خواص بالنگ: 10 مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی


خواص بالنگ: 10 مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی

بالنگ نوعی از مرکبات است که پوستی ضخیم‌تر از باقی آن‌ها داشته و یکی از چهار محصول  اصلی مرکبات است که مرکبات دیگر از آن به وجود می‌آیند. اکثر ما طعم عالی و خوشمزه مربای بالنگ را چشیده ایم و شاید هیچگاه درباره خواص بالنگ چیزی نشنیده باشید در این نوشتار 10 مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی را می‌خوانیم. ارزش تغذیه ای...

بالنگ نوعی از مرکبات است که پوستی ضخیم‌تر از باقی آن‌ها داشته و یکی از چهار محصول اصلی مرکبات است که مرکبات دیگر از آن به وجود می‌آیند. اکثر ما طعم عالی و خوشمزه مربای بالنگ را چشیده ایم و شاید هیچگاه درباره خواص بالنگ چیزی نشنیده باشید در این نوشتار ۱۰ مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی را می‌خوانیم.

خواص بالنگ: 10 مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی

ارزش تغذیه ای بالنگ

کالری ۶۰
چربی کل ۲۲ گرم ۳۴٪
سدیم ۵ میلی گرم ۱٪
کربوهیدرات کل ۲۰ گرم ۷٪
فیبر رژیمی ۱ گرم ۴٪
قند ۴ گرم
پروتئین ۱ گرم ۳٪
ویتامین A ۲٪
ویتامین C ۱۲۱٪
کلسیم ۳٪
آهن ۱٪

خواص بالنگ برای سلامتی

۱. یک مسکن بسیار موثر

اگر به دردهای عصبی دچار هستید، یک لیوان آب با چند قطره آب بالنگ بنوشید. بالنگ خاصیت آرام بخش و مسکن دارد که می‌تواند باعث بهبود میگرن شود.

۲. موثر برای ریفلاکس اسید

می‌توانید از همان راه حل بالا استفاده کنید: مقداری آب بالنگ را در آب ریخته و آن را به آرامی بنوشید. آب می‌تواند به پاک شدن گلو و اسیدی که بالا آمده کمک کند و آب بالنگ نیز می‌تواند برای مدت کوتاهی، درد را تسکین دهد.

مطلب مرتبط: ۳۳ خاصیت لیمو ترش برای زیبایی و سلامت را بشناسید

۳. مفید برای سرماخوردگی

بالنگ سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل به کاهش مشکلات دستگاه تنفسی از جمله سرماخوردگی کمک کرده و باعث تسریع فرآیند بهبود می‌شود. فقط کافی است چند قطره آب بالنگ را در مقداری چای گرم بریزید.

۴. پیشگیری از سرطان

بالنگ، منبعی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C – مکملی که خطر تومور را مهار می‌کند- است. خوردن مواد تازه سرشار از ویتامین C ، مانند بالنگ ، می‌تواند باعث بهبود وضعیت سلامت و جلوگیری از بیماری‌های بدخیمی مانند سرطان شود.

مطلب مرتبط: ۲۳ مهمترین خواص نوشیدن آب و لیمو برای سلامتی که معجزه می‌کند

۵. کمک به سلامت دندان و لثه‌

میزان بالای ویتامین C در قسمت گوشتی بالنگ –ارگانیک و تازه- به سلامت دندان‌ها و لثه و همچنین جلوگیری از اسکوربوت کمک می‌‌کند.

خواص بالنگ ۶: کمک به کاهش وزن

آبی که چند قطره آب بالنگ ترش در آن ریخته شده باشد، برای کاهش وزن عالی است.خوردن آب گرم با چند قطره آب بالنگ ترش به صورت ناشتا، به شادابی بدن و کاهش وزن کمک می‌کند.

۷. کمک به حفظ سلامت قلبی عروقی

بالنگ میزان بالایی پتاسیم و منیزیم – دو ماده معدنی رژیمی که نقش مهمی در جلوگیری از بیماری عروق کرونر ایفا می‌کنند- دارد. منیزیم، قدرت عضله قلب را حفظ می‌کند و پتاسیم از عملکرد درست دستگاه قلبی عروقی (پرفشاری خون) حمایت کرده و از عفونت‌های مرتبط با آن جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: ۲۸ فایده لیمو شیرین برای سلامتی، پوست و مو

۸. موثر در برابر نیش حشرات

بالنگ بویی لیمویی دارد که به راحتی وارد لباس‌ می‌شود. علاوه بر این‌که بالنگ دارای خواص زیادی برای سلامتی است، عطر آن باعث دفع پشه‌ها، بیدها و خزنده‌های چندش‌آور نیز می‌شود. مالیدن چند قطره آب بالنگ بر جای نیش حشرات باعث کاهش احساس سوزش آن می‌شود.

خواص بالنگ ۹: ضد تهوع

در گذشته، بالنگ به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C، برای رفع حالت تهوع، اسکوربوت و استفراغ به کار می‌رفته است. به علاوه، برای درمان عفونت‌های پوستی و همچنین هموروئید نیز مفید است.

۱۰. حفظ فشار خون

در جنوب هندوستان، از آب بالنگ برای رفع پرفشاری خون استفاده می‌شود. مصرف ناشتای بالنگ با آب گرم می‌تواند پرفشاری خون را رفع کند. بالنگ حاوی پتاسیم است که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. ترکیب آب بالنگ و آب گرم، تصفیه کننده و پاک کننده کبد است.

مطلب مرتبط: خواص آب لیمو :۳۵ خاصیت علمی آب لیمو ترش که معجزه می‌کند

احتیاط و نگه‌داری

زمان استفاده از بالنگ – در درمای ۹-۷ درجه سلسیوس (۵۹-۴۵ درجه فارنهایت) و در یخچال – یک یا دو هفته است. بالنگ را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و خوب ببندید زیرا این کار ماندگاری آن را بیشتر می‌کند. اگر در درمای اتاق باشد، آن را در جای خشک و خنک قرار دهید : انتظار می‌رود که محصول ارگانیک در طول یک هفته سفت ‌شود.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: ayushology

خواص بالنگ: ۱۰ مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی

خواص انگور: ۳۹ فایده انگور برای سلامتی، پوست و مو
خواص فلفل هندی: ۱۳ فایده فلفل هندی برای سلامتی و پوست
خواص پنیر: ۳۱ فایده پنیر برای سلامتی، پوست و مو
خواص اسطوخودوس: ۲۵ برترین فواید اسطوخودوس برای سلامتی، پوست و مو
خواص روناس: ۱۳ فایده ثابت شده روناس برای سلامتی
خواص نخود فرنگی: ۲۲ فایده نخود فرنگی که اثبات شده اند
خواص زغال اخته: ۱۵ فایده‌ زغال اخته برای سلامتی
خواص ماهی تن: ۲۹ فواید اثبات شده کنسرو تن ماهی که باید بدانید
چای سبز و دیابت: ۶ دلیل مفید بودن چای سبز برای افراد دیابتی
۲۳ مهمترین خواص نوشیدن آب و لیمو برای سلامتی که معجزه می‌کند
۱۳ مهمترین خواص آب گیلاس برای سلامتی، پوست و مو
خواص روغن برنج: ۳۳ مهمترین فواید روغن برنج برای پوست و مو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟