مطهری: برای حل مشکلات کشور محتاج وحدت و همدلی هستیم


مطهری: برای حل مشکلات کشور محتاج وحدت و همدلی هستیم

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه باید راه و فکر شهید مطهری زنده بماند، گفت: امروز برای حل مشکلات زیاد کشور محتاج به ادامه تفکر و اندیشه شهید مطهری و وحدت و همدلی هستیم.

به گزارش ایسنا، علی مطهری طی سخنانی در مراسم نکوداشت آفرینندگان دانایی و بزرگداشت و سی و نهمین سالروز شهادت علامه استاد مرتضی مطهری که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه این ایام مصادف با میلاد امام عصر و سالروز شهادت استاد مطهری است، برخی از نکاتی که ایشان درباره قیام حضرت مهدی داشتند را اشاره می‌کنم.

وی ادامه داد: بر اساس نکاتی که شهید مطهری داشتند، این قیام و انقلاب حضرت مهدی را نباید مساله کوچکی تلقی کنیم، خیال نکنیم این موضوع مربوط به ما و مردم ایران و حداکثر مربوط به مردم شیعه است چون نه تنها اهل سنت، بلکه سایر ادیان نیز به قیام مصلح جهانی اعتقاد دارند. اختلاف بر سر شخص قیام‌کننده است که برخی از اهل سنت معتقدند که یکی از فرزندان رسول خدا قیام می‌کند و برخی دیگر حضرت مهدی را می‌گویند.

مطهری با بیان اینکه امروز صحبت از حکومت واحد جهانی است، گفت: شاید این صحبت تا 50 سال قبل آنچنان مطرح نبود اما امروز برخی از متفکران دنیا می‌گویند که تنها راه‌حل مشکلات جهانی، تشکیل حکومت واحد جهانی است. امروز در اثر پیشرفت ارتباطات و مشکلات مشترکی که برای دنیا پیدا شده، همه به این امر رسیده‌اند که باید حکومت واحد جهانی تشکیل شود.

وی ادامه داد: مساله دیگر آینده صلح و عدالت جهان است. اسلام یک نوع خوش‌بینی به آینده بشریت دارد. برخی متفکران غربی معتقدند بشر گوری را به دست خود کنده است اما از نظر اسلام، آینده بشریت آینده توام با صلح، دوستی و عدالت است پس اسلام هیچگاه به آینده بشریت بدبین نبوده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مطلب دیگر از شهید مطهری این است که ایشان تاکید دارد ماهیت قیام حضرت مهدی انفجاری نیست. این نگاه را نمی‌پذیریم که زمانی ایشان ظهور می‌کند که ظلم و جور به حد اعلای خود رسیده باشد و به همین دلیل نباید اصلاحات صورت گیرد. اینطور نیست که کاری کنیم ظلم و جور و گناهان به نهایت خود برسد تا حضرت ظهور کند یعنی هیچ کدام از تکالیف خود را انجام ندهیم تا به این نقطه برسیم. بر این اساس قیام حضرت مهدی هیچ تکلیفی را از ما ساقط نمی‌کند بلکه باید اصلاحات اجتماعی به بهترین شکل انجام شود.

وی ادامه داد: حرکت جامعه بشری یک حرکت حلزونی عمودی است که در نهایت منجر به انقلاب نهایی می‌شود. اگر انقلاب انفجاری را بپذیریم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. در انقلاب اسلامی برخی افراد با گرایش چپ و مارکسیستی معتقد بودند که جامعه باید به حد انفجار برسد تا انقلاب به وقوع بپیوندد حال اینکه شهید مطهری می‌گفت ما انقلاب انفجاری را قبول نداریم، انقلاب اسلامی انقلاب آگاهانه است که مردم از روی آگاهی و نه فشار امور مادی حرکت کرده‌اند چون قیام بر اساس فشار مادی امر مشترک انسان و دام است، اگر به دام آب و علوفه نرسد او عکس‌العمل نشان می‌دهد.

مطهری با تاکید بر اینکه انقلاب حضرت مهدی حالت انفجاری ندارد، گفت: باید مانند رسیدن یک میوه روی درخت جامعه بشری به بلوغ و کمال برسد تا شرایط قیام حضرت مهدی فراهم شود. بر اساس روایات تا زمانی که 313 اصحاب خاص امام زمان پیدا نشوند، قیام صورت نمی‌گیرد این یعنی جامعه بشری باید برای قیام آماده باشد.

نایب رییس مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: این بزرگداشت‌ها و برنامه‌ها صرفا یادبود و بزرگداشت فرد نیست بلکه بزرگداشت یک راه، فکر، مکتب و اندیشه است که انسان و بشریت و جامعه ما به آن نیاز دارد.

مطهری با اشاره به پیام امام در زمان شهادت شهید مطهری و پیام‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی برای سالگرد شهادت ایشان، گفت: امام هیچگاه برای هیچ شهیدی اینگونه پیام نمی‌داد، هدف آن بود که این راه و فکر باید زنده بماند، امروز در شرایط کشور با مشکلات زیادی در داخل و خارج مواجه هستیم که محتاجیم این تفکر و اندیشه حاکم باشد، همان‌طور که به وحدت و همدلی محتاج هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...