بودجه استان ها امسال بین 30 تا 300 درصد افزایش یافت


بودجه استان ها امسال بین 30 تا 300 درصد افزایش یافت

گرگان- معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش بودجه 30 تا 300 درصدی بودجه استان ها خبر داد و گفت: حداقل افزایش اعتبار استان ها در بودجه امسال 30 درصد بود.


به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی عصر پنج شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در بودجه ۹۷ نگاه متفاوت از سال های قبل بود و تلاش کردیم بودجه را از وضع متمرکز در مرکز به سمت استان ها هدایت کنیم.

وی با بیان این که بودجه استان ها امسال بین ۳۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت و حداقل افزایش ۳۰ درصد بود، افزود: اختصاص بودجه امسال مبتنی بر عملکرد است و در این راستا بعضی از دستگاه ها لاغرتر و برخی قوی تر شدند.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این که این شیوه بودجه ریزی با مخالفت ها و اعتراضاتی همراه بود اما نمایندگان مردم در مجلس حمایت کردند تا این شیوه اجرایی شود، ادامه داد: در مورد نهادهای حمایتی هم رویکرد را به سمت توانمندسازی بردیم و به جای گداپروری، توانمندسازی را تقویت کردیم.

وی از افزایش ۲۸ درصدی بودجه پژوهشی خبر داد و اضافه کرد: بودجه پارک های فناوری ۵۰ درصد، آموزش ۲۰ درصد و زیربنایی در استان ها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد در بودجه امسال افزایش یافت.

نمکی خواستار تدوین یک الگوی توسعه ای در هر استان با راهبری استانداران شد و تصریح کرد: شاخص های استان ها باید بر اساس سیاست های دولت و مجلس در واگذاری خدمات به بخش خصوصی تغییر کند و استانداران در این بازنگری پیش قدم شوند.

وی با تاکید بر تشکیل تیمی برای مشخص کردن شاخص ها و کاستی های هر استان، خاطرنشان کرد: در تخصیص بودجه ۹۸ در سطح کشور و استان ها به توزیع مناسب و عادلانه بودجه بر اساس عملکرد دستگاهی توجه ویژه ای خواهیم داشت.

کد خبر 4287162

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند