زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان


زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان

ورزشکاران غالبا برای رسیدن به موفقیت چالش‌های مختلفی را پشت سر می‌گذرانند. این چالش‌ها می‌تواند باخت در مسابقه‌ها، آسیب دیدگی و تمرین‌های سخت باشد. با این حال برخی ورزشکاران چالش‌های متفاوت‌تری را در زندگی گذرانده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از life hack، زندگی برخی ورزشکاران می‌تواند الهام‌بخش افراد دیگر باشد. چالش‌هایی که این افراد پشت سر گذاشته‌اند تا موفق شوند جالب توجه است. پنج ورزشکاری که چالش‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند عبارتند از:

۱- کایران بهان

پزشکان در سن ۱۰ سالگی از پای این ژیمناست یک تومور سرطانی خارج کردند. عمل جراحی او به خوبی پیش رفت اما او بعد از عمل، دچار اختلال عصبی در ناحیه پا شد. کایران عاشق ژیمناستیک بود و همیشه آرزو داشت که یک قهرمان المپیک شود اما بعد از عمل جراحی این اتفاق عملا برای او غیر ممکن شده بود. کایران راه طولانی را برای ریکاوری آغاز کرد. او ۱۵ ماه بر روی ویلچر بود اما بالاخره توانست از روی ویلچر بلند شود و به باشگاه بازگردد. چند ماه بعد او از روی بارفیکس لیز خورد و دچار آسیب دیدگی سر شد. بعد از این آسیب دیدگی او چندین بار بیهوشی را تجربه کرد. بدین ترتیب کایران دوباره یک سال ورزش را از دست داد. او با عصا به مدرسه بازگشت و سه سال طول کشید تا کایران بتواند این آسیب دیدگی را نیز پشت سر بگذارد. او قبل از مسابقه‌های اروپایی که قصدداشت در آن شرکت کند دچار آسیب دیدگی زانو شد. با این حال باز هم از تلاش بازنایستاد. او بالاخره در سال ۲۰۱۱ در مسابقه‌های جام جهانی مقام کسب کرد و سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را به دست آورد و در این بازی‌ها حضور پیدا کرد.

زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان

۲- مایکل جردن

مایکل جردن بهترین بسکتبالیست تاریخ به شمار می‌رود. او موفقیت خود را مدیون شکست‌های پایپی خود می‌داند. او معتقد است که شکست‌های او باعث شده حتی بیشتر تلاش کند. زمانی که جردن جوان بود حتی استعداد عادی بسکتبال نیز در او تشخیص داده نشد و حتی از تیم بسکتبال دبیرستان نیز کنار گذاشته شد.

جردن ۳۰۰ شکست در کارنامه خود داشت و ۲۶ بار نتوانست شوت تعیین کننده پیروزی تیمش را داخل سبد بیندازد. بسیاری افراد با شکست‌های خود ناامید شده‌اند. با این حال این اتفاق برای جردن نیفتاد. او می‌گوید: می‌دانم که ترس یک مانع برای برخی افراد است اما برای من فقط یک توهم است. شکست همیشه باعث می‌شود من در فرصت‌های بعدی سخت‌تر تلاش کنم.

زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان

۳- بتانی همیلتون

بتانی همیلتون متولد هاوایی از ۷ سالگی موج‌سواری می‌کرد. در سال ۲۰۰۳ یک کوسه دست چپ این ورزشکار را گاز گرفت. او بعد از ریکاوری به خودش قول داد که از این اتفاق شکایت نکند و موج‌سواری را کنار نگذارد. او بعد از ۲۶ روز دوباره موج سواری را آغاز کرد. او قهرمان مسابقه‌های NSSA موج‌سواری شد. همیلتون موانع زیادی را برای موفقیت پشت سر گذاشت تا بتواند با ناتوانی که بعد از حادثه پیدا کرده بود کنار بیاید و به کارش ادامه دهد. همیلتون معتقد است که این حادثه به او کمک کرد تا برخی مشکلات پیش رو را پشت سر بگذارد. او موسسه خیریه تاسیس کرد که با کمک آن توانست الهام‌بخش دختران دیگری باشد که ناتوانی دارند. از زندگی بتانی همیلتون فیلمی به نام "موج‌سوار تنها" در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است.

زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان

۴- محمد علی

محمدعلی کلی بهترین بوکسور تاریخ شناخته شده است. این بوکسور جوایزی همچون دستکش طلایی دریافت کرد و در سال ۱۹۶۰ طلای المپیک گرفت. محمد علی الهام‌بخش بسیاری افراد هم در زمینه کاری خود و هم در زندگی بوده است.

او بعد از خداحافظی از رینگ، زندگی خود را وقف کارهای خیریه کرد. به خصوص کمک به افراد مبتلا به پارکینسون چون خود محمد علی مبتلا به پارکینسون بوده است. محمد علی انسان ریسک‌پذیری بود. او از سن ۱۲ سالگی زمانی که فردی دوچرخه‌اش را دزدید تصمیم گرفت مبارزه کردن یاد بگیرد تا با دزدها مقابله کند. محمد علی جزو ورزشکارانی بود که از شکست نمی‌ترسید و ریسک می‌کرد. او برای فصل‌های بعدی بوکس یک الگو به حساب می‌آید.

زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان

۵- مایکل فلپس

مایکل فلپس بزرگ‌ترین شناگر تاریخ شناخته شده است. هیچ کس تصور نمی‌کرد که یک شناگر بتواند در یک المپیک ۸ مدال طلا کسب کند. مایکل این کار را انجام داد. او ۱۹ مدال المپیک دارد که ۱۵ مدال آن طلاست.

او در کودکی به بیش‌فعالی دچار بود و برای مدتی تحت درمان بود. افراد مبتلا به بیش‌فعالی توانایی تمرکز ندارند. با این حال فلپس در ورزش شنا که نیاز به تمرکز دارد به موفقیت رسید. او انرژی زیاد خود به اثر بیش‌فعالی را در جهت کنترل کرد که بتواند در ورزش شنا پیشرفت کند. فلپس یک یاز منظم‌ترین و سخت‌کوش‌ترین شناگران جهان بوده است. فلپس درباره خود می‌گوید: هیچ کس نمی‌تواند برای کار محدودیت ایجاد کند. من آن کاری که بخواهم را انجام می‌دهم. همیشه این طور کار کرده‌ام. اگر چیزی را بخواهم می‌روم و آن را به دست می‌آورم.

زندگی الهام‌بخش 5 ستاره ورزش جهان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول