتار پارک پیش بینی شده در طرح تفصیلی اجرا می شود.
7526/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد