قرص مدروکسی پروژسترون، مانع بارداری است؟


قرص مدروکسی پروژسترون، مانع بارداری است؟

بخاطربالا بودن پرولاکتین قرص کابولین استفاده میکنم و بی نظمی درپریودی داشتم که دکتر برام قرص مدروکسی پرژسترون 5 تجویز کرد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: 22سالم. بخاطربالا بودن پرولاکتین قرص کابولین استفاده میکنم و بی نظمی درپریودی داشتم که دکتر برام قرص مدروکسی پرژسترون ۵ تجویز کرد از شب 20 قاعدگی شبی ۲ تا 5 شب استفاده می کنم الان پریود منظم ۲۸ روزه دارم ۸ ماه قرص پرژسترون استفاده میکنم میخوام اقدام ب بارداری بکنم مشکلی نداره این قرصواستفاده میکنم مانع بارداریم نمیشه؟‎

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:

دوست عزیز با توجه به اینکه سیکل های نامنظم داشته اید این دارو برای تنظیم قاعدگی شما برای تان تجویز شده است و اشکالی هم ندارد که آن را طی هشت ماه گذشته استفاده کرده اید. اما در حال حاضر با توجه به این که می خواهید برای بارداری اقدام کنید باید پلن درمانی شما تغییر کند و این دارو را قطع کنید. حتما برای مشاوره های لازم قبل از بارداری مراجعه داشته باشید تا آزمایش ها و معاینات لازم برای شما انجام شود. در این صورت اگر بی نظمی های پریود شما در زمینه پی سی او بوده باشد ممکن است لازم باشد برای اقدام به بارداری از داروهای تحریک تخمک گذاری و... استفاده کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت