افزایش 25 واحدی شاخص بورس


در معاملات امروز 625 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 487 میلیارد ریال در 37 هزار و 135 نوبت داد و ستد شد.

افزایش 25 واحدی شاخص بورس
پول‌نیوز - شاخص بورس امروز با رشد کم رمق 25 پله ای و تثبیت جایگاه 93 هزار و 612 واحدی به استقبال تعطیلات پایان هفته رفت.

به گزارش گروه بورس پول‌نیوز، در معاملات امروز 625 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 487 میلیارد ریال در 37 هزار و 135 نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، هفت واحد بالا رفت، اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، سه واحد افت کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) 2 واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. اما شاخص آزاد شناور 11 واحد صعودی شد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مختص به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 11 واحد کاهش یافت و در مقابل، شاخص بازار دوم بورس 210 واحد تقویت شد.

**ادامه صدرنشینی فلزات اساسی و خودرو

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 69 میلیون سهم به ارزش 142 میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه خودرو به ارزش 118 میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش 77 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم معاملات امروز، گروه بانکی با داد و ستدی به ارزش 70 میلیارد ریال قرار گرفت؛ گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 49 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز، نمادهای آپ (آسان پرداخت پرشین)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فولاد (فولاد مبارکه) و شتران (پالایش نفت تهران)، تاثیر مثبت بر شاخص داشت. اما رانفور (خدمات انفورماتیک)، بیشترین تاثیر منفی را بر شخص وارد کرد.

**صعود 4 واحدی فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) نیز امروز با رشد چهار واحدی در جایگاه یک هزار و 57 واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز فرابورس، بیش از 244 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 231 میلیارد ریال در 24 هزار نوبت خرید و فروش شد.

امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، سرچشمه، ذوب (ذوب آهن) و خراسان (پتروشیمی خراسان) بیشترین تاثیر مثبت را وارد کرد، در مقابل وگردش (بانک گردشگری) و شاوان (پالایش نفت لاوان) بالاترین فشار منفی را وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر