22 مهمترین خواص شیر زردچوبه برای زیبایی و سلامتی


22 مهمترین خواص شیر زردچوبه برای زیبایی و سلامتی

در زمان کودکی هر بار احساس مریضی می‌کردم مجبور بودم یک لیوان شیر زردچوبه بنوشم. و با توجه به طعم تلخ آن، این نوشیدنی بزرگ‌ترین کابوس من بود چون من عاشق شیرینی‌جات هستم. به مرور زمان فهمیدم این درمان خانگی ساده برای رفع خستگی و اضطراب چه‌قدر خوب است. اما صبر کنید. این تنها خواص شیر زردچوبه نیست. این مقاله را بخوانید تا از فواید دیگر آن مطلع...

در زمان کودکی هر بار احساس مریضی می‌کردم مجبور بودم یک لیوان شیر زردچوبه بنوشم. و با توجه به طعم تلخ آن، این نوشیدنی بزرگ‌ترین کابوس من بود چون من عاشق شیرینی‌جات هستم. به مرور زمان فهمیدم این درمان خانگی ساده برای رفع خستگی و اضطراب چه‌قدر خوب است. اما صبر کنید. این تنها خواص شیر زردچوبه نیست. این مقاله را بخوانید تا از فواید دیگر آن مطلع شوید.

22 مهمترین خواص شیر زردچوبه برای زیبایی و سلامتی

زردچوبه به‌طور طبیعی دارای خاصیت آنتی‌بیوتیکی است و شیر منبعی عالی برای کلسیم است. گنجاندن این دو ماده در رژیم غذایی روزانه‌تان می‌تواند از بیماری و عفونت پیشگیری کند. این روشی موثر برای مقابله با سموم محیطی و ریزجاندارهای مضر است.

در ادامه بهترین خواص شیر زردچوبه آمده‌است

۱. برای بهبود بیماری تنفسی مفید است

شیر زردچوبه ضد میکروب است و با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی مبارزه می‌کند. این نوشیدنی برای درمان بیماری‌های دستگاه تنفس مفید است چون زردچوبه بدن را گرم می‌کند و به سرعت گرفتگی ریه و سینوس‌ها را بهبود می‌بخشد. این نیز یک روش درمانی موثر است برای درمان آسم و برونشیت است.

مطلب مرتبط: ۹۵ فایده شگفت‌انگیز زردچوبه برای سلامتی و زیبایی

خواص شیر زردچوبه ۲: ضد سرطان است

این نوشیدنی که با زردچوبه‌ی خام درست می‌شود از ایجاد و گسترش سرطان سینه، پوست، ریه، پروستات و روده پیشگیری می‌کند، چون خواص ضدالتهابی دارد. این مانع از آسیب رساندن سلول‌های سرطانی به DNA می‌شود و اثرات جانبی شیمی درمانی را کاهش می‌دهد.

۳. ضد التهاب است

شیر زردچوبه ضد التهاب است و می‌تواند از آرتروز و زخم معده پیشگیری کند. هم‌چنین در طب آیورودا به عنوان “آسپرین طبیعی” شناخته می‌شود و می‌تواند سردرد، تورم و درد را درمان کند.

۴. برای سرفه و سرماخوردگی مفید است

شیر زردچوبه بهترین درمان برای سرماخوردگی و سرفه است چون ضد ویروس و آنتی‌باکتریال است. این نوشیدنی گلو درد، سرفه، و سرماخوردگی را فورا تسکین می‌دهد. در واقع، اگر نوشیدن روزانه‌ی شیر زردچوبه را آغاز کنید می‌توانید سرماخوردگی‌های سرسخت را شکست دهید.

خواص شیر زردچوبه ۵: برای مفاصل خوب است

شیر زردچوبه برای درمان آرتروز مصرف می‌شود و تورم ناشی از آرتریت روماتوئید را درمان می‌کند. هم‌چنین با کاهش درد به انعطاف‌پذیری مفاصل و عضلات کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: درمان با زردچوبه‌:زردچوبه‌قوی تر از ۱۴ داروی پرمصرف

۶. درد و تیر کشیدن را تسکین می‌دهد

شیر زردچوبه‌ی طلایی بهترین تسکین برای درد و تیر کشیدن، به خصوص درد پشت است. این نوشیدنی می‌تواند ستون فقرات و مفاصل بدن را نیز تقویت کند.

۷. سرشار از آنتی‌اکسیدان است

شیر داغ با پودر زردچوبه منبعی عالی برای آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. این نوشیدنی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند.

خواص شیر زردچوبه ۸: خون را تصفیه می‌کند

شیر زردچوبه در طب آیورودا یک تصفیه‌کننده‌ی عالی خون است. این نوشیدنی می‌تواند خون را در بدن به جریان بیندازد و آن را احیا کند. هم‌چنین خون را رقیق می‌کند که دستگاه لنفاوی و عروق خونی را از تمام ناخالصی‌ها پاکسازی می‌کند.

۹. کبد را سم‌زدایی می‌کند

شیر زردچوبه به‌طور طبیعی کبد را سم‌زدایی، و خون را تصفیه می‌کند که عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. این نوشیدنی کبد را تقویت می‌کند و دستگاه لنفاوی را پاکسازی می‌کند.

۱۰. سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد

شیر زردچوبه یک منبع عالی برای کلسیم است که برای حفظ و تقویت سلامت استخوان ضروری است. شیر زردچوبه پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

خواص شیر زردچوبه ۱۱: برای گوارش مفید است

شیر زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده‌ی قدرتمند است که سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و زخم معده و کولیت را درمان می‌کند. این به هضم بهتر و پیشگیری از زخم معده، اسهال، و سوءهاضمه کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: با خوردن روزانه زردچوبه این ۶ اتفاق در بدن می‌افتد

۱۲. برای انقباضات پریودی مفید است

شیر زردچوبه یک ضداسپاسم شگفت‌انگیز است که درد و انقباضات قاعدگی را تسکین می‌دهد. زنان باردار برای زایمان راحت، بهبود پس از زایمان، بهبود شیردهی، و کوچک شدن تخمدان باید شیر زردچوبه مصرف کنند.

۱۳. برای جوش و قرمزی پوست مفید است

کلئوپاترا برای داشتن پوست نرم و صاف با شیر و زردچوبه حمام می‌کرد . شما هم برای داشتن پوستی درخشان شیر زردچوبه بنوشید. مقداری پنبه را به شیر زردچوبه آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی نواحی تحت اثر قرار دهید تا قرمزی پوست و لکه‌ها کاهش بیابد. این باعث درخشش و شفافیت بیش‌تر پوست می‌شود.

۱۴. به کاهش وزن کمک می‌کند

برایتان سوال است که آیا شیر زردچوبه برای کاهش وزن مفید است یا نه؟ خوب، شیر زردچوبه به شکستن چربی خوراکی کمک می‌کند. این می‌تواند برای کنترل وزن شما مفید باشد.

خواص شیر زردچوبه ۱۵: برای اگزما مفید است

برای درمان اگزما هر روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید.

۱۶. به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند

شیر زردچوبه‌ی گرم آمینو اسیدی به نام تریپتوفان تولید می‌کند که خوابی آرام و شیرین برایتان به همراه دارد.

۱۷. برای داشتن پوستی زیبا مفید است

مصرف شیر زردچوبه به‌طور مرتب می‌تواند به پوست شما درخشندگی بدهد. علت‌اش این است که خواص آنتی‌اکسیدانی شیر زردچوبه با رادیکال‌های آزدای که به پوست آسیب می‌زند و به از بین رفتن شفافیت و حالت ارتجاعی پوست منجر می‌شود، کمک می‌کند.

۱۸. با بیماری آلزایمر مقابله می‌کند

این خبر خوبی برای تمام بیماران آلزایمری است! یک لیوان شیر زردچوبه‌ی داغ، اگر به‌طور روزانه مصرف شود، می‌تواند با کاهش سرعت پیشرفت بیماری، برای شما مفید باشد.

مطلب مرتبط: ۸ ادویه برای درمان دیابت نوع ۲

خواص شیر زردچوبه ۱۹: پوست را پاکسازی می‌کند

به شیر زردچوبه اعتماد کنید تا بدون هیچ‌گونه اثرات جانبی پوستی بی‌نقص داشته‌باشید. برای همین است که در دوران باستان این نوشیدنی یک محصول زیبایی محسوب می‌شده‌است. شیر زردچوبه پوست شما را صاف و عاری از هر لکه و جوش می‌کند، خطوط عمیق و چین چروک، و جوش‌های ناگهانی را کاهش می‌دهد.

۲۰. بیماری‌های خودایمنی را درمان می‌کند

گاهی به دلایل ناشناخته و توجیه‌ناپذیر، دستگاه ایمنی بدن ما به سلول‌ها و بافت‌های خودمان واکنش نشان می‌دهد، که به اختلالات خودایمنی مثل اسکلرودرمی، روماتویید و پسوریازیس منجر می‌شود. نوشیدن یک لیوان شیر زردچوبه‌ی گرم روشی خوب برای کنترل این وضعیت است.

خواص شیر زردچوبه ۲۱: سردرد را درمان می‌کند

به شیر زردچوبه اعتماد کنید تا حتی سردردهای شدید شما را نیز بهبود ببخشد.

زردچوبه جریان مخاط را در بدن افزایش می‌دهد و مانع از گرفتگی سینوس و مشکلات سینوسی می‌شود.

۲۲. سلامت دستگاه تولید مثل را بهبود می‌بخشد

زردچوبه به عنوان یک فیتواستروژن به بهبود سلامت دستگاه تولید مثل در زنان کمک می‌کند. این خصوصا به زنانی توصیه می‌شود که به علت عدم توازن هورمونی نمی‌توانند باردار شوند.

چگونه در خانه شیر زردچوبه درست کنیم

درست کردن شیر زردچوبه فرایندی بسیار آسان دارد. در ادامه طرز تهیه‌ی شیر زردچوبه‌ی طلایی آمده‌است:

مواد مورد نیاز

– یک تکه زردچوبه‌ی تازه به طول ۱ اینچ یا یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه
– ۱ لیوان شیر
– عسل (یا شیرین‌کننده‌های دیگر)

طرز تهیه

۱. برای شروع زردچوبه را در یک قابلمه بریزید.
۲. شیر را به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید.
۳. اگر دوست دارید می‌توانید نصف قاشق چای خوری شیرین‌کننده‌ی مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کنید.
۴. نوشیدنی شیر و زردچوبه‌ی به دست آمده را از صافی رد کنید و در لیوان بریزید.
۵. این نوشیدنی بی‌نظیر را وقتی گرم و دلپذیر است بنوشید.

این طرز تهیه‌ی شیر طلایی بود، اکنون بیایید اثرات جانبی نوشیدن شیر زردچوبه را بررسی کنیم.

موارد احتیاط

در ادامه برخی از اثرات جانبی و عوامل ریسک شیر زردچوبه آمده‌است که غفلت از آن‌ها می‌تواند سبب مشکلات جدی شود:

– قبل از مصرف شیر زردچوبه حساسیت به آن را بررسی کنید. کسانی که واکنش‌های آلرژیک را گزارش کرده‌اند عموما دانه‌های کوچک و خارش را روی گردن یا صورت مشاهده کرده‌اند.

– در مصرف این نوشیدنی طلایی زیاده‌روی نکنید. مصرف بیش از حد شیر زردچوبه می‌تواند سبب سوزش سر دل، سوءهاضمه، اسهال، حالت تهوع، مشکلات کبدی، خون‌ریزی داخلی، انقباض مثانه‌ی بیش فعال، فشار خون پایین، ریزش مو، و قاعدگی نامنظم شود.

– زنان باردار باید از مصرف بیش از حد زردچوبه اجتناب کنند چون می‌تواند سبب انقباض دیواره‌ی رحم شود.

– ممکن است زردچوبه با برخی داروها تداخل داشته‌باشد، بنابراین کسانی که داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین مصرف می‌کنند باید کلا از زردچوبه اجتناب کنند. هم‌چنین ممکن است با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تداخل داشته‌باشد. قبل از شروع مصرف شیر زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.

حالا که از بهترین خواص شیر زردچوبه مطلع شدید و فهمیدید چرا باید آن را به‌طور مرتب مصرف کنید، همین امروز شروع کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید و پوستی داشته‌باشید که همیشه در آرزویش بودید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

منبع: stylecraze

۲۲ مهمترین خواص شیر زردچوبه برای زیبایی و سلامتی

این ۱۳ خوراکی آنتی بیوتیک طبیعی و قوی برای بدن تان هستند
خواص مارچوبه: ۱۷ برترین فواید مارچوبه برای سلامتی و درمان+مضرات
خواص گلابی: ۳۹ فایده شگفت‌انگیز گلابی برای سلامتی
۹ خوراکی برای مبارزه با افسردگی و بهبود خلق و خو
خواص گل کلم :۲۰ فایده شگفت انگیز گل کلم برای سلامتی+مضرات
خواص اکیناسه (سرخارگل): ۲۴ فایده سلامتی و زیبایی اکیناسه
خواص آب خیار: ۱۰ مهمترین فواید آب خیار برای سلامتی، پوست و مو
مضرات سویا: ۱۵ عارضه جانبی سویا که خطرناک است
خواص برنج سیاه: ۸ فایده برنج سیاه برای سلامتی که نمی دانستید
درمان دیابت: ۱۴ موثرترین درمان خانگی دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲
خواص دمنوش گزنه: ۲۸ فایده شگفت‌انگیز چای گزنه برای سلامتی
۱۰ مهمترین خواص کاهو فرانسوی قرمز برای سلامتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!