نمایشگاه مشترک عکس ایران و سازمان ملل گشایش یافت


همزمان با دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نمایشگاه عکس های تاریخی سازمان ملل متحد و ایران روز دوشنبه با حضور 'ماریا دوتسنکو' رئیس مرکز اطلاعات این سازمان در تهران و معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر در مجتمع فرهنگی 9 دی این شهر گشایش یافت.

نمایشگاه مشترک عکس ایران و سازمان ملل گشایش یافتبه گزارش فانوس، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر گفت: ایرنا و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در راستای همکاری های دو جانبه نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی این سازمان را در استان های مختلف برگزار می کنند.
اکبر اقبال مجرد افزود: در این نمایشگاه 36 قطعه عکس تاریخی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد که حاکی از حضور ایران در جامعه ملل و نقش کلیدی آن به عنوان عضو سازمان ملل متحد است.
وی یادآور شد: مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی بوشهر اظهار کرد: در این نمایشگاه، حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های به اجرا درآمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است
وی با اشاره به اینکه این نمایشگا 23 فروردین ماه نیز در شیراز برپا شد، گفت: نمایشگاه عکس های تاریخی سازمان ملل متحد و ایران در بوشهر تا پانزدهم اردیبهشت جاری دایر است.
اقبال مجرد افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه در مراکز استان های کشور اطلاع رسانی در مورد حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سپس سازمان ملل متحد است.
وی ادامه داد: در کنار عکس ها اسناد مهمی به نمایش گذاشته شده که هر کدام می تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل بسیار سودمند باشد.
نمایشگاه عکس های تاریخی سازمان ملل و ایران از امروز تا روز جمعه (15 اردیبهشت ماه جاری) در مجتمع فرهنگی 9 دی بوشهر از ساعت 18 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!