وجود اطلاعات دقیق،​ در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تعیین کننده است


وجود اطلاعات دقیق،​ در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تعیین کننده است

وزیر نیرو: وجود آمار و اطلاعات دقیق از منابع آب در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تعیین کننده است.

وجود اطلاعات دقیق،​ در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تعیین کننده استبه‌ گزارش خبرگزاری صداوسیما از­ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو؛​­ رضا اردکانیان که برای­ شرکت در کنفرانس سازمان جهانی هواشناسی (wmo) به سوئیس سفر کرده است، ­به‌عنوان سخنران اصلی در جمع متخصصان این حوزه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه بینش هیدرولوژیکی در مرتبه اولی نسبت به کسب اطلاعات و جمع آوری داده ها قرار دارد،­ گفت: سبک مدیریت منابع آب در ایران از دیر زمان، گواه وجود بینش عمیق در این مقوله به‌رغم دسترسی به ابزار پیشرفته در دوران گذشته است.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو نه تنها سهم بزرگی در فراهم کردن داده‌های هیدرولوژیکی کشور به عهده دارد بلکه به مطالعات وتحقیقات عمقی در زمینه عدم قطعیت ها و تلاش بیش از پیش در دسترسی به آمار واطلاعات کیفی منابع آب همت می‌گمارد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی منطبق بر آخرین دستاوردها و ظرفیت سازی مستمر در این زمینه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، تصریح کرد: شرایط ناخوشایند در برخی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا منجر به وقفه در پایش و تولید داده‌ها در برهه‌های زمانی شده است. در نتیجه پایش دقیق و پیش بینی پدیده ریزگردها در منطقه با چالش روبرو شده است.

اردکانیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با راهبری وزارت نیرو مبادرت به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کرده و نقش آمار و اطلاعات دقیق در توفیق این حرکت تعیین کننده است.

وی گفت: وزارت نیرو در برنامه های مصوب ملی خود بویژه به پایداری و توسعه شبکه های اطلاعات ملی، تسهیل در سامانه های بهره برداری از داده ها، تضمین کیفیت و رویکردهای بین رشته ای در این زمینه توجه دارد.

وزیر نیرو به نقش تعیین کننده سازمان جهانی هواشناسی در پشتیبانی و تسهیل گری در این بخش اشاره کرد و افزود: برای ایفای نقش کلیدی در زمینه محوریت آمار واطلاعات هیدرولوژیکی و آب شناسی در منطقه خود اعلام آمادگی می‌کنیم.

پس از این نشست، اردکانیان از پروژه استفاده طبیعی از آب دریاچه شهر ژنو برای گرمایش و سرمایش و همچنین سیستم تهویه مطبوع منازل این شهر بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج