اولین دوربین سبک دنیا ساخته شد


اولین دوربین سبک دنیا ساخته شد

رکنا: دوربینی تولید شده که نسبت به تمام دوربین های عرضه شده در دنیا متفاوت است و صدای محیط را با کیفیتی بالا به شکل تصویر ضبط می کند.

اولین دوربین سبک دنیا ساخته شد

تا به امروز دوربین ها برای ضبط ویدئو به کار گرفته می شدند و میکروفون آنها صدای محیط اطراف را ضبط می کردند، اما عرضه یک دوربین تازه معادلات قدیمی را به هم زده است.

به گزارش دیجیتال ترندز، یک شرکت تجاری در حال تولید دوربین منحصر به فردی است که صدای محیط اطراف را با دقت بسیار بالا و در قالب یک تصویر ضبط می کند.

دوربین های امروزی که از توانایی بالایی برای ضبط صدا برخوردار هستند، بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند. اما دوربین جدید تنها به قیمت چند هزار دلار قابل خریداری است.

این دوربین که سوندکم نام دارد اولین دوربین سبک دنیاست که صدا را به صورت بصری ضبط می کند و همه توانایی خرید آن را دارند. مزیت ضبط بصری صدا آن است که کاربر می تواند با مشاهده تصویر منبع تولید اصوات مختلف را به دقت و به طور آنی تشخیص دهد.

استفاده از رابط کاربری خلاقانه این دوربین به سادگی و با استفاده از گوشی های هوشمند ممکن است. بر روی این دوربین ۶۴ میکروفون جداگانه، یک دوربین اپتیکال معمولی و یک سیستم تحلیل داده یکپارچه نصب شده است. داده های دریافتی توسط میکروفون ها با استفاده از چند الگوریتم هوشمند تجزیه و تحلیل می شوند و دوربین به همین شیوه منبع دریافت صدا را تشخیص می دهد. این اطلاعات به طور آنی قابل انتقال به تصویر ثبت شده است.

از این دوربین می توان برای شناسایی منبع نشت آب، گاز، نفت و .... در لوله های مختلف، شناسایی منابع صوتی آلوده کننده محیط زیست، شناسایی محل حرکت پهپادها و غیره استفاده کرد. قرار است ساده ترین مدل این دوربین با قیمت ۵۴۲۰ دلار از ماه نوامبر روانه بازار Store شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403