حسادت های عاشقانه / دردسری که زن و شوهرها را به جان هم می اندازد!


حسادت های عاشقانه / دردسری که  زن و شوهرها را به جان هم می اندازد!

رکنا: زندگی زوج ها با توجه به تفاوت های فردی هر کدام از آن ها دستخوش نوساناتی است که یکی از آن ها حسادت های عاشقانه بواسطه علاقه و احساس تملک است

حسادت های عاشقانه / دردسری که  زن و شوهرها را به جان هم می اندازد!
حسادت های عاشقانه

مشکل اصلی یک سوم از زوجهایی که برای درمان مسائل زناشویی نزد مشاور مراجعه میکنند ، حسادت و بددلی و شک نسبت به همسر است. که همه آن ها را نمیتوان شک ناشی از نوعی بیماری دانست .روانشناسان خانواده همچون جان گاتمن ، در سراسر جهان برای مقابله با آن راهکارهای زیر را توصیه میکنند.

1-حسادت تان را انکار نکنید و سعی به مبارزه با آن کنید:

فرض کنید کخ به این نتیجه برسید فرد بددل و حسودی هستید.هرچند قبول این امر آسان نخواهد بود ، اما شما فقط وقتی میتوانید مشکل را حل کنید که این حس را در درونتان بپذیرید.یکی از بزرگترین اشتباهات ، مخفی کردن بددلی و حسادت هنگامی است که آن را شدیدا احساس میکنید.

2-یکی از راههای کاهش حسادت کاهش ناامنی و عدم اطمینان است :

اگر شما در ارتباط با همسرتان احساس ناامنی میکنید ، به احتمال زیاد به همسرتان شک میکنید.هدف شما باید این باشد هرکاری که لازم است انجام دهید تا این احساس را نداشته باشید. هنگامی که هدف شما باید این باشد هرکاری که لازم است انجام دهید تا این احساس را نداشته باشید.هنگامی که هدف شما اجتناب از ناامنی باشد، قادر خواهید بود با اشتباهات و استنباط نادرست برخوردی مناسب کنید. مهم است مشخص کنید مشتاق به انجام چه کاری هستید و چه کاری را نمیخواهید انجام دهید .

3-از خودتان بپرسید در مورد چه چیز احساس ناامنی میکنید:

آیا احساس میکنید زیبا یا جذاب نیستید ؟ آیا به عشق و علاقه همسر خود شک دارید؟ وقتی دریافتید چه مسئله ای شما را ناراحت میکند ، بهتر میتوانید با ترسهای خود مقابله و این سوال را مطرح کنید که آیا ترسهای شما واقعی هستند یا نه . خیلی عادی است در رابطه ای که علاقه ما بیشتر از طرف مقابل است و طرف مقابل در گذشته روابط زیادی را تجربه کرده است احساس ناامنی میکنیم . اگر مراوده نیز ایده آل نباشد یا طرف مقایل قادر به بیان علاقه نباشد به راحتی احساس ناامنی ایجاد میشود.

4-اعتماد به نفستان را بالا ببرید:

بیشتر بددلی ها از عدم اعتمادبه نفس ایجاد میشود.بهترین راه جلوگیری از این احساس مخرب بالا بردن اعتماد به نفس است .افرادی که حسادت بیمارگونه دارند غالبا بسیار در روابط سرمایه گذاری کرده اند و هویت خود را در محبت همسر میبینند. شما باید همسر خود را فرد جدایی ببینید که نمیتوان مجبورش کرد شما را دوست داشته باشد و اگر شما را دوست دارد به خاطر این است که او اینچنین میخواهد . اعتماد به نفس باید قبل از جدایی ساخته شود نه بعد از آن.

5- نگاهی به همه چیزهایی که موجب حسادت و بددلی شما میشود بیندازید و از خود بپرسید خطر تا چه حد واقعی است چه مدرکی دارید که رایطه شما در خطر است؟ آیا رفتار شما موقعیت را بدتر نمیکند؟

6-از یک روانشناس کمک بگیرید:

اگر نسبت به همسرتان بددل هستید و به او حسادت میکنید ، به یک روانشناس مراجعه کنید تا با کمک او موفق به برطرف کرد مشکلتان شوید.اگر هم خودتان دچار این مشکل نیستید و همسرتان نسبت به شما شک و بددلی دارد با ملاطفت از اوبخواهید همراه شما نزد یک روانشناس بیاید و اگر قبول نکرد از واسطه ای که مورد اعتماد همسرتان است بخواهید او را راضی به انجام این کار کند.

راهکارهایی برای از بین بردن حسادت عاشقانه همسر

1-با همسرتان صحبت کنید:

با او از دلایل بدگمانی و شکی که نسبت به شما در او ایجاد شده ف سوال کنید. کلی گویی نکنید. بلکه به رفتارهای آزاردهنده ی او اشاره کنید.از او درباره احساسش بپرسید. از بدگویی و طعنه زدن و بی احترامی کردن خودداری کنید.

2-صادق باشید و از انجام رفتارهای شک برانگیز خودداری کنید:

آنچه میتواند حسادت همسرتان را بیشتر کند ، رفتارهای مبهم یا شک برانگیز و یا غیر صادقانه شما است . ممکن است به دلایل مختلف از جمله سابقه ذهنی همسرتان و بدبین تربیت شدن در دوران کودکی ف او مدام در حال جستجو در رفتارهایتان باشد تا پیش بینی خود را که ممکن است شما به او خیانت Cheat کنید ، تحقق یافته ببیند .در چنین شرایطی هر رفتار غیر صادقانه و مبهم شما یا پنهان کردن مسئله ای به هر دلیل ، میتواند بدبینی اورا به اوج برساند.برای مثال برخی از همسران به دلایل مختلف که ممکن است برای خودشان موجه باشد ، عادت ندارند به تماس های تلفنی اعضا خانواده ، دوستان یا همکارانشان در حضور همسر پاسخ دهند و بدون بیان این مسئله به او که فقط بر حسب عادت یا خجالت یا هر علت دیگری این کار را انجام میدهند ، به صورت پنهانی و شک برانگیز در مکان خلوتی و دور از همسر به تلفن شان پاسخ میدهند. طبیعی است که این رفتار برای همه همسران حسادت برانگیز است چه رسد به افرادی که بدبین اند و هر رفتار مبهمی را تهدید آمیز می دانند.

3-لجبازی نکنید:

اگر در گذشته عملی از شما سر زده که موجب حسادت همسرتان شده ، برای مثال صحبت تلفنی یا حضوری طولانی و گرم و صمیمی با یکی از خویشاوندانتان که از جنس مخالف است ، دیگر این کار را انجام ندهید. به او بگویید که به خودتان قول داده اید تغییراتی در رفتارهای خودتان ایجاد کنید.باور کنید که تجربه و تحقیقات علمی روانشناسان نشان داده است که لجبازی و اصرار بر تکرار رفتار حسادت برانگیز مشکل را بدتر میکند.

4-سعی کنید زمان بیشتری با همسرتان بگذرانید:

برنامه ای برای رفتن به گردش یا رستوران مورد علاقه وی ترتیب دهید . گذراندن اوقاتی با همدیگر ، به شما این امکان را میدهد که دوباره از حس اعتماد همسرتان برخوردار شوید. همچنین میتوانید با نوشتن نامه های عاشقانه این حس را به او برگردانید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف نامادری به قتل دختر 22 ساله یزدی / او مشکل اخلاقی داشت!

شلیک مرگبار به مامور پلیس کلانتری مرزداران در حاشیه اتوبان حکیم + عکس

تازه داماد پدر عروس را در دادسرای تهران کشت + عکس

صدای جن از چاه یک خانه همه را شوکه کرد / در مشهد رخ داد

کسی جسد این مرد در جاده خاکی را می شناسد!

تمساح دست خانم تنیسور سرشناس جهان را خورد + عکس

تزریق ژل لب زن خارجی را کشت / دکتر دستگیر شد+ عکس

جسد پوسیده در2 قبر جنگلی چه رازی داشت؟! + عکس

ثروت 3 میلیاردی مرد جادوگر در دماوند / زنان و دختران در دام این خبیث می افتادند!

سرنوشت وحشتناک / آتش‌نشان مشهدی داخل دیگ آب جوش یک کارخانه افتاد + عکس های دلخراش

آخرین خبر شگفت انگیز درباره جسد مومیایی شهر ری

ساخت فیلم غیراخلاقی از یک زن و دختر داخل دبیرستانی در مشهد +جزئیات

نقشه مرد اعدامی زندان کرج برای وکیل و پزشک تهرانی + عکس

اعترافات تلخ پدرشکنجه گر نگار 17 ساله کرجی / دخترم مرا می بخشد؟! + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت