عوارض عمل بینی: 7 مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی


عوارض عمل بینی: 7 مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی

بیش‌تر آدم‌ها، وقتی به عمل بینی و سایر جراحی های  پلاستیک فکر می‌کنند،‌ فقط پوستی کاملا صاف و بی عیب و نقص یا یک بینی بسیار زیبا و خوش تراش به ذهن‌شان خطور می‌کند. تقریبا همیشه ریسک‌ها و عوارض عمل بینی و جراحی پلاستیک و رینوپلاستی یا جراحی بینی را نادیده می‌گیریم، یا فقط با گفتن ضرب‌المثل “‌بکش و خوشگل‌ام کن‌”‌ و نظایر آن، به سرعت از این موضوع...

بیش‌تر آدم‌ها، وقتی به عمل بینی و سایر جراحی های پلاستیک فکر می‌کنند،‌ فقط پوستی کاملا صاف و بی عیب و نقص یا یک بینی بسیار زیبا و خوش تراش به ذهن‌شان خطور می‌کند. تقریبا همیشه ریسک‌ها و عوارض عمل بینی و جراحی پلاستیک و رینوپلاستی یا جراحی بینی را نادیده می‌گیریم، یا فقط با گفتن ضرب‌المثل “‌بکش و خوشگل‌ام کن‌”‌ و نظایر آن، به سرعت از این موضوع عبور می‌کنیم. حتی با تمام پیشرفت های برجسته‌ای که در فناوری مربوط به جراحی پلاستیک به دست آمده‌اند، این عمل ها هم‌چنان دارای جنبه‌های خطرناکی، از جمله بروز خطای انسانی در هنگام عمل، است.

عوارض عمل بینی: 7 مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی

سالانه میلیون‌ها عمل زیبایی بینی و سایر قسمت های بدن و صورت انجام می‌شوند، و بسیاری از آن‌ها به هیچ حادثه ناگواری ختم نمی‌شوند. با این‌که معمولا جراحی های زیبایی بی خطر هستند، نادیده گرفتن ریسک‌های موجود در روش‌های جراحی تهاجمی غیر ممکن است. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا از عوارض عمل بینی و مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی بیشتر بدانید.

۱. ریسک‌های جراحی

پس زدن ایمپلنت، ایجاد لخته‌های خونی، اثر زخم، نکروز یا بافت مردگی پوست، آسیب‌های عصبی، و تجمع رنگدانه‌ها همگی جزء ریسک‌های مرتبط با این نوع از جراحی هستند. هم‌چنین افراد سیگاری نیز ممکن است با طولانی شدن دوره‌ی درمان مواجه شوند، و افراد مبتلا به بیماری‌های عروقی نیازمند برنامه‌ی درمانی طولانی‌تری هستند. شوک (افت فشار خون)، نارسایی تنفسی، و ایست قلبی همگی جزء خطراتی هستند که ممکن است درست هنگام عمل جراحی رخ دهند. هم‌چنین، در موارد معدودی، جراح به طور اتفاقی وسیله‌ای را در بدن بیمار جا گذاشته، و زخم را بخیه زده است. این وضعیت به بروز عفونت منجر خواهد شد، و جهت خارج سازی وسیله‌ی جای گذاشته شده، انجام عمل جراحی دیگری نیز مورد نیاز خواهد بود.

۲. هزینه‌های مالی هنگفت

جراحی های پلاستیک و مخصوصا جراحی بینی که در ایران بسیار رایج است به هیچ عنوان ماجراجویی ارزان قیمتی نیست. بسیاری از این عمل‌های زیبایی در دنیا ده‌ها هزار دلار هزینه در بر دارند؛ این هزینه‌ها فقط بر اساس تجربه‌ی پزشک و پیچیدگی عمل جراحی افزایش می‌یابند. بیمار نیز برای به دست آوردن بهبودی کامل پس از این عمل جراحی مجبور است روزها از کار و شغل خود دست بکشد. به دست آوردن بهبودی بعد از جراحی‌های کوچک ممکن است چند روز طول بکشد، ولی به دست آوردن بهبودی بعد از انجام عمل‌های جراحی پیچیده نیازمند هفته‌ها استراحت است – معمولا باز ماندن از کار تمام وقت نیز باعث ایجاد هزینه‌های مالی هنگفت می‌شود.

عوارض عمل بینی ۳: آسیب روانی

افرادی که تحت عمل جراحی بینی قرار می‌گیرند، ممکن است بعد از مشاهده‌ی نتیجه‌ی این جراحی‌ها دچار احساس عدم رضایتمندی از نتیجه‌ی کار شوند. آن‌هایی که از نتیجه‌ی این عمل راضی نیستند، معمولا به سراغ انجام عمل‌های جراحی دیگری نیز می‌روند. وقتی نتایج این عمل‌های زیبایی مطابق انتظارات این افراد نباشند، آن‌ها معمولا نسبت به پزشک‌شان دچار احساس خشم و نفرت می‌شوند.

عوارض عمل بینی: 7 مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی

۴. ریسک بروز اشتباه در عمل جراحی بینی

همیشه در همه‌ی موارد، اعم از جراحی‌های درمانی یا هر گونه اقدامات دیگر، فارغ از این‌که چه‌قدر برای این اقدامات وقت و فکر صرف شده باشد، این ریسک وجود دارد که نتیجه دقیقا طبق برنامه‌ریزی به دست نیاید. در بسیاری از اوقات، هنگامی که افراد متوجه می‌شوند نتیجه‌ی عمل جراحی با آن‌چه تصورش را می‌کردند، فرق دارد، دچار پیامدهای بسیار سنگین روانی می‌شوند. گاهی اوقات، شرایط جسمی فرد ممکن است آن‌چنان به شدت زشت و ناخوشایند شود، که برای بر طرف کردن این وضعیت مجبور به استفاده از درمان‌ها و داروهای دیگر نیز شود. موارد بسیاری از این اشتباهات در جراحی‌های پلاستیک وجود دارند؛ با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید شواهد کافی را برای این ادعا به دست آورید.

عوارض عمل بینی ۵: دردهای جسمی

شایع‌ترین دردهای جسمی برای افرادی که تحت جراحی های پلاستیک مانند عمل بینی قرار گرفته‌اند عبارت هستند از حالت تهوع، استفراغ، سر درد، و تحمل‌ طولانی مدت درد. این دردها ممکن است به مرور زمان از بین بروند، ولی در موارد نادر، برخی از این دردها می‌توانند بیش از اندازه طولانی شوند. هم‌چنین، گزارش‌هایی از بروز التهاب اطراف ناحیه‌ی تحت عمل جراحی زیبایی وجود دارند. این خود دلیلی است مبنی بر این‌که مدت زمان مورد نیاز برای التیام هرگونه زخم و جراحت در بدن می‌تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

۶. از دست دادن خون

از دست رفتن خون نیز یکی دیگر از شایع‌ترین نگرانی‌ها در رابطه با انجام جراحی‌های پلاستیک است. از دست دادن بیش از اندازه‌ی خون نشان می‌دهد، اتفاق بسیار بدی در هنگام عمل جراحی رخ داده است. از دست دادن مقدار زیادی خون می‌تواند به بروز نارسایی‌ها در برخی اندام‌های بدن یا حتی مرگ منجر شود. با این‌که این اتفاق لزوما در همه‌ی موارد رخ نمی‌دهد، هنگام تصمیم گیری برای سپردن خود به تیغ جراحی، باید آن را جزء یکی از نقاط منفی احتمالی در نظر بگیرید.

۷. احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک

وقتی فردی تحت عمل جراحی بینی قرار می‌گیرد، آگاهی از تمام آلرژی‌های (حساسیت‌ها) احتمالی برای وی بسیار حیاتی خواهد بود. این حساسیت‌ها ممکن است شامل حساسیت به برخی فلزات خاص، لاتکس، یا حتی برخی داروها باشند. وقتی مصرف داروهای لازم پس از عمل جراحی باعث بروز واکنش‌های حساسیتی شوند، بیمار مجبور خواهد بود هفته‌ها در تخت خواب بماند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: lifehack

عوارض عمل بینی: ۷ مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی

۶ توصیه برای برقراری تعادل بین کار و زندگی
۹ چیز که فقط آدم‌ های دور از خانواده‌ و در غربت می فهمند
۱۰ دلیل که در زندگی احساس گم گشتگی می‌کنید
۸ اتفاق غیرمنتظره که پس از شروع به نقاشی و رنگ آمیزی در شما رخ می‌دهد
۶ مهمترین عوارض کمبود ویتامین دی که حتما باید بدانید
رابطه سرطان و خشم فروخورده شده را باید بدانید
۳ راه آسان که اعتماد به نفس تان در ۷۰ روز دوبرابر شود
ارزش آفرینی: ۵۲ روش که به آدم ها همان چیزی را بدهیم که می خواهند
۷ نکته برای اینکه در لحظات پایان عمر احساس پشیمانی نداشته باشید
۱۰ نشانه مرد واقعی که هرگز نباید از وی بگذرید
با خوردن صبحانه این ۸ اتفاق جالب رخ می‌دهد
خواص ماهی تن: ۲۰ فایده شگفت ‌انگیز ماهی تن برای سلامتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل