چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟


چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟

موخوره یکی از مشکلات رایج در زیبایی و مراقبت مو است گاهی ممکن است به یک مشکل جدی تبدیل شود و آسیب‌هایی جدی به موها وارد کند. برخی از خانم‌ها تصور می‌کنند با داشتن موی بلند، موخوره هم اجتناب ناپذیر است و چاره‌ای جز کوتاه‌تر کردن موها و جدا کردن موخوره‌ها وجود ندارد. اگرچه کوتاه […] نوشته چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از...

مهشید احمدیان ۵:۰۶ 10
چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟
0
چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟

موخوره یکی از مشکلات رایج در زیبایی و مراقبت مو است گاهی ممکن است به یک مشکل جدی تبدیل شود و آسیب‌هایی جدی به موها وارد کند. برخی از خانم‌ها تصور می‌کنند با داشتن موی بلند، موخوره هم اجتناب ناپذیر است و چاره‌ای جز کوتاه‌تر کردن موها و جدا کردن موخوره‌ها وجود ندارد. اگرچه کوتاه کردن مو یک روش قطعی و فوری برای از بین بردن موخوره‌ها است اما تنها چاره نیست. راه‌های دیگری برای از بین بردن موخوره وجود دارد که در آن نیازی به کوتاه کردن نیست و شما بدون دردسر می‌توانید موهای بلند خود را حفظ کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با چند روش و ماسک که می‌تواند موخوره‌ها را درمان کند آشنا خواهید شد. در ادامه نیز خواهید دید که راز زیبایی موهای کیت میدلتون چیست و او از چه محصولاتی برای مراقبت موهای خود استفاده می‌کند.

چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟

پیشگیری از موخوره

حتما تاکنون دقت کرده‌اید که پس از کوتاه کردن موها، برای مدتی موهای شما قوی و پرپشت به نظر می‌رسند اما با بلندتر شدن موها، آن‌ها حالتی ضعیف‌تر و شکننده‌تر پیدا می‌کنند و به نظر می‌رسد که قطر موها از ساقه تا نوک آن کمتر شده است. اگر به نوک موها نگاه کنید خواهید دید که این قطر واقعا کمتر شده است و موها در قسمت ساقه و نزدیک به ریشه ضخیم‌تر هستند، این میزان از نازک شدن تا حدی طبیعی است اما وقتی موها به موخوره دچار می‌شوند نوک موها بسیار ضعیف و شکننده شده و چند شاخه می‌شود. این چند شاخه شدن مو می‌تواند تا میانه‌های مو ادامه پیدا کند و موها را دچار آسیب جدی کند طوری که حتی با کوتاه کردن نوک موها نیز برطرف نخواهد شد. پس فراموش نکنید که موخوره‌ها بیش از آن که قابل درمان باشن قابل پیشگیری هستند.

اگر می‌خواهید به موخوره دچار نشوید استفاده از ابزارهای حرارتی، رنگ کردن و کارهایی را که به ساقه مو صدمه می‌زنند کنار بگذارید، حتما نوک موها را چرب و مرطوب نگه دارید چون بافت مو هرچه از ریشه آن دورتر می‌شود به رطوبت و چربی کف سر دسترسی ندارد و در نتیجه خشک‌تر و شکننده‌تر می‌شود. اما استفاده از نرم کننده روی نیمه پایینی موها و چرب کردن مو با روغن‌های قوی قبل از شامپو زدن می‌تواند این چربی و رطوبت را تامین کرده و از موخوره پیشگیری کند. روش دیگر برای پیشگیری از موخوره کوتاه کردن مکرر موها است اگر شما هر دوماه یک بار نوک موها را در حد یکی دو سانت کوتاه کنید موخوره‌های ایجاد شده را حذف می‌کنید و اختلالی هم در فرآیند بلند شدن موها پیش نمی‌آید. حال اگر متوجه شده‌اید که موخوره به سراغ شما آمده و پیشرفت قابل توجهی هم در ساقه موهای شما داشته است اما نمی‌خواهید موهایتان را کوتاه کنید این چهار ماسک موی پیشنهادی را امتحان کنید تا موها تقویت شده و موخوره‌ها از بین بروند.

چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟

استفاده از ماسک روغن نارگیل

این اولین باری نیست که از فواید بی‌شمار روغن نارگیل برای موها صحبت می‌کنیم و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود. این روغن می‌تواند موخوره‌ها را هم درمان کند به شرطی که از آن درست استفاده کنید. ابتدا موها را کاملا شامپو بزنید و بشویید و با حوله خشک کنید سپس یک قاشق روغن نارگیل را بردارید و از نوک موها تا وسط ساقه مو پخش کنید. سپس موها را جمع کنید و داخل یک کیسه پلاستیکی ببندید و سی دقیقه صبر کنید. دوباره به حمام برگردید و موها را دو بار شامپو بزنید. این کار را باید دو بار انجام دهید چون روغن نارگیل روغنی سنگین و قوی است و باید کاملا از موها پاک شود. این فرآیند را هر دو هفته یک بار انجام دهید تا شاهد از بین رفتن موخوره‌ها باشید. اما فراموش نکنید که روغن‌های طبیعی سنگین هستند و نباید با ریشه مو تماس پیدا کنند و به مقدار نیاز روی موها استفاده شوند.

استفاده از ماسک پروتئین آووکادو

برای ساختن این ماسک موی پروتئینی شما به یک عدد آووکادوی له شده، یک عدد تخم مرغ و کمی روغن زیتون نیاز دارید. ابتدا آووکادو را له کنید و با تخم مرغ مخلوط کنید سپس روغن زیتون را اضافه کنید تا مخلوطی خمیری و نرم به دست آید سپس آن را روی موها بمالید و پس از ده تا بیست دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید. این ترکیب حاوی بهترین مواد معدنی و ترکیبات پروتئینی برای بازسازی ساقه موهای آسیب دیده است و ساختن آن هم اگرچه هزینه دارد اما زمان زیادی نمی‌برد و از بسیاری از ماسک‌های گران قیمت موجود در بازار موثرتر است.

چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟

ماسک ترمیم کننده روغن ماهی

کارشناسان می‌گویند امگا ۳ و امگا ۶ طبیعی که در روغن ماهی یافت می‌شوند در بازسازی بافت مو نقش و تاثیر مهمی دارند و شما برای استفاده از این روغن‌ها می‌توانید تعدادی کپسول روغن ماهی تهیه کنید و آن‌ها را باز کرده و محتویات کپسول را با کمی روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و داخل یک ماهی تابه بریزید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه با دمای کم حرارت دهید و در یک کاسه بزرگ بریزید. نوک موها را داخل این ماده فرو کنید و روغن را تا میانه مو گسترش دهید اما مراقب باشید این روغن به ریشه مو برخورد نکند. سپس موها را داخل یک پلاستیک بپیچید و پس از ۴۰ دقیقه به حمام رفته و موها را دو بار شامپو بزنید. این کار به طور کامل موخوره‌ها را درمان کرده و بافت مو را بازسازی می‌کند بدون آن که موها بوی بدی بگیرند.

ترکیب عسل و روغن زیتون برای درمان موخوره

همان طور که گفتیم علت موخوره، کمبود رطوبت در نوک موها است و تامین این رطوبت با یک ماسک مرطوب کننده حاوی عسل و روغن زیتون امکان پذیر است. این ماسک می‌تواند خشکی کف سر را هم درمان کند و به موها درخششی زیبا و طبیعی بدهد. برای این کار سه قاشق روغن زیتون را با دو قاشق عسل طبیعی خام ترکیب کنید و این ترکیب را روی موهای تمیز و شامپوزده خود بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موها را با یک شامپوی مرطوب کننده قوی بشویید.

چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟چطور بدون نیاز به کوتاه کردن موها، موخوره را از بین ببریم؟

کیت میدلتون از چه محصولاتی برای مراقبت از موهای خود استفاده می‌کند؟

کیت میدلتون دوشس کمبریج که همسر ویلیام نوه ملکه انگلیس است در هفت سالی که به عضویت خاندان سلطنتی درآمده است همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و زیبایی چهره، اندام و موهای او زبانزد عام و خاص بوده است. کیت میدلتون موهای بسیار زیبایی دارد که با توجه و دقت خاصی به آن‌ها رسیدگی می‌کند و این زیبایی را تا حد زیادی مدیون این رسیدگی و محصولاتی است که به طور روزمره به کار می‌برد. گفته می‌شود که کیت میدلتون سالانه صد هزار پوند برای موهای خود هزینه می‌کند اما مواد و محصولاتی که او به کار می‌برد در دسترس هستند و شما هم می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید.

آماندا کوک تاکر استایلیست و آرایشگر کیت میدلتون در سفر سلطنتی کیت و ویلیام تصویری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در این تصویر، محصولاتی را که برای آرایش کیت میدلتون با خود همراه داشت در معرض دید همگان قرار داد. طبیعی است که موهای اعضای خاندان سلطنتی که همیشه در معرض دید رسانه‌ها هستند نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و تنها با شامپو زدن نمی‌توان این موها را زیبا و جذاب نگه داشت. یکی از محصولاتی که در این تصویر دیده می‌شد اسپری موی Elnett Satin از برند لورآل بود، این اسپری مو به اندازه کافی قوی است و حالتی براق به موها می‌دهد بدون آن که آن‌ها را سنگین کند در نتیجه بهترین گزینه برای موهای نازک است.

مورد بعدی کرم موی برند Kiehl بود که موها را براق و نرم نگه می‌دارد و قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. علاوه بر این، کیت میدلتون از روغن آرگان هم برای تقویت و آبرسانی موها استفاده می‌کند و این روغن باعث می‌شود که موهای او حالت دار شوند و در تصاویر زیبا و براق به نظر برسند. در کنار این محصولات حالت دهنده و تقویت کننده، ۱۳ عدد برس مو، شش عدد شانه، دو سشوار و سه عدد ابزار حرارتی فر کننده هم در تصویر مشاهده می‌شد که همه این محصولات تنها برای یک سفر چهار روزه بسته بندی شده بود. پس این بار وقتی به موهای زیبای کیت میدلتون نگاه می‌کنید به تمام هزینه‌ها و موادی که او برای آرایش موهای خود به کار می‌برد فکر کنید و فراموش نکنید که هیچ کس به طور ذاتی بی‌نقص نیست و حتی ظاهری ساده و طبیعی مثل کیت میدلتون هم با کلی زحمت و هزینه به دست آمده است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

برچسب ها: آووکادوخشکی مودرمان موخورهروغن آرگانروغن ماهیروغن نارگیلشاخه شاخه شدن موهاماسک موموخورهنارگیلچندشاخه شدن موهاکیت میدلتون
قبل

در آینده نزدیک پرداخت هزینه تنها با اثر انگشت ممکن خواهد بود

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش