آپوتل دارویی برای کاهش درد


آپوتل دارویی برای کاهش درد

آپوتل نوعی داروی ضد درد و استامینوفن است که با خواص ضد درد و ضد تب ، مورد استفاده قرار می گیرد. نبض ما – داروی آپوتل بیشتر بعد از عمل های سنگین جراحی و به منظور کاهش درد شدید، برای بیمار استفاده می شود. همچنین در بیماران اورژانسی این دارو را به طور معمول […] نوشته آپوتل دارویی برای کاهش درد اولین بار در نبض ما پدیدار شد.

آپوتل نوعی داروی ضد درد و استامینوفن است که با خواص ضد درد و ضد تب ، مورد استفاده قرار می گیرد.

نبض ما – داروی آپوتل بیشتر بعد از عمل های سنگین جراحی و به منظور کاهش درد شدید، برای بیمار استفاده می شود. همچنین در بیماران اورژانسی این دارو را به طور معمول برای کاهش درجه تب در تجویز های وریدی استفاده می کنند. از این طریق، تسکین درد و کنترل آن صورت می گیرد.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

تجویز این دارو برای پیشگیری از مشکلات التهابی محیطی و کاهش تب همراه با تعدیل سطح حرارت و دما، انجام می شود. تجویز دارو و مصرف آن، به طور کامل تحت نظر پزشک متخصص صورت می گیرد.

مصرف آپوتل در بزرگسالان با توجه به وزن آن ها در نظر گرفته می شود و معمولا مصرف آن، چهار بار در روز است. برای مصرف های تزریقی هم معمولا این دارو را با محلول کلرید سدیم ترکیب و رقیق می کنند.

مصرف این دارو در کودکان تنها در بیمارستان صورت می گیرد که برای کاهش علائم درد در بیماری های خاص صورت می گیرد. مصرف آپونل در نوزادان و کودکان کمتر از ده کیلوگرم، با توجه به وزن نوزاد و نوبت مصرفی آن، طبق دستور پزشک انجام می شود.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

با توجه به عوارض و مشکلات احتمالی این دارو ، مصرف آن در همه افراد و بدون تجویز پزشک، توصیه نمی شود و این دارو در اورژانس ها و بیمارستان ها برای بیمار تجویز و اعمال می شود.

افرادی که مبتلا به بیماری های کبدی و کلیوی شدید هستند، ممکن است با مصرف خودسرانه آپوتل دچار مشکلات حادی شوند و در صورت تزریق این دارو باید تزریق توسط مراقب بهداشتی تایید و انجام شود.

اثرات بر روی بدن

مصرف هر دارویی می تواند اثرات خاص خود را بر بدن داشته باشد. بنابراین، برای مصرف هر نوع دارویی به طور خودسرانه رفتار نکنید و بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

با مصرف بی رویه و نادرست آپوتل، ممکن است خطراتی مانند خطر مسمومیت و بیماری های کبدی ایجاد شود. این دارو با تسکین درد و ضد تب عوارض احتمالی هم دارد و ممکن است باعث پرفشاری خون شود.

با اثر گذاری بر آنزیم های کبدی، مصرف این دارو باید با احتیاط صورت گیرد. مصرف بالا و بیش از حد این دارو در بیماران کبدی و کلیوی بسیار خطرناک بوده و تهدید کننده زندگی است.

اثرات منفی داروی آپوتل به طور معمول ظرف مدت 24 تا 48 ساعت ایجاد شده و به صورت درد های شکمی، تهوع و خستگی شدید است.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

نحوه مصرف آپوتل

مصرف قرص آپوتل باید تحت نظر و دستورالعمل پزشک صورت گرفته و دوز مصرفی آن به طور خودسرانه تغییر پیدا نکند. در صورت مصرف تزریقی و وریدی، این دارو را معمولا با محلول، کمی رقیق و سبک تر می کنند.

این دارو معمولا برای رفع درد و تب تجویز شده و مخصوصا پس از انجام عمل های جراحی تجویز شده و طریقه مصرف آن هم با دستورالعمل پزشک صورت می گیرد.

عوارض

هر دارویی دارای عوارض جانبی احتمالی است که پزشک شما با در نظر گرفتن تمام این موارد، دارو را برای شما تجویز می کند.

داروی آپوتل همراه با اثرات مثبت در کاهش درد و تب های احتمالی ، ممکن است اثرات نامطلوبی بر بدن داشته باشد این عوارض ممکن است به صورت اثرات منفی بر آنزیم های کبد، اشکال در کلیه، کاهش فشار خون، خستگی شدید و تهوع باشد.

در صورتی که پس از مصرف آپوتل هر یک از علائم فوق را داشتید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

عوارض مصرف آپوتل در موارد بسیار نادر ممکن است به صورت التهاب پوستی، پاسخ های آلرژیک و کهیر باشد. همچنین ، هر نوع خونریزی لثه و بینی را جدی گرفته و بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

در کنار اثرات مثبت این دارو، ممکن است برخی اثرات ناخواسته هم برای فرد ایجاد شود. اگرچه تمام این عوارض جانبی ممکن است برای هر فردی رخ ندهد، اما در صورت بروز هر گونه عارضه ای، ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز باشد. در صورت بروز هر کدام از عوارض زیر، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

آنچه باید در مورد داروی ضد چربی خون بدانید

عوارض قطع ناگهانی قرص پردنیزولون

آیا قرص ادیوس ضرر دارد؟

آنچه درباره آمپول اچ سی جی باید بدانید

مواردی مانند: ایجاد زخم ، خارش، سوزش، قرمزی پوست سر ، خشکی یا ضخیم شدن پوست ، ضربان قلب، سوزش خفیف پوست، درد مفصلی، سفتی یا تورم در پوست، تورم بر روی صورت، پلک ها، لب ها، زبان، گلو، دست ها، پاها، یا ارگان های جنسی، تنگی نفس.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

برخی عوارض جانبی هم ممکن است اتفاق بیفتند که معمولا به مراقبت پزشکی نیاز ندارند. این عوارض جانبی ممکن است در طول درمان باقی بماند زیرا بدن شما آن را با مصرف دارو تنظیم می کند.

همچنین ممکن است متخصص مراقبت های بهداشتی شما، راه های پیشگیری یا کاهش برخی از این عوارض جانبی را به شما توصیه کند.

در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیربا پزشک خود مشورت کنید: تغییر طعم و مزه، خستگی و بی حوصلگی، فراموشی موقت و یا صدای زنگ و وزوز گوش یا دیگر سر و صدای ناشناخته در گوش.

هشدارها

به منظور کاهش خطرات احتمالی داروی آپوتل، توصیه می شود این دارو را به صورت خوراکی مصرف کنید. توصیه می شود این دارو در دوز بالا و بدون تجویز پزشک مصرف نشود زیرا ممکن است سبب آسیب های کلیه و کبدی شود.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

افرادی که الکل مصرف می کنند با مصرف این دارو دچار کم آبی شدید می شوند و مصرف آن توصیه نمی شود. مصرف این دارو با دیگر فراورده های مشابه دارویی، توصیه نمی شود.

اقدامات لازم در مورد مصرف بیش از حد شامل موارد زیر است: در موارد مصرف بیش از حد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و یا به نزدیک ترین اورژانس بروید تا اقدامات کنترل مسمومیت برای شما صورت گیرد.

مصرف آپوتل در زنان باردار

مصرف داروی آپوتل در دوران بارداری و همچنین شیردهی به طور کلی بدون تجویز پزشک ممنوع است و مصرف آن حتما باید تحت نظر پزشک متخصص باشد.

چه افرادی آپوتل مصرف نکنند؟

مصرف این دارو برای برخی از افراد توصیه نمی شود. افرادی که به آپوتل یا هر کدام از محصولات آن آلرژی دارند و در افراد با بیماری های کلیوی و کبدی ، مصرف این دارو توصیه نمی شود. در افراد با نارسائی کبدی و کلیوی بهتر است موارد احتیاطی رعایت شود.

آپوتل دارویی برای کاهش درد

همچنین مصرف این دارو در افرادی که نوشیدنی های الکی مصرف می کنند با خطر کم ابی شدید همراه است و توصیه نمی شود.در افراد حساس به داروهای ضد درد و بیماران کلیوی و کبدی مصرف این دارو توصیه نمی شود و در صورت لزوم با نظر پزشک صورت می گیرد.

در صورت مصرف دوز بالای آپونل، ممکن است مسمومیت دارویی ایجاد شده و زندگی فرد به خطر افتاده و یا فرد، دچار مشکلات کبدی شود. پزشک متخصص با مشاهده نشانه های مسمومیت، شرایط شما را بررسی کرده و درمان مناسب انجام می شود.

تداخل دارویی این قرص با سایر قرص ها

مصرف همزمان داروی آپوتل با داروهای دیگر ممکن است تداخلاتی ایجاد کرده و مشکلاتی به وجود آورد. در صورتی که داروی خاصی را مصرف می کنید، با پزشک خود در میان بگذارید.

مصرف آپوتل با داروی سالیسیل آمید ممکن است سبب کاهش تاثیر گذاری آپوتل شود. همچنین این دارو را نباید با داروهایی که آنزیم های کبدی را تحریک می کنند، مصرف کنید.

قیمت آپوتل

قیمت داروی آپوتل برای مصرف کننده ،هر بسته: 105000ریال است.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:www.drugs.com

آپوتل دارویی برای کاهش درد
4.5 (90%) 2 رای


سیسمونی جنسی ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان