روش جلوگیری از بارداری، چند روش مردانه


روش جلوگیری از بارداری، چند روش مردانه

وازکتومی، یک روش دائمی به منظور جلوگیری از بارداری محسوب می شود.

شاید برای شما و همسرتان حداقل یک بار اتفاق افتاده باشد که در طول زندگی، یک چرخه از دوران قاعدگی خود را از دست داده و دست به دعا شده باشید که حامله نشوید. در چنین شرایطی، ممکن است با فکر کردن به برخی روزهای خاص، یادتان بیفتد که در یکی از آن روزها شما و همسرتان اقدامات لازم را برای محافظت از خود در مقابل باردار شدن فراموش کرده باشید. آخرین نکته ای در این حالت، بسیار مهم و ماندنی خواهد بود، بارداری ناخواسته شما است. مراقبت از نوزاد، آن هم در زمانی که شما و همسرتان نه احساسی در مورد داشتن فرزند دارید و نه از استطاعت مالی لازم برای برآورده کردن نیازهای او برخوردار هستید، می تواند مشکلات بسیاری را برای شما به وجود آورد. در واقع، می توان ادعا کرد که این شرایط نه تنها برای پدر و مادر بسیار دشوار خوهد بود، بلکه برای آینده کودک هم مشکلات زیادی را ایجاد خواهد نمود. به همین دلیل، تمام زوج های جوان، در هر زمانی نیاز گسترده ای به انجام اقدامات احتیاطی، به منظور جلوگیری از بارداری خوددارند. در نهایت، باید این ادعا را قبول کنیم که هر زن و شوهری تا زمانی که اطمینان کاملی حاصل کنند که وضعیت زندگی آن ها مناسب آمدن فرد دیگری است، باید سعی کنند تا باردار نشوند.

جلوگیری از بارداری چیست؟
همانطور که می دانید مردم از قدیم تا به حال، از روش های جلوگیری از بارداری مختلفی برای مدت طولانی استفاده کرده اند که استفاده از برخی روش ها کارساز بوده و برخی از روش ها هم حاملگی های ناخواسته ای را برای افراد به وجود آورده است. اما با گذشت زمان و با انجام تحقیقات گسترده توسط دانشمندان علوم زنان و زایمان، تعداد روش های مفید در جلوگیری از بارداری در حال افزایش بوده است، طوری که امروزه ما به راحتی می توانیم روش های ایمن و قابل اعتماد زیادی را برای جلوگیری از بارداری در مردان و زنان پیدا کنیم.

در واقع، جلوگیری از بارداری به اقدامات خاصی گفته می شود که زوجین از این روش ها به منظور جلوگیری از وقوع بارداری احتمالی در خود استفاده می کنند. این روش ها، بیشتر شامل استفاده از انواع دستگاه ها، داروها و اعمال برخی روش های جراحی برای کاهش شانس باروری می شود. به عنوان یک زن و شوهر جوان به یاد داشته باشید که جلوگیری طبیعی از بارداری، ساده ترین روش موجود برای دور ماندن از بارداری احتمالی در زوجین محسوب می شود.

اما چون افراد مختلف درک های متفاوتی از این موضوع دارند، به همین علت از روش های متعددی هم برای جلوگیری از بارداری خود استفاده می کنند. شما می توانید پرهیز از رابطه جنسی واژینالی در دوره هایی که احتمال بارداری شما و همسرتان بالا است را انتخاب کنید. برای انجام این کار، به عنوان یک زن و شوهر جوان باید از تاریخ دقیق زمان باروری خود آگاه باشید. اما به یاد داشته باشید که جلوگیری طبیعی، اصلا دلالتی بر دور ماندن از رابطه جنسی با شریک زندگی ندارد. این موضوع فقط با مشخص کردن روزهای باروری و خودداری از داشتن رابطه جنسی بین زن و شوهر در این دوران، عملی خواهد شد. بنابراین، لازم است بدانید که این نوع پرهیز کردن، امن ترین راه برای جلوگیری از بارداری به شمار می آید و خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را هم به حداقل کاهش می دهد. به همین دلیل، تا به امروز از این روش به عنوان بهترین روش جلوگیری از بارداری یاد شده است.

همچنین، به عنوان یک زن و شوهر جوان به یاد داشته باشید که استفاده کردن از دستگاه های پیشگیری از بارداری هم به شما کمک می کند تا برای داشتن فرزندان در زمان مناسب، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. درست است که انواع مختلفی از دستگاه های پیشگیری از بارداری در بازار وجود دارد، اما می توان ادعا کرد که کاندوم، تنها وسیله ای است که شما را از ابتلا به عفونت های جنسی محافظت خواهد نمود.

روش های جلوگیری از بارداری:
می توان ادعا کرد که امروزه، دو روش اصلی برای جلوگیری از بارداری در زنان و مردان وجود دارد که همه افراد جامعه می توانند برای جلوگیری از باردار شدن خود به استفاده از آن ها تکیه کنند.

الف. روش جلوگیری از بارداری نرمال:
در این نوع از روش های جلوگیری از بارداری، باید از رسیدن تخمک و اسپرم به هم و بارورشدن تخمک در بدن زنان ممانعت به عمل آورده شود.

ب. روش جلوگیری از بارداری اضطراری:
این نوع روش های پیشگیری از بارداری با عنوان "روش اضطراری" جلوگیری از بارداری شناخته شده است. در واقع، قرص استفاده شده در صبح روز بعد از رابطه جنسی، مانع از جایگزینی تخمک بارور شده در دیواره رحم زنان خواهد شد.

اگر چه استفاده از روش های مختلف جلوگیری از بارداری از زمان های بسیار قدیم رایج بوده است، اما با ورود به قرن بیستم، روش های موثر و ایمن بسیاری برای این منظور ابداع شده است، که فقط زنان می توانند از این دستگاه های پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از حامله شدن خود استفاده کنند. به همین دلیل تعداد گزینه هایی که زنان می توانند برای جلوگیری از بارداری خود انتخاب کنند، نسبت به روش های جلوگیری از بارداری که مردان استفاده می کنند، زیاد است.

بررسی روش های جلوگیری از بارداری موثر در مردان:
در همین ابتدا، لازم است بدانید که استفاده درست از روش های جلوگیری از بارداری، نگرانی بزرگ برای تمام مردان و زنان جوان محسوب می شود. به همین دلیل، تا به امروز گزینه های خاص زیادی برای این کار ابداع شده است که البته تعداد کمی از روش های جلوگیری از بارداری، برای استفاده مردان مناسب هستند. این روش ها عبارتند از:

1. روش Outercourse برای جلوگیری از بارداری:
Outercourse معمولا به مقاربت جنسی گفته می شود که بدون داشتن رابطه باشد. از آن جایی که در این روش، از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود، بنابراین روش تضمینی بسیار خوبی برای جلوگیری از بارداری در زوج های جوان به شمار می رود. هر چند روش های بسیار موثر دیگری هم برای این جلوگیری از بارداری در مردان وجود دارد، اما احتمال روی دادن بارداری در آن ها بسیار بالاتر از این روش است. علاوه بر این موارد مردان با استفاده از روش outercourse، می توانند خطر ابتلا به HIV / AIDS را در بدن خود هم کاهش دهند.

همچنین، دلایل بسیاری وجود دارد که مردان استفاده از روش outercourse را برای جلوگیری از بارداری خود انتخاب می کنید. یکی از این دلایل این است که بر خلاف بسیاری از دیگر روش های جلوگیری از بارداری دیگر در استفاده از این روش احتمال بروز هیچ گونه عوارض جانبی وجود ندارد. دلیل دوم برای استفاده از روش outercourse در جلوگیری از بارداری این است که این روش از بروز هر نوع تغییرات هورمونی در بدن فرد استفاده کننده هم جلوگیری می کند. در مقابل، روش outercourse کمک می کند تا زن و شوهر با خیال راحت فرصتی برای درک بهتر نیازهای هم داشته باشند. در نهایت، استفاده از این روش جلوگیری از بارداری کمک می کند تا زن و شوهران جوان درک کنند که ارگاسم جنسی بدن یک زن نسبت به بدن مردان، متفاوت است.

2. روش وازکتومی برای جلوگیری از بارداری:
وازکتومی، یک روش دائمی به منظور جلوگیری از بارداری محسوب می شود. در واقع، می توان ادعا کرد که این روش جلوگیری از بارداری، یک راه حل 100 درصد موثر است. این روش، شامل عمل جراحی است که در آن، لوله های مجرای دفران در مردان که مسئول حمل اسپرم هستند، به طور کلی مسدود می شود. بنابراین، بعد از انجام این عمل، دیگر اسپرم مردان قادر به ترک بدن آن ها نخواهد بود و به جای انزال، توسط بدن خود فرد جذب می شود.

به عنوان یک مرد، به یاد داشته باشید که دو راه مختلف برای انجام عمل وازکتومی در مردان وجود دارد. در روش اول، یک برش کوچک در بدن فرد ایجاد می شود. این عمل جراحی هم، معمولا در حدود 20 دقیقه طول می کشد. در حالی که در روش های دیگر عمل وازکتومی نیازی به ایجاد برش وجود ندارد و می توان آن ها را در یک دوره زمانی کوتاه تری انجام داد.

• روش وازکتومی برش دادن:
در این روش وازکتومی، یک برش در دو طرف کیسه بیضه مردان داده می شود، تا پزشک جراح بتواند به لوله هایی که اسپرم را حمل می کنند، دسترسی داشته باشد. پس از آن، لوله ها را با کمک کلیپس های جراحی مسدود کرده و یا گره می زنند. گاهی اوقات، هم ممکن است یک بخش کوچک از لوله های حامل اسپرم در مردان، توسط دکتر جراح بریده شود.

• روش وازکتومی بدون ایجاد برش:
در این روش وازکتومی، دکتر پوست کیسه بیضه در مردان را برش نمی دهد، بلکه لوله ای را با ایجاد کردن یک سوراخ کوچک در کیسه بیضه، به درون بدن او فرستاده و لوله ها را توسط آن گره می زند. با اسن عمل، لوله های حامل اسپرم در بدن مردان مسدود خواهد شد. سوراخ ایجاد شده در این روش وازکتومی هم با سرعت زیادی و به صورت خود به خود بهبود می یابد. در واقع، استفاده از روش بدون ایجاد برش، هیچ نوع گرفتاری را در بدن مردان ایجاد نمی کند. علاوه بر این موارد، استفاده از این روش نیاز به بخیه زدن هم ندارد. در نتیجه، احتمال بروز کبودی، عفونت و زخم را در مراحل بعدی کاهش می دهد.

به خاطر بسپارید که استفاده از روش وازکتومی به منظور جلوگیری از بارداری، یک روش بی خطر برای تمامی مردان به شمار می رود. اگر شما هم به عنوان یک مرد تصمیم قطعی گرفته اید که دیگر نمی خواهید در آینده، صاحب فرزند شوید این راهکار بهترین روش برای جلوگیری از بارداری در شما و همسرتان محسوب می شود. علاوه بر این موارد، استفاده از روش وازکتومی، شما را از نگرانی در مورد اتفاق افتادن بارداری ناگهانی در همسرتان، نجات خواهد داد. در نهایت، به عنوان یک مرد لازم است بدانید که انجام این عمل، هیچ تاثیری بر قدرت مردانگی شما نخواهد گذاشت، چون عمل وازکتومی هیچ کدام از هورمون های بدنتان را تغییر نمی دهد. پس، بر روی اندام های جنسی شما هم تأثیری نخواهد داشت.

با این حال، استفاده از روش وازکتومی برای جلوگیری از بارداری بلافاصله بعد از عمل جراحی، 100% جواب نمی دهد و شما نیاز به استفاده از اقدامات دیگری هم برای جلوگیری از بارداری خواهید داشت، چون هنوز ممکن است اسپرم هایی در قسمت بالایی لوله های مسدود شده وجود داشته باشد. در واقع، تاثیرگذاری روش وازکتومی در حدود سه ماه طول می کشد. در طول این مدت لوله های حامل اسپرم در مردان از وجود اسپرم آنالیز شده و روش وازکتومی هم 100% جواب خواهد داد.

3. استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری:
در ابتدا، به عنوان یک مرد به یاد داشته باشید که استفاده از کاندوم، برای محافظت از بدن شما در مقابل بیماری های مقاربتی و سایر امراضی که از پوستی به پوست دیگر سرایت می کند، بسیار مفید است. این لایه ی نازک و چسبناک از جنس لاتکس بوده و استفاده از آن هم بسیار آسان است. به منظور پیشگیری از بارداری هم، استفاده از کاندوم توسط مردان، باعث جلوگیری از رسیدن تخمک به اسپرم و در نتیجه، پیشگیری از بارداری فرد خواهد شد. همچنین، استفاده از کاندوم شانس فرد را در ابتلا به بیماری های مقاربتی کاهش می دهد، زیرا بعضی از بیماری ها با قرارگرفتن بدن فرد در تماس با مایعات بدن فرد دیگر سرایت می کنند. با این حال، بیشتر زوج های جوان، از مصرف کاندوم به منظور جلوگیری از بارداری خود غافل هستند.

زنان هم می توانند از کاندوم برای جلوگیری از بارداری خود استفاده کنند، که بسیار امن هم است. به عنوان یک خانم به یاد داشته باشید که نوعی کاندوم خاص هم وجود دارد که به طور انحصاری، برای زنان ابداع شده است. این نوع کاندوم را در داخل واژن زنان قرار می دهند و آن ها به مرور زمان و خود به خود فرسوده شده و از بین می رود. به همین دلیل به این کاندوم ها "کاندوم درونی" هم گفته می شود. تنها اشکال استفاده از این روش در زنان، این است که در برخی موارد، استفاده کردن از کاندوم درونی باعث بروز تنش های اخلاقی و عصبی در آن ها می شود. با این حال، شما به عنوان یک خانم می توانید با تکرار و تمرین کافی، بدن خود را به استفاده از کاندوم درونی عادت دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی