بی‌حجابی در انظار، حق‌الناس است


بی‌حجابی در انظار، حق‌الناس است

نشست تخصصی تبیین نظر استاد شهید مطهری درباره حجاب در سالن خوارزمی دانشکده فنی و مهندسی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا، حسن رحیم‌پور ازغدی در این نشست گفت: استادان بزرگ تاریخ ایران مانند مطهری، باهنر، بهشتی، رجایی و مفتح گروه های روشنفکری بودند که همواره سعی در پاسخگویی به پرسش های افراد و جامعه به صورت صریح، شفا، بدون نفاق و ریا با استدلال های علمی و فرهنگی می کردند و هدف حکومت طاغوت و گروه های وحشی تروریستی که خفه کردن صدای اسلام پاسخگو بوده است این روشنگری ها را نمی پذیرفته و زمینه ترور این چهره های انقلابی را فراهم می آورده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت بازنگری مقوله حجاب همانند سایر احکام اظهار کرد: مفاهیم اسلامی از احکام شرعی آغاز نمی شود و موضوع حجاب دارای ابعاد وسیعی است و اهتمام فراوانی داریم تا حجاب را با محوریت اخلاق جنسی مورد بازنگری قرار دهیم چراکه خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده است که از زیبایی ها لذت ببرد و خود نیز عاشق زیبایی است. اما این زیبایی حریم و ابعادی دارد و شامل زیبایی اجتماعی و جسمی می شود و در زیبایی جسمی زن و مرد باید خود را از نگاه بد محفوظ بدارند؛ نگاه دارای اقسام متعددیست که شامل نگاه رحمت، محبت، عاطفه، کینه، تحقیر، برادر و خواهری و یک نگاه نیز نگاه جنسی است. بنابراین معاشرت دو جنس مخالف تا زمانی که نگاه آنان کنترل و ایمانشان متزلزل نشود اشکال شرعی ندارد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به موضوع حلال و حرام در اسلام گفت: حرام آن چیزی است که برای انسان مضر است و به مثابه یک سیم خاردار لبه پرتگاه است که از سقوط جلوگیری می کند و در اسلام پیمان اخلاقی فی مابین زن و مرد و تعهد آنان به یکدیگر حکم عبادت را دارد چرا که خداوند بصورت فطری مرد را تکیه گاه و زن را آرامش دهنده خلق کرده است.

وی گفت: منظور از حجاب در قرآن کریم کنترل نگاه انسانی و حفظ چشم توسط زن و مرد، کنترل روابط جنسی در چارچوب اخلاقی و احترام به حقوق خود، حفظ عفت، حیا و پاکدامنی و پوشیدگی جذابیت و زیبایی زنان از نگاه نامحرم است. زمانی که زنی خود را از نگاه نامحرم حفظ می کند اجازه سوءاستفاده به مردان را نمی دهد. از سویی با رعایت نکردن حجاب در انظار عمومی همواره نظر مردانی به سوی زن جلب می شود که به حقوق آنان احترام نمی گذارند و هیچ گونه تعهدی به آنان ندارند.

بی‌حجابی در انظار، حق‌الناس است

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: عفت جنسی یک اصل مهم اسلامی است و اگر کسی با آن مبارزه کند در حقیقت با پاکیزگی جنسی به ستیز برخاسته و اولین قربانی این جنگ زنان هستند. برهنگی جزء حقوق زنان نیست، حجاب کلام خداوندست و در پاره ای از موارد برخی از انحرافات به علت عدم آموزش، تعلیم و تربیت و گاهی لج بازی است. باید با فحشا که توهین به جایگاه والا و مقدس زن است و با برنامه ریزی و تحریکات خارجی که برای بی بند و باری صورت می پذیرد مبارزه کنیم.

وی گفت: بی‌حجابی در انظار، حق‌الناس است. بُعد اول بی حجابی گناه و عذاب جهنم و بُعد دوم آن حقوق اجتماعی افراد است چرا که جامعه را آلوده می سازد. حجاب خط ترمز برهنگی در برابر مردان و از سویی سنبل اسلام است. برهنگی نوعی بیماری جنسی و انحراف است و روشنفکری جزو حقوق مسلم زن محسوب نمی شود. آفت شوم آن از بین رفتن تعلق خاطر و تعهد زنان و مردان به همسران خود است و متاسفانه امروزه شوخی های نابجا با جنس مخالف و نامحرم، روابط نامشروع یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها و طلاق است.

رحیم پور ازغدی گفت: پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یک موضوع مهم از نظر اسلامی، اخلاقی، معنوی و حقوقی است و هر شخصی که تلاش کند تا حجاب را از چشم شما بیندازد متهم است.

بی‌حجابی در انظار، حق‌الناس است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...