دیدار جمعی از علمای هند با مسؤولین دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مولوی اسحاق مدنی در این دیدار، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان هندی اظهار داشت: علمای بزرگ هندی علی رغم امکانات کمی که دارند، خدمات شایانی به جهان اسلام ارائه کرده اند که قابل تقدیر است. نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه به معرفی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت...

دیدار جمعی از علمای هند با مسؤولین دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنتدیدار جمعی از علمای هند با مسؤولین دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مولوی "اسحاق مدنی" در این دیدار، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان هندی اظهار داشت: علمای بزرگ هندی علی رغم امکانات کمی که دارند، خدمات شایانی به جهان اسلام ارائه کرده اند که قابل تقدیر است.

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه به معرفی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت پرداخت و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی اهل سنت در کشور ما، وجود چنین اداره ای در مرکز ضروری به نظر آمد؛ به حوزه های علمیه ای که در ایران هستند،حتی المقدور از طرف این اداره کمک می شود و به مسائل مالی و اقتصادی آنها رسیدگی می شود.

وی در ادامه به معرفی مذاهب اهل سنت در ایران پرداخت و گفت:در ایران دو مذهب اهل سنت شافعی و حنفی وجود دارد؛ شافعی ها بیشتر در مناطق کردنشین هم مرز با آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق هستند، بخشی از آنها نیز در مناطق حاشیه کشورهای خلیج فارس، از جمله هرمزگان و بوشهر هستند.

مولوی اسحاق مدنی افزود: تعداد زیادی از حنفی های ایران در خراسان رضوی و جنوبی هستند که با تاجیکستان و افغانستان هم مرز هستند؛ بخشی از آنها نیز در استان سرسبز گلستان هستند؛ بسیاری از علمای اهل سنت هم فارغ التحصیلان همین مناطق هستند؛ ما حوزه های علمیه و مساجد زیادی مخصوص اهل سنت نیز در این مناطق داریم.

در ادامه این جلسه، "فرزندی" مسؤول امور مطالعات و برنامه ریزی راهبردی دبیرخانه شورای برنامه ریزی اهل سنت، تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق مسلمانان جهان با افتخار اعلام می کنند که انقلاب اسلامی راهی برای احیای هویت مسلمانان است.

وی در ادامه به اهداف دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت اشاره کرد و گفت: این مرکز چند هدف اصلی دارد، تربیت عالمان آگاه و پاسخگو به نیازهای جامعه، رشد کمی و کیفی پژوهش در عرصه مدارس دینی و جریان فرهنگی اهل سنت در کشور و نشر فرهنگ تقریب و وحدت و انسجام اسلامی.

در ادامه این نشست، هیأت هندی از فعالیتهای تقریبی ایران و دبیرخانه مذکور قدردانی کردند و خواستار افزایش تعاملات و ارتباطات خود با این مرکز برای خدمت هرچه بیشتر به مسیر وحدت و تقریب مذاهب شدند.

تهیه و تنظیم خبر:زهرا غلامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان