داستان 2 خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران


داستان 2 خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران

بسیاری از ما به خیابان سئول تهران رفته ایم و شاید هیچگاه داستان نامگذاری این خیابان را ندانیم. و خوب است بدانیم که یک خیابان هم با نام تهران در سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد که برخی از بلندترین ساختمان‌ها و گران‌ترین مرکز خریدهای شهر سئول در این خیابان است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا داستان 2 خیابان تهران در سئول و خیابان سئول...

بسیاری از ما به خیابان سئول تهران رفته ایم و شاید هیچگاه داستان نامگذاری این خیابان را ندانیم. و خوب است بدانیم که یک خیابان هم با نام تهران در سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد که برخی از بلندترین ساختمان‌ها و گران‌ترین مرکز خریدهای شهر سئول در این خیابان است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا داستان ۲ خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران را بدانید.

داستان 2 خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران

خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران: داستان تحریم نفتی

جنگ بیون اوکه، دانشگاه هان‌کوک در سئول می گوید: «ما با قلبی آکنده از قدردانی نسبت به ایران، خیابان تهران رو را به وجود آورده‌ایم؛ زیرا آنها [ایران] در تحریم نفتی مشارکت نکردند و وقتی که ما بیش از هر زمان دیگر به نفت نیاز داشتیم، آنها آن [نفت] را به ما ارائه کردند.»

ایده داشتن یک خیابان در سئول که نامش را از تهران گرفته باشد مورد پشتیبانی ژنرال پارک چونگ هی، رئیس جمهوری باکفایت کره جنوبی طی سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۹، قرار گرفت.

ژنرال (بازنشسته) کیم هی سانگ، رئیس مؤسسهٔ مطالعات امنیتی کره در سئول می گوید: «راهبرد اقتصادی رئیس جمهوری پارک برای آن زمان مناسب بود. مثلاً او، به رغم مخالفت بسیاری از کارشناسان، توسعهٔ صنایع سنگین و شیمیایی را آغاز کرد.»

پارک چونگ هی در سال ۱۹۶۷ سفارت کره جنوبی در تهران را باز کرد و در سال ۱۹۷۱ نخست وزیرش کیم جونگ پیل را به عنوان فرستاده شخصی خود برای شرکت در جشن‌های امپراطوری ایران فرستاد.

بعد از آن که شهرهای سئول و تهران در سال ۱۹۷۶ به دو شهر خواهرخوانده تبدیل شدند، یک خیابان در سئول به نام تهران و یک خیابان نیز در تهران به نام سئول نامگذاری شدند.

جنگ بیونگ اوکه می گوید: «در جریان جنگ اعراب با اسرائیل کشورهای عربی فروش نفت به همهٔ کشورهای طرفدار آمریکا را تحریم کرده بودند. در آن زمان ما یک کشور طرفدار آمریکا بودیم. ایران نیز یک کشور طرفدار آمریکا بود. اما اگر کشورهای عربی نفت‌شان را به ما نمی‌فروختند، همهٔ کارخانه‌های ما از کار می‌افتادند. از این رو، ایران آن نفت را به ما ارائه داد؛ زیرا کشورهای عربی این کار را نمی‌کردند. اگر ایران در آن زمان به ما نفت نداده بود، اقتصاد کره به شدت آسیب می‌دید؛ چون همهٔ کارخانه‌ها از کار می‌افتادند.»

خیابان سرشناس کره

امروزه خیابان چهار کیلومتری تهران نام‌های سرشناسی مانند مقر [فدراسیون] جهانی تکواندو، گوگل کره جنوبی، و مرکز خرید کوئکس – که بزرگترین مرکز خرید زیرزمینی جهان با ۲۰۰ فروشگاه و ۴۰۰۰ جای پارک خودرو است – را در خود جای داده است.

اما تهران رو، یا خیابان تهران، نزد محلی ها «تهران ولی» نیز نامیده می‌شود. این نام مستعار به واسطهٔ سیلیکون ولی در کالیفرنیا به این خیابان اطلاق شده است؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های اینترنتی و شرکت‌های نوپای دیجیتال کره جنوبی نیز در این‌جا قرار گرفته‌اند.

۴۰ سال پیش وقتی خیابان تهران بر روی نقشه سئول قرار گرفت، جمعیت هر دو کشور ایران و کره جنوبی برابر هم، یعنی ۳۷ میلیون نفر، بود. تولید ناخالص داخلی کشور نفت‌خیز ایران به میزان یک سوم بیشتر از کره جنوبی بود.

امروز جمعیت کره جنوبی ۳۶ درصد کمتر از جمعیت ایران است، اما تولید ناخالص داخلی آن ۳ برابر بیشتر است. امروز کره جنوبی سه برابر ثروتمندتر از ایران است.

وبگردی سایت کسب و کار بازده

داستان ۲ خیابان: خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران

پیشنهاد سردبیر

بهینه سازی محتوا: ۳۶ درس از الکسا برای سئو یا بهینه سازی محتوا بهینه سازی وب سایت: ۵۰ تکنیک سئو سایت برای افزایش بازدید ارگانیک ۲۵۰ بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی درمان سردرد: ۸۷ موثرترین درمان خانگی سردرد بدون دارو و درد

برچسب ها خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران

داستان 2 خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل