اقتصادی شدن کشاورزی ؛ توسعه بخش را به دنبال خواهد داشت


اقتصادی شدن کشاورزی ؛ توسعه بخش را به دنبال خواهد داشت

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگر کشاورزی اقتصادی باشد کشاورزان رغبت بیشتری برای اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی خواهند داشت .


به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه روز چهارشنبه در جلسه طرح های کشت تحت پوشش شبکه آبیاری دشت قزوین که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: برای صیانت از منابع آب و خاک استان چاره ای جز اجراطرح الگوی کشت نداریم.

خمسه تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب و قوانین نظارتی می توان الگوی کشت برای کشاورزان تدوین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درادامه گفت: یکی از راههای پیاده سازی الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان همکاری و همفکری کلیه دستکاههای اجرای و متولیان بخش آب و کشاورزی استان است.

خمسه خاطر نشان کرد: اجرای طرح الگوی کشت در اراضی کشاورزی استان؛ صیانت از منابع آب و خاک است.

وی گفت: برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی و تدوین برنامه های منظم می تواند بهره برداران بخش کشاورزی را به اجرای الگوی کشت تشویق و ترغیب کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر کشاورزان استان نیز به موضوع کاهش آب و لزوم مصرف بهینه آن واقف هستند می توان برای سال زراعی آینده طرح الگوی کشت را اجرا کرد.

خمسه اضافه کرد: یکی از برنامه های سال زراعی جاری این است که کشت محصولات آب بر که اغلب توسط افرادی که از سایر استانها برای کشت اجاره می شود جلوگیری کرد.

وی یاد آور شد : با توجه به شرایط بحرانی آب در دشت قزوین بایستی مانع توسعه کشت صیفی جات در این دشت شد.

خمسه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۹۰ درصد از کشاورزان و بهره برداران تحت شبکه دشت قزوین از طرح الگوی کشت تدوین شده راضی و موافق اجرای آن هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد دفتر الکوی کشت محصولات کشاورزی یکی از اقدامات اساسی در راستای اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی است.

وی تاکید کرد: محصولات کشاورزی که استراتژیک هستند باید کشت شوند و از کشت محصولات آب بر جلوگیری کرد.

کد خبر 4292057

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است