خواص شگفت انگیز نان، پنیر و سبزی برای درمان پوکی استخوان


 خواص شگفت انگیز نان، پنیر و سبزی برای درمان پوکی استخوان

به گزارش بهداشت نیوز: خوراک نان، پنیر و سبزی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲، امگا ۳، پروتئین، کلسیم، فسفر، مس، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، فولات، قند، کربوهیدرات و اسیدفولیک...

به گزارش بهداشت نیوز: خوراک نان، پنیر و سبزی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲، امگا ۳، پروتئین، کلسیم، فسفر، مس، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، فولات، قند، کربوهیدرات و اسیدفولیک است.

برای بررسی خواص خوراک نان، پنیر و سبزی و اینکه مصرف این خوراک برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بهترین زمان مصرف خوراک نان، پنیر و سبزی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره بهترین زمان مصرف خوراک نان، پنیر و سبزی، اظهار کرد: بهترین زمان مصرف این خوراک عصر و شب است، زیرا جذب پنیر در بدن عصر و شب بهتر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کلسیم موجود در پنیر برای جذب شدن در بدن نیاز به پروتئین و ویتامین D دارد؛ بهترین پروتئین برای پنیر گردو بوده که حاوی فسفر و پروتئین بالایی است؛ برای جذب کلسیم موجود در پنیر هم از خرما استفاده می‌کنیم که حاوی ویتامین D فراوان است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به طبع سرد پنیر، افزود: برای تعدیل طبع پنیر و جذب بهتر کلسیم از پونه استفاده می‌کنیم که حاوی کلسیم فراوان است.

عظمایی درباره اینکه مصرف خوراک نان، پنیر و سبزی برای چه افرادی مفید است، تاکید کرد: این خوراک برای کودکان در حال رشد، بزرگسالان، زنان باردار و شیرده، مبتلایان به پوکی استخوان و افرادی که در دوره نقاهت بیماری هستند مفید است.

وی تصریح کرد: سبزیجات استفاده شده در خوراک نان، پنیر و سبزی به ویژه نعناع و ترخون برای افراد لاغر بسیار مفید است، زیرا این سبزیجات علاوه بر افزایش اشتها در افراد، هضم راحتی هم دارند؛ اگر این خوراک در وعده عصرانه یا شام اشخاص لاغر گنجانده شود باعث افزایش وزن آنها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: خوراک نان، پنیر و سبزی برای افراد کم‌خون و دیابتی مفید است؛ این خوراک نقش مؤثری در بهبود عملکرد قلب، جوان‌سازی پوست، تقویت مو و حافظه و افزایش قوای جنسی مردان دارد.

عظمایی اظهار کرد: افراد بهتر است در ظرف پنیر مقداری پونه کوهی و کاکوتی خشک شده بریزند، زیرا این سبزیجات عطر و بوی خوبی به پنیر می‌دهند و سبب افزایش کلسیم موجود در پنیر هم می‌شوند.

وی یادآور شد: اشخاص باید از مصرف پنیر به تنهایی خودداری کنند، زیرا پنیر حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است بنابراین مصرف مداوم آن موجب رسوب در مغز و کند‌ذهن و کم‌حافظه شدن افراد می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خوراک نان، پنیر و سبزی ( پنج تا ۶ نفر)

پنیر گوسفندی محلی ۱۵۰ گرم

سبزی خوردن (تره، شاهی، ترب، نعناع، ترخون و پونه) مجموعاً ۵۰ گرم (البته مقدار پونه باید نسبت به سایر سبزیجات بیشتر باشد.)

گردو ۱۰ تا ۱۲ عدد

نان سنگک تازه ۲ عدد

خرما ۱۵ تا ۱۸ عدد

کشمش ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم

افراد باید سبزی، پنیر، گردو و کشمش را با مقداری نان مصرف و در پایان غذا ۳ عدد خرما هم میل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو