خدمت در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است


خدمت در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ طلاب و روحانیان در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، باید لباس روحانیت را بر تن داشته باشند و اینگونه نباشد که گاهی بپوشند و گاهی نپوشند؛ خدمت در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است.

خدمت در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حضرت آیت‌الله حسینی مازندرانی، مجتهد عظیم الشان، با بیان اینکه طلاب باید اهلِ تقوای الهی، اخلاص، اقامه نماز شب و نمازهای نافله، و همچنین ولایت مداری و خدمتگزاری به مردم باشند، خاطرنشان کرد: طلبه باید خود را در مسیر انتشار آموزه‌های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهد و بداند که عمامه اش، کفن او در مسیر سربازی امام زمان(عج) است. همچنین طلاب باید منویات و فرمایشات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهند.

حضرت آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، مفسر قرآن کریم، نماینده بزرگوار مراجع معظم تقلید، و مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، در آیین سنتی و معنوی عمامه گذاری سربازان امام عصر(عج) که با حضور آیت‌الله رشاد، و جمعی از علما، فضلا و طلاب و سایر گروه های مردم، در حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری برگزار شد، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، و عموم مردم، گفت: رسول الله(ص) فرمودند «رجب شهر الله و شعبان شهری و رمضان شهر امتی: ماه رجب، ماه خداست، ماه شعبان، ماه من است و ماه رمضان، ماه امتم است».

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ماه های رجب و شعبان، زمینه آمادگی بندگان برای ورود به ماه رمضان را فراهم می کنند، افزود: فضیلت های بسیاری برای اعمال عبادی از جمله روزه، در ماه شعبان بیان شده است بنابراین همگان به ویژه طلاب، روزهای باقی مانده از این ماه را قدر بدانند.

نماینده بزرگوار مراجع معظم تقلید و فقیه عظیم الشان در ادامه، با بیان اینکه ساخت حوزه علمیه در جوار مسجد امام حسین(ع) شهر ری، با عنایت الهی و کوشش فراوان انجام گرفت، خاطرنشان کرد: تاکنون در این حوزه علمیه، بیش از هزار طلبه تربیت شده اند که همگی در عرصه تبلیغ دین و نشر معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، فعالیت دارند و در مساجد، حوزه های علمیه و دستگاه ها و نهادهای دینی و انقلابی کشورمان، خدمت صادقانه و خالصانه انجام می دهند.

حضرت آیت‌الله حسینی مازندرانی گفت: بنده بیش از ساخت حوزه علمیه امام حسین(ع) در شهر ری، در چند حوزه علمیه دیگر از جمله حوزه علمیه فیلسوف الدوله تهران و چند حوزه دیگر در استان مازندران، فعالیت گسترده داشتم.

خدمت در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تأکید بر اینکه خدمت و علم آموزی در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است، بیان داشت: در حوزه عملیه امام حسین(ع) شهر ری، طلاب همه روزه برای اقامه نماز جماعت، بیان آموزه‌های دینی و احکام شرعی به مدارس و دبیرستان‌ها در نقاط مختلف شهر ری می‌روند؛ موضوعی که عمل به آیه نفر است «فَلَوْلاَ نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَه مِّنْهُمْ طَائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِى الدِّینِ وَلِیُنذِرُوا قَوْمَهُمْ اِذَا رَجَعُوا اِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ: چرا از هر گروهى، طایفه اى از آنان کوچ نمى کنند تا در دین آگاهى یابند و به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آنها را انذار نمایند؛ شاید از مخالفتِ فرمان الهى حذر نمایند»(سوره توبه، آیه 122).

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه طلاب باید قدردان لباس روحانیت باشند، اظهار کرد: پوشش روحانیت در اصل، به معنای لباس سربازی امام زمان(عج) و عنایتی از سوی خداوند است، بنابراین طلاب و روحانیان در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، باید لباس روحانیت را بر تن داشته باشند و اینگونه نباشد که گاهی بپوشند و گاهی نپوشند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه طلاب باید اهلِ تقوای الهی، اخلاص، نماز شب، اقامه نمازهای نافله، و همچنین ولایت مداری و خدمتگزاری به مردم باشند، خاطرنشان کرد: طلبه باید خود را در مسیر انتشار آموزه‌های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهد و بداند که عمامه اش، کفن او در مسیر سربازی امام زمان (عج) است. طلاب باید منویات و فرمایشات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهند.

آیت‌الله حسینی مازندرانی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه در روایات داریم که حضرت مهدی(عج)، ۳۱۳ نفر اصحاب و یارانی دارد و اگر ما به دستورات حضرت عمل کنیم، ممکن است ما هم از اصحاب حضرت باشیم، گفت: ممکن است خیلی از ما بگوییم «عجل علی ظهورک»، اما به آنچه که امام زمان(عج) می خواهند عمل نکنیم، لذا دعایمان اثر نمی کند. بنابراین طلاب همیشه باید خود را سرباز حضرت ولی عصر(عج) بدانند و به دستورات دین، عمل کنند.

در بخش پایانی این مراسم که همزمان با ایام جشن میلاد امام زمان(عج) چهارشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، جمعی از طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری به دست حضرت آیت الله حسینی مازندرانی و آیت الله رشاد، معمم شدند.

گفتنی است، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، همه ساله، با حضور حضرت آیت الله حسینی مازندرانی و جمعی از علما، فضلا، طلاب و سایر گروه های مردم، و همزمان با اعیاد شعبانیه، در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های دینی، فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی می توانند با شماره 09121125170 تماس بگیرند.

محمدعلی نادعلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن