مسئول مرکز اسلامی هامبورگ: طلاب به لحاظ تهذیب و آراستگی فضائل اخلاقی باید سرآمد باشند


مسئول مرکز اسلامی هامبورگ: طلاب به لحاظ تهذیب و آراستگی فضائل اخلاقی باید سرآمد باشند

شفقنا- مسؤل مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه طلاب ما باید در این مراکز به لحاظ تهذیب و آراستگی فضائل اخلاقی سرآمد باشند، گفت: حضور طلاب در متن جامعه اروپایی و پرهیز از انزوا طلبی از رویکرد های مهمی است که دنبال و بر وحدت بین مذاهب اسلامی تأکید می شود. به گزارش خبرنگار شفقنا، […]

مسئول مرکز اسلامی هامبورگ: طلاب به لحاظ تهذیب و آراستگی فضائل اخلاقی باید سرآمد باشند

شفقنا- مسؤل مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه طلاب ما باید در این مراکز به لحاظ تهذیب و آراستگی فضائل اخلاقی سرآمد باشند، گفت: حضور طلاب در متن جامعه اروپایی و پرهیز از انزوا طلبی از رویکرد های مهمی است که دنبال و بر وحدت بین مذاهب اسلامی تأکید می شود.

به گزارش خبرنگار شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی شامگاه شنبه در همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به ظرفیت های مرکز اسلامی هامبورگ در بخش های مختلف علمی و آکادمیک اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز اسلامی هامبورگ مانند مراکز دیگر نباید دانسته شود بلکه به عنوان یک بخش محوری در اروپا باید مورد توجه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه آنچه جایگاه این مرکز اسلامی را برجسته کرده است اشراف مرجعیت است، گفت: این مرکز یک بیانیه هویت دارد که با توجه به شاخصه های مهم اسلامی درصدد رسیدن به آن هویت است.

مسؤل مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: از جمله این شاخصه ها در بیانیه هویت مرکز اسلامی هامبورگ عقلانیت و اعتدال دینی، معنویت دینی، آزادی معنوی، عدالت و برابری خصوصا در حوزه اجتماع بر اساس حفظ کرامت انسانی است.

او با بیان اینکه هیچ برنامه و حرکتی بدون سند راهبردی تعریف نشده است، تصریح کرد: اعتکاف بیش از ۱۱ کشور، مسابقات قرآنی و برنامه هایی که درجهت وحدت مسلمانان برگزار می شود در چهارچوب سند راهبردی هستند.

رمضانی تعامل و هم افزایی را یک اصل دانست و بر توجه به آن تأکید کرد و افزود: به واسطه گستردگی کار در مرکز اسلامی هامبورگ ۴ معاونت تعریف شده است که بخشی مربوط به آموزش های تخصصی است و ظرفیت های ویژه ای در این مرکز وجود دارد.

او گفت: از جمله مسائلی که از ابتدا مورد توجه بوده تقویت نیروهای بومی بوده است که جامعه المصطفی آن را سال ها دنبال می کرده است.

رئیس حوزه علمیه هامبورگ با اشاره به اینکه در بخش های آموزش تخصصی و عمومی نیازمند تربیت نیروهای کارامد و آشنا با فرهنگ های بومی غرب هستیم، افزود: خط مشی های اصلی ما در حوزه گسترش گفتمان معنویت اخلاق، عقلانیت، اعتدال، نفی افراط، توجه ویژه به موضوع شناسی فقهی و اهتمام ویژه به مکتب عقلانی اهل بیت(ع) است.

او با بیان اینکه حضور طلاب در متن جامعه اروپایی و پرهیز از انزوا طلبی از رویکرد های مهمی است که دنبال و بر وحدت بین مذاهب اسلامی تأکید می شود، مطرح کرد: ۲۴۰ مرکز شیعه در المان وجود دارد که تحت حمایت اتحادیه مراکز شیعه و نیازمند مبلغانی هستند که به فرهنگ بومی آن محل آشنا باشند.

رمضانی با بیان اینکه طلاب ما باید در این مراکز به لحاظ تهذیب و آراستگی فضائل اخلاقی سرآمد باشند، تصریح کرد: اکنون ۵۲ طلبه داریم و زبان فارسی را به عنوان زبان مشترک قرار داده و زبان عربی را هم به عنوان زبان اسلام مورد توجه قرار دادیم.

او در پایان گفت: ساختمانی را اختصاصا برای حوزه علمیه هامبوگ خریداری شده تا به عنوان یک مرکز برجسته حوزوی در اروپا بتوانیم فعالیت های خود را توسعه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر