ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.


ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.

هر کدام از ویتامین ها نقش خاص خود را درسلامتی بدن ایفا می کنند اما ویتامین K از دسته ویتامین هایی است که بسیار تاثیر گذار و مهم است. منابع طبیعی این ویتامین در مواد غذایی که روزانه تمامی افراد مصرف می کنند بسیار زیاد است فقط کافیست این منابع را بشناسیم و به میزان کافی از آن ها بهره مند شویم. اسفناج، کلم ها، گوشت گوسفند چند نمونه ازمنابع...

0

هر کدام از ویتامین ها نقش خاص خود را در سلامتی بدن ایفا می کنند اما ویتامین K از دسته ویتامین هایی است که بسیار تاثیر گذار و مهم است. منابع طبیعی این ویتامین در مواد غذایی که روزانه تمامی افراد مصرف می کنند بسیار زیاد است فقط کافیست این منابع را بشناسیم و به میزان کافی از آن ها بهره مند شویم. اسفناج، کلم ها، گوشت گوسفند چند نمونه از منابع ویتامین K هستند. این بار نت نوشت از خواص بی شمار این ویتامین برای سلامتی و منابع غنی آن برایتان می نویسد.

مزایای ویتامین K برای بدن انسان؟

ویتامین K از دسته ویتامین هایی است که برای بدن بسیار ضروری و مهم می باشد. سبزیجات از منابع بسیار غنی این ویتامین به شمار می روند. این ویتامین به شما کمک می کند تا استخوان هایتان را حفظ کنید و هنگام خونریزی عمل انعقاد خون به درستی انجام شود. بدن هر انسان به طور معمول روزانه بین ۹۰ تا ۱۲۰ میکرو گرم ویتامین K نیازدارد. این ویتامین که به عنوان ویتامین لخته شدن خون نیز شناخته می شود در افرادی که عمل جراحی دارند بسیار مهم می باشد. در حقیقت ویتامین K عامل لخته شدن پروتئین در خون است.

کلم

کلم ها در انواع مختلف می توانند میزان زیادی ویتامین K به بدن شما برسانند. هر یک فنجان کلم آب پز در حدود ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K دارد. گل کلم را می توانید به تکه های بسیار کوچک تقسیم کرده و همراه با کمی چیپس سیب زمین میل کنید.

ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.

اسفناج

هر یک فنجان اسفناج پخته شده در حدود ۴۴۵ میکروگرم ویتامین K دارد که این بسیار غنی و مفید است. اسفناج از آن دسته سبزیجاتی است که می تواند در تامین ویتامین K بدن بسیار موثر باشد. اسفناج را بهتر است به صورت بخارپز تهیه کرده و همراه با کمی ادویه میل کنید. اسفناج خام راهم می توان به صورت سالاد با دیگر سبزیجات مصرف کرد.

پیازچه

ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.

کاشت پیازچه در منزل نیز بسیار راحت است و شما به راحتی می توانید آن را در یک گلدان کوچک کاشته و استفاده کنید.

پیازچه از آن دسته سبزیجاتی است که بی شمار ویتامین K دارد. این سبزی خوشمزه در تمامی فصول در دسترس است و با بیشتر غذاها قابل مصرف می باشد. پیازچه را می توانید در بیشتر غذاهای خود مانند سوپ ها و خوراک ها استفاده کنید. کاشت پیازچه در منزل نیز بسیار راحت است و شما به راحتی می توانید آن را در یک گلدان کوچک کاشته و استفاده کنید.

کلم بروکلی

همان طور که گفت شد، خانواده کلم ها به خصوص کلم بروکلی میزان بالایی ویتامین K دارند که برای سلامتی استخوان ها بسیار مفید می باشند. در صورتی که شما نصف فنجان کلم بروکلی میل کنید در حدود ۱۱۰ میکروگرم ویتامین K به بدن خود رسانده اید. کلم بروکلی نیاز به شستشوی بسیار دقیقی دارد و به حالات بسیار مختلفی قابل خوردن است. این کلم را می توانید به صورت بخار پز با کمی پنیر میل کنید البته سوپ کلم بروکلی نیز بسیار خوشمزه و مفید است.

مارچوبه

مارچوبه سبزی کمیاب ولی بسیار مفید است. هر نصف فنجان مارچوبه در حدود ۵۰ میکروگرم ویتامین K دارد که این میزان کم نیست و برای تامین ویتامین K بدن بسیار سودمند خواهد بود. بهتر است مارچوبه را در فر بپزید و در کنار دیگر غذاها میل کنید. طعم مارچوبه در سوپ و در کنار پاستا نیز بسیار لذید است.

هویج

ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.

هر یک فنجان هویج پوره شده ۱۰۷ میکروگرم ویتامینK دارد که درحدود ۸% نیاز روزانه بدن انسان است

هویج سبزی پر خاصیتی است که خواص بی شماری دارد که یکی از آن ها ویتامین K می باشد. این سبزی را می توان بعد از آبگیری استفاده کرد. هر یک فنجان هویج پوره شده ۱۰۷ میکروگرم ویتامین K دارد که درحدود ۸% نیاز روزانه بدن انسان است. هویج را در طی روز به صورت میوه میل کنید یا در غذاهای خود بیشتر استفاده نمایید.

ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید. ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.
ویتامین K بدن خود را اینگونه تامین کنید.
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !