تغییر کاربری کلیدهای ترکیبی Alt و Tab‌ در بروزرسانی بعدی ویندوز 10


تغییر کاربری کلیدهای ترکیبی Alt و Tab‌ در بروزرسانی بعدی ویندوز 10

مایکروسافت قصد دارد در بروز رسانی بعدی ویندوز 10 که با کدنام رداستون 5 شناخته می‌شود،‌ تغییراتی در کاربری کلیدهای ترکیبی Alt و Tab‌ ایجاد کند. این بروز رسانی قرار است پاییز سال آینده منتشر شود.

مایکروسافت طی هفته‌های گذشته سخت مشغول تست و بررسی بروز رسانی بعدی ویندوز 10، با کد نام رادستون 5 (Redstone 5)‌ بود و اکنون بعد از پشت سرگذاشتن روزهای سخت و پرکار،‌ این شرکت اطلاعاتی در مورد برخی ویژگی‌های نسخه بعدی ویندوز ۱۰ اعلام کرده است. در بروزرسانی بعدی ظاهرا باید منتظر ویژگی‌های جدیدی در حوزه برنامه‌های ویندوز 10 باشیم و علاوه بر این،‌ خبرهایی در مورد ایجاد تغییراتی در کاربری کلیدهای ترکیبی Alt و Tab نیز منتشر شده است. در حال حاضر کاربران ویندوز ۱۰ با فشردن همزمان کلیدهای Alt و Tab،‌ براحتی می‌توانند بین برنامه‌های مختلفی که روی سیستم خود باز کرده‌اند حرکت کرده و خیلی ساده و بدون اتلاف وقت،‌ وارد برنامه مورد نظرشان شوند.

مقاله‌های مرتبط:

مشکلات مرتبط با آپدیت آوریل ویندوز ۱۰ را چگونه برطرف کنیم؟

در به‌روزرسانی جدید قابلیت دیگری به این کلیدهای ترکیبی اضافه شده است. فراموش نکنیم که در طی سال‌های اخیر،‌ مایکروسافت هیچ‌گونه به‌روزرسانی برای کاربری کلیدهای ترکیبی Alt-Tab منتشر نکرده است و اکنون نیاز به تغییرات و اصلاحات در این حوزه،‌ این شرکت را ملزم کرده تا چنین تغییراتی را بدهد. همان‌طور که گفته شد در حال حاضر با ترکیب کلیدهای Alt و Tab کاربران براحتی می‌توانند بین برنامه‌های باز ویندوز سوئیچ کنند. مایکروسافت در نظر دارد در بروزرسانی جدید،‌ ترتیبی بدهد تا این کلیدهای ترکیبی برای سوئیچ کردن بین اپلیکیشن‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد و کاربران بتوانند، اپلیکیشن‌های باز را به تایم لاین (Timeline) ببرند. تایم لاین قابلیت خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند تاریخچه فعالیت‌ها و مرور صفحات وب را در سیستم‌عامل‌های مختلف ذخیره کنند.

تایم لاین به صورت همزمان در سیستم‌عامل ویندوز و سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده است و تاریخچه فعالیت‌ها را بین این سیستم‌ها قابل دسترس می‌کند. اندروید لانچر (Android Launcher) از تایم لاین پشتیبانی می‌کند و کاربران اندرویدی براحتی می‌توانند به سرعت وارد صفحات وب باز شده روی سیستم‌شان بشوند و تایم لاین با مرورگر اج در iOS هم،‌ دسترسی به تاریخچه مرور صفحات وب را برای کاربران این سیستم‌عامل مقدور کرده است.

مایکروسافت به‌زودی ویژگی‌های جدید را در اختیار کاربران ویندوز قرار خواهد داد. البته هنوز معلوم نیست که همه این ویژگی‌های جدید در نسخه جدید ویندوز به صورت یکجا و همزمان منتشر شود یا خیر. جوی بلفیور در نشست امروز کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد 2018 اعلام کرد که این شرکت فقط ویژگی ستس (Sets)‌ را منتشر خواهد کرد و بقیه ویژگی‌ها، همچون اپلیکیشن Your Phone روال معمول خود را طی خواهند کرد تا در دسترس کاربران قرار گیرند. اپلیکیشن Your Phone می‌تواند محتوای گوشی‌های اندرویدی و iOS را روی صفحه نمایش سیستم عامل ویندوز نشان دهد که قابلیتی فوق العاده محسوب می‌شود. آنچه مسلم است نسخه بعدی ویندوز 10 با ویژگی‌های جدید و جذابش می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
هولولنز 2 از نسل جدید سنسورهای کینکت بهره خواهد برد
مایکروسافت آینده‌ی فلوئنت دیزاین در ویندوز 10 را به نمایش در آورد
برنامه جدید گوگل برای مدیریت زمان کاربران حین استفاده از گوشی‌های هوشمند
مشکلات مرتبط با آپدیت آوریل ویندوز ۱۰ را چگونه برطرف کنیم؟
مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی را به بات های هوشمند خود اضافه کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه