سوریه با 68 موشک، 10 نقطه نظامی در جولان اشغالی هدف گرفت


سوریه با 68 موشک، 10 نقطه نظامی در جولان اشغالی هدف گرفت

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه‌شب گذشته به شمال استان قنیطره سوریه حمله کرد که این حملات، علاوه بر واکنش قدرتمند پدافندی ارتش سوریه، با پاسخ سنگین به ده‌ها مرکز راهبردی این رژیم در جولان مواجه شد.

به گزارش ایمنا، رسانه‌ها بامداد پنجشنبه، از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند. سانا گزارش داده خمپاره‌هایی از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره شلیک شده است.منابع سوری در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین خبر داده‌اند حملات رژیم صهیونیستی به قنیطره تلفاتی برجای نگذاشته است.

به فاصله کوتاهی پس از این حمله رسانه‌های صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در بلندی‌های جولان خبر دادند.رسانه‌های صهیونیستی از جمله «هاآرتص» گزارش دادند سامانه گنبد آهنین چند راکت vh که از سمت سوریه شلیک شده بود رهگیری کرد. «شورای منطقه‌ای جولان» با انتشار بیانیه‌ای از ساکنان جولان اشغالی خواست در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد نیروهای ایرانی بیش از ۲۰ فروند راکت از سمت سوریه به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند که برخی از آنها رهگیری شده‌اند. خبرنگار مسائل نظامی روزنامه هاآرتص نوشت برخی از راکت‌های شلیک‌شده از سوریه از سامانه گنبد آهنین عبور کرده‌اند و باعث ایجاد «خسارت‌هایی» شده‌اند، اما تلفاتی در بر نداشته‌اند.شبکه المیادین مراکز زیر را به عنوان اهداف حملات موشکی ذکر کرد، اما منابع دیگر هنوز آن را تأیید نکرده‌اند.

مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی مقر سری مرزی از واحد جمع آوری اطلاعات تصویری ۹۹۰۰ مرکز نظامی فرماندهی جنگ الکترونیک مرکز نظامی فرماندهی شنود شبکه های ارتباطاتی در غرب جولان مراکز دریافت و ارسال پیام مقر دیدبانی واحد سلاح‌های دقیق‌زن فرودگاه هلیکوپترهای نظامی مقر فرماندهی نظامی منطقه ای یگان ۸۱۰ ارتش اسرائیل مقر فرماندهی تیپ نظامی در حرمون مقر واحد ویژه جنگ زمستانی «بنستیم»

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد رژیم صهیونیستی از همه خواسته اهدافی که در حملات موشکی هدف قرار گرفته‌اند مخفی نگاه داشته شود. این رژیم همچنین خواسته شمار موشک‌های شلیک‌شده بیش از ۲۰ فروند اعلام نشود.شبکه العالم به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شمار موشک‌های شلیک‌شده بیش از ۶۸ فروند بوده است.

به دنبال این حمله به جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی تلاش کرد آن را پاسخ دهد. خبرگزاری سانا سوریه ساعت ۰۲:۳۰ بامداد گزارش داد پدافند هوایی سوریه در حال پاسخ دادن به حمله موشکی رژیم صهیونیستی است. خبرگزاری رسمی سوریه نوشت: «پدافندهای هوایی سوریه در حال مقابله با موج جدیدی از تجاوزگری راکت‌های اسرائیلی هستند و آنها را یکی پس از دیگری ساقط کرده‌اند.» برخی منابع مدعی شدند رژیم صهیونیستی به منطقه «الکسوه» در جنوب دمشق حمله کرده است.

منبع:فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟