ژنرال قدرتمند جنوب افغانستان از یازدهمین سوقصد نیز جان به در برد


ژنرال قدرتمند جنوب افغانستان از یازدهمین سوقصد نیز جان به در برد

مقامات امنیتی افغان در ولایت قندهار اعلام کردند که مهاجمان انتحاری منزل ژنرال «عبدالرازق» فرمانده قدرتمند پلیس در جنوب افغانستان را هدف قرار دادند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرماندهی پلیس ولایت قندهار اعلام کرد که در نتیجه حمله مهاجمان انتحاری به منزل ژنرال عبدالرازق در این ولایت دو پلیس کشته شدند.

«ضیا درانی» سخنگوی فرماندهی پلیس این ولایت تصریح کرد که در این حمله به ژنرال عبدالرازق هیچ آسیبی نرسیده است.

بر اساس این گزارش، یک مهاجم انتحاری همراه با موتورسیکلت بمبگذاری شده خود را در مقابل ایست بازرسی منفجر کرد و دو مهاجم دیگر با محافظان منزل این فرمانده پلیس درگیر شدند.

سخنگوی فرماندهی پلیس قندهار اظهار داشت: دو مهاجم دیگر نیز در نتیجه درگیری با نیروهای پلیس در مقابل منزل ژنرال عبدالرازق کشته شدند.

ژنرال رازق فرمانده قدرتمند پلیس در ولایت قندهار است که به دلیل قاطعیت در مبارزه با مخالفان مسلح و ارتش پاکستان شهرت دارد.

پیش از این نیز مخالفان مسلح بارها ژنرال رازق را هدف قرار دادند اما این فرمانده پلیس از یازدهمین سوقصد نیز جان سالم به در برده است.

در آخرین سوقصدی که به جان ژنرال رازق صورت گرفت سفیر امارات و تعدادی از دیپلمات‌های این کشور کشته شدند اما به این ژنرال آسیبی نرسید.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

در چند سال اخیر با وجود افزایش حملات طالبان ولایت قندهار از امنیت نسبی برخوردار بوده اما حملات انفجاری در این ولایت نیز افزایش یافته است.

دو هفته پیش نیز فرمانده واحد واکنش سریع پلیس مرزی قندهار بر اثر انفجار مین مغناطیسی کشته شد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان