سامانه سهام عدالت / آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97


سامانه سهام عدالت / آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97

سامانه سهام عدالت / با ثبت درج شماره شبای بانک خود در سامانه سهام عدالت سود حساب خود را دریافت کنید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه سهام عدالت برای پیگیری وضعیت سهام عدالت و با هدف آگاه سازی مردم نسبت به صورت حساب سهام عدالتشان طراحی و توسعه یافته است. به همین خاطر گروه باشگاه خبرنگاران جوان سعی دارد شما را با نحوه استفاده از "سامانه سهام عدالت" ، رهگیری و پی گیری آن آشنا نماید.

در دسترس قرار گرفتن دوباره سامانه سهام عدالت

طبق بیانات سید جعفر سبحانی(مشاور سازمان خصوصی سازی) سامانه سهام عدالت از ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ در دسترس کاربران قرار گرفته است. هم چنین وی افزود:بیش از ۷ میلیون نفر از مشمولان به طور کامل اطلاعات خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده اند. در همین راستا افراد می توانند به سامانه مراجعه و شماره شبای حساب بانکی شان را جهت دریافت سود سهام عدالت درج نمایند.

آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97

واریز سود سهام عدالت برای افرادی که با تاخیر شماره شبای بانکی شان را در سامانه سهام عدالت وارد کرده اند، آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از سازمان خصوصی سازی واریز سود سهام بابت عملکرد سال مالی 95 برای اشخاصی که به تازگی شماره شبای خود را در سامانه درج نموده اند، در 21 بانک به طور تدریجی از 11 اردیبهشت 97 آغاز گردید. طبق این خبر سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 95 مشمولین به صورت یک جا به حسابشان واریز و تسویه خواهد گردید. بر این مبنا افرادی که در طی 2ماه آخر سال 96 و یا اوایل 97 شماره شبای بانکی شان را به سازمان خصوصی سازی اعلام و تاییدیه آن را در سامانه سهام عدالت مشاهده می کنند، می توانند به صورت تدریجی سودشان را دریافت نمایند. هم چنین شایان ذکر است که افرادی که شبای بانکی شان را به تاخیر در سامانه درج کرده اند، اما در زمان فعلی هنوز اقدامات لازم کنترل شبا بانکی آن ها از طرف بانک های ذی ربط تکمیل نشده است، بعد از این مرحله و تایید شماره شبا در ماه های آینده سود حسابشان را دریافت خواهند کرد.

سامانه سهام عدالت / آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97

سبحانی در ادامه افزود که از 20 گروه مشمول دریافت سهام عدالت در حال حاضر19 گروه سود دوره عملکرد سال مالی 95 را دریافت نموده اند. وی اضافه کرد که آخرین گروه متعلق به کارمندان دولت و دستگاه های اجرایی و بازنشستگان لشکری و کشوری است که بر اساس فرایند دریافت سود از شرکت های سبد سهام عدالت دریافت سود و تسویه حسابشان صورت گرفته است. تسویه حساب مشمولان کارمندان دولت و دستگاه های اجرایی از 8 فروردین 97 توسط 12 بانک شروع شده است.

نحوه مشاهده وضعیت سهام عدالت و صورت حساب آن در سامانه سهام عدالت

در ابتدا باید به نشانی اینترنتی www.samanese.ir مراجعه کرده و وارد آن شوید. بعد از ورود به سایت سهام عدالت بایستی بر روی گزینه قرمز رنگ کلیک نمایید تا بتوانید وارد صفحه دیگری بشوید. بعد از کلیک بر تیک تایید پایین صفحه وارد مرحله بعد می شوید که در این قسمت باید کد ملی تان را وارد کنید. بعد از این که این کار را کردید ، 4 سوال امنیتی برای اطمینان صحت درستی کد ملی از شما پرسیده می شود. این پرسش ها شامل نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد، نام پدر و شماره شناسنامه می شود. در صورت دادن پاسخ های صحیح شما وارد صفحه بعد می شوید.

نکات مهم در زمان استفاده از سامانه سهام عدالت

در اولین ردیف جدول مبلغی را مشاهده خواهید کرد که بر روی برگه سهام شما نوشته شده است. ( در واقع همان مبلغ اولیه و اسمی شما).

سامانه سهام عدالت / آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97

در ردیف دوم نیز مقدار سودی که به حساب دولت واریز گردیده است و در حساب شما منظور شده به نمایش در می آید.

سامانه سهام عدالت / آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97

در ردیف سوم نیز مبلغی قابل مشاهده است که به عنوان مبلغ سهام نامیده می شود. این مبلغ در رهن دولت است که با اجازه دولت شما می توانید این مبلغ را به صورت نقد پرداخت کنید و کل سهام را به نام خودتان نمایید.

سامانه سهام عدالت / آغاز واریز سود سهام عدالت از 11 اردیبهشت 97

در صورت تمایل به پرداخت مبلغ مشخص شده می توانید اقدام به دریافت قبض پرداخت نمایید.

توجه!

پرداخت مبلغ ذکر شده ضروری نیست و تنها به افزایش دارایی و سهام شما کمک می کند.

سهام عدالت با هدف کاهش شکاف طبقاتی و حمایت کردن از اقشار کم درآمد شکل گرفت و در این راستا نیز جهت تسهیل انجام امور سامانه سهام عدالت طراحی گردید. متقاضیان سهام عدالت با کمک این سامانه می توانند کارهای خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. لازم به ذکر است که دریافت سود سهام عدالت فقط و فقط با مراجعه نمودن به سامانه رسمی سهام عدالت ممکن است. متقاضیان سهام عدالت برای هر نوع مشاوره و مطرح سازی سوالات خود می توانند با تلفن رسمی 83338 تماس بگیرند. هم چنین لازم به ذکر است که تنها سامانه رسمی و قانونی سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها