سه تاجر ایرانی آمریکایی دستگیر شدند


سه تاجر ایرانی آمریکایی دستگیر شدند

یک رسانه محلی خبر داد، سه تاجر ایرانی ساکن سانفرانسیسکو، با فروش قطعات خودرو به ایران، به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران، بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری مهر: سه تاجر ایرانی ساکن سانفرانسیسکو، با فروش قطعات خودرو به ایران، به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران، بازداشت شده‌اند.

به گزارش شین‌هوا، یک رسانه محلی خبر داد، سه تاجر ایرانی ساکن سانفرانسیسکو، با فروش قطعات خودرو به ایران، به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران، بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش مرکوری‌نیوز، این ۳ تاجر ایرانی، که تابعیت آمریکا را دریافت کرده‌اند، از سیستم‌های پیچیده نقل‌وانتقال بانکی بین‌المللی برای تامین مالی قاچاق قطعاتی از خودرو به ایران استفاده کرده‌اند، که سال‌ها تحت تحریم آمریکا قرار داشته‌اند.

طبق این گزارش به نقل از دفتر دادستان کالیفرنیای شمالی، صدر عماد واعظ، پوران آزاد و حسن علی مشیرفاطمی، که نام آن‌ها به عنوان مدیران شرکت‌های تولیدی ثبت شده است که دفتر آن‌ها در تهران قرار دارد، متهم به صادرات غیرقانونی خدمات و کالا به ایران هستند.

آن‌ها همچنین برای نقش داشتن در تراکنش‌های مالی به منظور دور زدن قوانین مربوط به تحریم تبادلات ایران، تحت پیگرد هستند. طبق این قوانین شهروندان آمریکایی از فروش یا صادر کردن هرگونه محصول، تکنولوژی یا خدمات به ایران، بدون کسب مجوز دولت آمریکا، منع شده‌اند.

۲ نفر از این افراد در بخش مسکونی سیلیکون ولی، در جنوب مرکز شهر سانفرانسیسکو بازداشت شده‌اند و ۱ نفر دیگر هم در اوایل این ماه در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو دستگیر شده است. اگر این اتهامات اثبات شوند، این سه نفر محکوم به گذراندن تا ۳۰ سال حبس و ۱۲۵۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی، خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است