سفر غیرعلنی وزیر خارجه مراکش به ایران و دیدار با ظریف


سفر غیرعلنی وزیر خارجه مراکش به ایران و دیدار با ظریف

یک منبع آگاه در وزارت خارجه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه مراکش روز گذشته برای دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد، گفت: در این ملاقات آقای ظریف اتهامات مطرح شده از سوی کشور مراکش مبنی بر حمایت ایران از جبهه پولیساریو را تکذیب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سفر غیرعلنی وزیر خارجه مراکش به ایران و دیدار با ظریف

یک منبع آگاه در وزارت خارجه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه مراکش روز گذشته (سه‌شنبه) برای دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد، اظهار کرد: در این ملاقات آقای ظریف اتهامات مطرح شده از سوی کشور مراکش مبنی بر حمایت ایران از جبهه پولیساریو را تکذیب کرد.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وزیر امور خارجه ضمن تکذیب چنین ادعاهایی، بر احترام ایران بر حاکمیت ملت‌ها و سیاست ایران در عدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید کرد ادامه داد: پس از این دیدار سفیر مراکش در تهران به همراه وزیر خارجه این کشور، تهران را به مقصد مراکش ترک کردند.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه مراکش اعلام کرده سفیر ایران در رباط را اخراج خواهد کرد، تصریح کرد: این موضوع در حالی مطرح می‌شود که سفیر ایران در مراکش به علت پایان مدت ماموریتش در این کشور چند هفته‌ای است به کشور برگشته است.

به گزارش ایسنا، محمدتقی موید از سال 1393 و بعد از برقراری روابط مجدد بین ایران و مراکش به عنوان سفیر ایران در این کشور شمال آفریقا ماموریتش را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، در سال 1387 نیز مراکش به صورت یکجانبه و با طرح این ادعا که کارکنان سفارت ایران در مراکش اقدام به تبلیغ تشیع در این کشور کرده‌اند، روابط خود را با ایران قطع کرد و در سال 1393 بعد از شش سال قطعی روابط، ایران بار دیگر سفیری را عازم مراکش کرد.

روز گذشته وزیر امور خارجه مراکش به خبرنگاران اعلام کرد که این کشور قصد دارد سفارت خود در ایران را تعطیل کرده و سفیر ایران در مراکش را اخراج کند.

او مدعی شده بود که ایران و حزب‌الله از جبهه پلیساریو حمایت می‌کنند. این اتهام با واکنش ایران و حزب‌الله لبنان مواجه شد و هر دو در بیانیه‌هایی جداگانه این موضوع را تکذیب کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن