بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی عشایر هارنا برگزار شد


بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی عشایر هارنا برگزار شد

بیست و پنجمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر منطقه قره قیه (هارنا) برگزار شد .

به گزارش ایسنا، فرماندار کلیبر در این جشنواره، ارتقای رشته‌های ورزشی بومی محلی و ترویج آن در منطقه را از اولویت اصلی برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی عشایری در قره قیه عنوان کرد .

رسول خدابخش گفت: خوشبختانه امروز شاهد برگزاری باشکوه و استقبال بی نظیر مردم از سراسر استان آذربایجان شرقی و حتی سایر استان ها در بیست و پنجمین دوره این مسابقات هستیم و این نوید می رود که این جشنواره در سال های آینده با رشته های مختلف فرهنگی و ورزشی به جایگاه اصلی خود برسد .

وی افزود: در این جشنواره تعداد 105 ورزشکار مرد و زن عشایر در رشته های مختلف ورزشی از جمله طناب کشی، دو و میدانی و کشتی آشیرما در بخش مردان، تیراندازی با کمان و همچنین کورس سواره در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت پرداختند .

خدابخش گفت: در این دوره از جشنواره تکم گردانی نیز یکی از سنت های کهن منطقه ارسباران می باشد که به جشنواره اضافه شده و امیدواریم در سالهای آتی شاهد اضافه شدن رشته های بومی محلی این منطقه سرسبز و بکر استان آذربایجان باشیم .

وی در پایان از حضور استاندار استان اصفهان دکتر مهر علیزاده و استاندار استان آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مدیرکل های ادارات مختلف استان آذربایجان شرقی و از همکاری ادارات و دستگاه های ذیربط در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد .

اجرای موسیقی عاشیقی، کوچ نمادین عشایر، حضور بانوان عشایر با لباس بومی، کمانگیری روی اسب‌، برپایی آلاچیق های عشایر از برنامه های متنوع این جشنواره بود .

گفتنی است: در کورس اختصاصی بانوان، خانم مخلوقه خانی معروف به مه لقا قهرمان این دوره از مسابقات در بخش بانوان شد و خانم ها ندا نامی و شهرزاد قاسم پور نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا