روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!


روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

برای داشتن موهایی زیبا، هنگام رنگ کردن آن ­ها باید مراقبت ­های ویژه­ ای را به عمل آورید. این روند کمی سخت است و اگر شما به­ درستی آن را انجام ندهید، به موهای خود آسیب می­ زنید. باید بدانید کدام رنگ برای استفاده بهتر است و در آخر موهایتان چه رنگی می­شود. در ادامه با روش صحیح رنگ کردن مو همراه نت نوشت باشید. نوشته روش صحیح رنگ کردن مو را...

0

حتما نمی دانید که موی طبیعی، بافت موی آفریقایی ­ها است که به هیچ وجه صاف نمی­ شود و حالت نمیگیرد و مواد شیمیایی هم کارساز نیست. جنس موها می ­تواند نرم یا خشن باشد. برای داشتن موهایی زیبا، هنگام رنگ کردن آن ­ها باید مراقبت ­های ویژه­ ای را به عمل آورید. این روند کمی سخت است و اگر شما به­ درستی آن را انجام ندهید، به موهای خود آسیب می­ زنید. باید بدانید کدام رنگ برای استفاده بهتر است و در آخر موهایتان چه رنگی می­شود. در ادامه با روش صحیح رنگ کردن مو همراه نت نوشت باشید.

قسمت اول: آماده شدن برای رنگ کردن موها

۱- موهای خود را ۳ یا ۴ روز قبل از رنگ کردن، بشویید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

نباید موهایتان خیلی تمیز باشد. این فاصله زمانی به شما اطمینان می­ دهد که موهایتان از هر آلودگی تمیز است و چربی کافی برای محافظت از موها طی رنگ کردن، فراهم است.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

در طی این ۳ روز سعی کنید از محصولات مو مثل ژل و کرم مو کمتر استفاده کنید.

۲- موهایتان را روزانه چک کنید و بهترین حالت را برای رنگ کردن آن­ ها انتخاب کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

می­ توانید از یک نرم­ کننده مطبوع مو استفاده کنید. اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود یا برای سریع­ تر خشک شدن از سشوار با باد سرد استفاده کنید. زمانی که موها خشک هستند برای رنگ کردن آماده ­اند. نرم­ کننده مو به حفظ موهای شما و تغدیه آن­ ها در طی مراحل رنگ کردن کمک می­ کند.

۳- اگر می ­خواهید موهایتان را سایه بزنید یا بلوند کنید، باید آن ­ها را دکلره یا سفید کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

موهای خشک خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید و سفید کننده (دکلره) را به فاصله ۱٫۳ سانتی متر از ریشه موها بزنید و مطمئن شوید که هر تار مو به آن آغشته شده است. سفید کننده را در جعبه خودش قرار دهید و موهای خود را هر ۵ تا ۱۰ دقیقه چک کنید، سفید کننده را بشویید و شامپو بزنید.

در هر بار دکلره کردن بیشتر از سه درجه موها را روشن نکنید. اما اگر می ­خواهید خیلی روشن شود، موهای خود را به آرایشگر ماهر بسپارید و برای جلسات متعدد خود را آماده کنید. شما می­ توانید خودتان مقدار رنگ مصرفی را با توجه به حجم موهایتان تعیین کنید (بین ۱۰ تا ۴۰ میل) که این مقدار معمولاً ۳۰ میل است. بالیاژ، تکنیکی است که در آن با رشد موها نیازی به رنگ کردن مجدد آن­ ها نیست زیرا ریشه موها در این تکنیک رنگ نمی ­شوند.

۴- رنگ ­های مخصوص موهای طبیعی را انتخاب کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

روی جعبه مشخص شده است که این رنگ برای موهای طبیعی یا موهای خانم ­ها است. تیوپ رنگ­ موهای طبیعی با بقیه رنگ موها فرق دارد و شفاف­ تر است. همچنین این رنگ ­ها برای موهای تیره ­تر با منافذ بیشتر طراحی شده ­است.

برای موهای بلند به ۲ تا ۳ تیوپ رنگ نیاز دارید. برای موهای کوتاه ۱ تیوپ رنگ کافی است.

۵- برای تست کردن رنگ­ مو، یک رشته نازک از موها را جدا کنید و رنگ کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

رنگ را با توجه به دستورالعمل روی جعبه آن مخلوط کنید و روی رشته نازک موهای قسمت پشت گوشتان بزنید. صبر کنید تا زمان توصیه شده بر روی جعبه سپری شود و بعد رنگ آن قسمت را با آب بشویید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

اگر موها رنگ نگرفته ­اند، یعنی موهایتان منفذ و فلس ندارد و متخلخل نیست. برای این موها دو جلسه رنگ کردن نیاز است. اگر موهایتان سریع­ تر از زمان توصیه شده رنگ بگیرد، یعنی موهایتان بسیار متخلخل است و باید زمان کمتری برای رنگ کردن آن ­ها در نظر بگیرید. اگر در زمان توصیه شده، موهایتان رنگ را گرفته باشند، دارای تخلخل متوسط و مناسبی هستند.

قسمت دوم: رنگ کردن موها

۱- در هنگام رنگ کردن موها مراقب لباس، پوست و محلی که کار رنگ کردن را در آن انجام می­ دهید، باشید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

یک حوله قدیمی را پشت شانه­ های خود قرار دهید. از کرم یا وازلین برای محافظت از پوست اطراف گوش و دست ­های خود استفاده کنید. دستکش های پلاستیکی موجود در جعبه را بپوشید و روی کف زمین روزنامه پهن کنید.

۲- موهای خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

دسته­ ای از موها را به صورت عمودی روبروی پیشانی خود بگیرید و از وسط به سمت پایین رنگ کنید. سپس به صورت افقی بالاتر از چشم­ های خود بگیرید و بقیه آن را رنگ کنید. هر قسمت رنگ شده را با گیره مو ثابت کنید.

۳- رنگ را طبق دستورالعمل روی جعبه آماده کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

در اغلب موارد بطری کوچک ­تر را در بطری بزرگ ­تر بریزید و تکان دهید تا خوب مخلوط شوند. بعضی رنگ ­موها دارای یک روغن تقویتی هستند که آن را هم باید با بقیه مواد مخلوط کرد.

همچنین ممکن است کیت رنگ دارای نرم کننده باشد که آن را باید برای مراحل بعد نگه دارید. اگر بخواهید سایه ­ای به رنگ موهایتان اضافه کنید یا آن را بلوند کنید از دکلره استفاده کنید اما دقت داشته باشید طبق دستورالعمل کیت رنگ عمل کنید.

۴- موها را از وسط به سمت انتها رنگ کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

موهای خود را با فاصله ۱٫۳ سانتی متر از ریشه رنگ کنید. از قسمت­ های پشتی موهای ­سر، رنگ کردن را شروع کنید سپس به قسمت ­های جلوی سر بیایید.

در آخر موها را چنگ بزنید تا مطمئن شوید همه قسمت­ ها رنگ گرفته ­اند. سعی کنید رنگ را به ریشه موهایتان نزنید.

۵- فرایند را تکرار کنید و رنگ را با شانه پخش کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

از تکنیک مرحله قبل استفاده کنید. شانه را از وسط به پایین بکشید. ابتدا قسمت ­های پشت سرتان را و سپس جلوی سر را انجام دهید. هنگامی که موهایتان را رنگ کردید، با شانه کردن نیز گره­ های به وجود آمده را باز کنید.

این کار را مجدد انجام دهید اما دقت داشته باشید به ریشه موهای خود نزنید زیرا ریشه مو سریع ­تر رنگ را به خود می ­گیرد. موها را از وسط به سمت پایین شانه کنید و زمانی که گره ­ها باز شد، از ابتدای موها، نزدیک به ریشه، تا پایین را شانه کنید.

۶- رنگ را به ریشه موها بزنید و از لایه­ های زیرین شروع کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

از قلم مخصوص رنگ استفاده کنید تا رنگ را روی ریشه مو بزنید و به پوست سرتان نخورد. باز هم این کار را ابتدا از موهای پشت سر شروع کنید و به سمت جلو بیایید.

وقتی به جلوی سر رسیدید قسمت ­های مرکزی و لایه­ های رویی را در پایان کار رنگ کنید.

۷- از فویل­ های آلومینیومی استفاده کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

تکه ­های مربعی فویل را دور موهای خود بپیچید، به طوری که کل مو از ریشه تا پایین درون فویل قرار گیرد. این کار به حفظ گرمای موها کمک می­ کند و در نتیجه موها زودتر رنگ می ­گیرند.

یک قطعه فویل بزرگ را روی کل موها بکشید و برای گرمای بیشتر روی آن حوله یا کلاه پلاستیکی حمام بپوشید.

۸- اجازه دهید رنگ به مدت توصیه شده بر روی جعبه آن، روی موها بماند.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

این که چه مدت طول می­ کشد، بستگی به شرکت تولید کننده رنگ دارد و این مدت زمانی بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه است. زمان را با ساعت یا تایمر کنترل کنید.

۹- رنگ را با آب سرد یا ولرم بشویید و سپس موها را خشک کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

پس از اتمام زمان توصیه شده، کلاه و فویل­ ها را بردارید و موها را با آب سرد تا جایی بشویید که آب خارج شده از آن­ ها دیگر رنگی نباشد. نرم کننده ­ای را که در کیت رنگ قرار دارد، روی موها بمالید و ۲ تا ۳ دقیقه بعد بشویید.

از شامپو یا آب گرم استفاده نکنید زیرا رنگ را از بین می ­برد. اگر کیت رنگ شما دارای نرم کننده نبود، به جای آن از نرم کننده ­های مخصوص موهای رنگ شده و بدون سولفات استفاده کنید.

قسمت سوم: حفظ رنگ مو

۱- موها را با آب سرد بشویید تا هم رنگشان حفظ شود هم موهایی سالم داشته باشید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

شستن موها با آب گرم نه تنها باعث آسیب رسیدن به آن ­ها می­ شود و آن­ ها را خشک و شکننده می ­کند، بلکه رنگ مو را نیز سریع­ تر از بین می­ برد. اگر می ­خواهید موهایی نرم و سالم داشته باشید و رنگشان زود از بین نرود، آن ­ها را با آب سرد بشویید.

۲- از نرم کننده و شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

از محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید و دقت کنید فاقد سولفات باشند. زیرا این ماده رنگ موها را از بین می ­برد.

۳- موهایتان را با روغن، کره یا کرم مو مرطوب کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

این مرطوب کننده ­ها می­ توانند صنعتی یا خانگی باشند. زمانی که احساس خشکی بیش از حد در موهایتان کردید نیز، می­ توانید از مرطوب کننده­ های طبیعی مانند روغن نارگیل و کره شی (گیاه بومی آفریقا) استفاده کنید.

۴- موهایتان را حداقل یک­ بار در هفته با نرم کننده یا ماسک مو بشویید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

این ماسک ­ها نیز می­ توانند صنعتی یا خانگی باشند. ماسک را روی موهای خود بزنید و ۲۰ دقیقه بعد با آب شستشو دهید.

اگر از ماسک ­های صنعتی استفاده می­ کنید، دقت داشته باشید فاقد سولفات باشند.

۵- استفاده از مواد شیمیایی و حرارت زیاد مانند سشوار را، کم کنید.

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!

سفید کردن موها یا دکلره، باعث آسیب دیدن آن ­ها می­ شود. موهای خود را پس از انجام این عمل، به حال خود رها نکنید. اگر می ­خواهید از آن ­ها مراقبت کنید، هنگام استفاده از سشوار، آن را روی باد ملایم و حرارت کم تنظیم کنید و در صورت امکان، اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خود به خود خشک شوند.

نویسنده: فائزه قربانی

روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید! روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!
روش صحیح رنگ کردن مو را اینجا بخوانید!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید