وزارت نیرو برنامه ای برای جیره بندی آب ندارد


وزارت نیرو برنامه ای برای جیره بندی آب ندارد

محمودی گفت: با همکاری مردم و اصلاح الگوی مصرف، وزارت نیرو برنامه برای جیره بندی آب نخواهد داشت.

وزارت نیرو برنامه ای برای جیره بندی آب نداردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو در اختتامیه سی و دومین جشنواره توانمندی های حوزب آب در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش بارش اظهار کرد:کاهش بارش و نوسانات آن تا مرز ۱۵ درصد را می توان با تمهیداتی پشت سر گذاشت، اما کاهش ۳۷ درصدی بارش نسبت به سال گذشته شرایط ویژه ای را برای کشور به وجود آورده است.

وی با اعلام آمادگی وزارت نیرو برای مقابله با خشکسالی تصریح کرد: وزارت نیرو با پایش شرایط از دی ماه سال گذشته، پیش بینی این خشکسالی را داشته و برنامه های متنوعی را در حوزه برق و آب تهیه کرده است.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به استفاده از چاه های جدید برای تامین آب شهری، ابراز کرد: در شهرهایی که دچار بحران آبی هستند، اقداماتی برای حفر چاه های جدید و استفاده از چاه های بخش کشاورزی و صنعت برای تامین آب شرب صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش تولید برقابی در کشور تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش در حوزه کارون که عمده انرژی برقابی از این قسمت تامین می‌شود، دچار کاهش تولید برق آبی خواهیم بود که با مدیریت مصرف و بهینه سازی سامانه های انتقال برق در کشور و اصلاح بازسازی پست ها تلاش هایی برای جبران آن در نظر گرفته شده، اما به طور طبیعی امسال محدودیت های در حوزه برقابی وجود دارد.

وی با اشاره به نقش مردم تاکید کرد: عمده پیک مصرف بین ۳ تا ۵ ساعت است که البته بین استان‌های کشور متفاوت است و با همکاری مشترکین برق و براساس دستورالعمل های وزارت نیرو می توانیم از این شرایط عبور کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه برای جیره بندی آب ندارد، تاکید کرد: ۱۰۸ شهر در بحران آبی و حدود ۳۰۰ شهر نیز در مرز بحران هستند که درصورت همکاری مردم و اصلاح الگوی مصرف، جیره بندی صورت نخواهد گرفت.

محمودی در پایان با بیان اینکه صنعت آب و برق در کشور خودکفا است،گفت: صنعت آب و برق به دلیل خودکفایی تحت تاثیر مشکلات سیاسی بین الملل قرار نخواهد گرفت و ارتباط و با سایر کشورها برای تبادل اطلاعات، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

صنعت آب و برق در کشور خودکفا است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا