منبع :‌ آی‌تی‌ایران نسخه چاپی

ظاهرا کمپانی آمازون قصد دارد با استفاده از یک سری ابزار جدید امکان کسب درآمد برای برنامه نویسان الکسا را آسان‌تر کند.

این کمپانی روز پنج شنبه اعلام کرد که 2 ابزار جدید این شرکت برای برنامه‌نویسان فعال در ایالات متحده قابل استفاده است. این دو ابزار In-Skill Purchase و Pay for Alexa نام دارند که سال گذشته معرفی شده بودند اما تنها برای یک سری از برنامه‌نویسان قابل دسترسی بودند.

آمازون در معرفی ابزار مناسب جهت کسب درآمد برنامه‌نویسان از اسکیل‌های الکسا خیلی کند عمل کرده و به‌جای آن بیشتر روی مشتریان خود و اینکه درون پلتفرم خیلی با تبلیغات روبرو نشوند تمرکز کرده است. این شرایط باعث رضایت قابل توجه کاربران و مشتریان شده اما از طرف دیگر موجب ناامیدی عده زیادی از برنامه‌نویسان هم شده چرا که نمی‌توانند کسب و کار قابل توجهی از طریق ساخت اسکیل‌ها الکسا داشته باشند. حال با معرفی این 2 ابزار جدید به نظر می‌رسد می‌توان دوباره این برنامه‌نویسان ناامید را امیدوار کرد و آنها تشویق به ساخت اسکیل‌های پیچیده‌تر، جذاب‌تر و پرطرفدارتر کرد.

در گذشته و قبل از معرفی این دو ابزار، تنها برنامه‌نویسانی که اسکیل‌هایشان جزء محبوب‌ترین اسکیل‌های الکسا بودند قادر به دریافت پول و کسب درآمد از طریق الکسا بودند.

ابزار In-Skill Purchasing به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد محتوای دسته‌اول یا اشتراک دیجیتال خود را بفروشند. ابزار Pay for Skill هم به فروشندگان امکان فروش محصولاتشان از طریق اسکیل‌های الکسا را می‌دهد. با استفاده از این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود بسیاری از محصولاتشان را از طریق دستورات صوتی الکسا خریداری کنند و ویژگی خرید صوتی الکسا بیش از پیش در بین کاربران جا بیافتد.

موارد موضوعی مرتبط

آمازون
آمازون الکسا
آمازون اکو
برنامه‌نویسی الکسا
الکسا اسکیل